BlondinStella & TuffaDoris

Alla inlägg under oktober 2011

Av Lotta - 30 oktober 2011 13:31

I går började matte yra om att vi skulle åka till Örn, vi älskar ju stället så inte oss emot. Synd att hon inte lyssnar på oss bara, redan när vi körde ut från uppfarten kom jag o Dorran på att vi inte hade någon packning med oss, bilen brukar ju vara full när vi åker dit, men nu var det ingenting, inte ens mat till två små svältande Lagottos.....


Väl framme efter låååååång resa....


 

Men hallå!!! Här kan vi ju inte bo, det är ju ihop packat, bara rörigt.... Inte ens vatten i kranen????


 

Jaha... Vi var tydligen bara där för att kolla läget... Se att inga möss flyttat in och  att vi inte hade vattenpölar innomhus


 

Man skulle kunna tro att det är sommar högt gräs med maskrosor, konstigt när det snart är november



 

Doris tyckte att vi skulle ta en promenad, ja vissa dar har hon faktiskt bra ideer :-)



Både receptionen och affären var stängda, nästan inget folk på campingen alls



    

Inget folk, då kunde jag och Dorran få vara lösa, härligt att få springa i sandlådan, fanns en hel del kattskit kan jag berätta!!!


 

Med magen full av sådana deliKATTesser gick vi vidare   


   

Några få båtar kvar!



 

Det blåste inte så mycket, en härlig dag vid havet



 

Vem han än är så fick han igång båten till slut



   

VACKERT!


 

 

Ja ja, vi är oxå vackra!!



 

Vi bestämde oss för att gå och hälsa på Mia o Christer, men där fick vi tji... Husvagnen var borta, men ett jättepaket väntar dem till våren!!


Efter detta var det dags att åka igen, vi tyckte dock det var lite onödigt att åka så långt utan mer KULigheter så vi styrde mot Upphärad...

 

 

Elliot blev ju som vanligt överlycklig, Doris luktar ju fortfarande lite gott efter löpet..


 

Doris var dock inte lika lycklig över uppvaktningen!!


 

Jag är som vanligt högt uppsatt!!


En trevlig kväll blev det, Kulan bjöd som vanligt på god mat, massor med smakbitar till oss hundar och det uppskattas ju!!

 

Nu ska vi snart iväg och bli ännu mer bortskämda, middag hos farmor o Åke, snacka om en toppenhelg!!


Ha de gott mina vänner

Av Lotta - 13 oktober 2011 17:52

Vi har haft strålande väder igår och idag, kallt, men vackert, hoppas det får fortsätta!


  Jag har fått nya leksaker att lägga till samlingen, älskar dem som är som överkörda djur


  Har allt som oftast en sådan i munnen :-)



  Här har vi precis kommit ut, vad ska vi göra??


  BUSA!!! Kolla garnityret på Dorran, livsfarlig!!


  Vi kör så öronen fladdrar igen, det måste vara vår specialitet :-)


  Precis som på dagis har vi fruktstund efter leken, små små päron, gott gott!



  Vi är förresten nyklippta, ja ja, mig kvittar det lika....


  Dorissnoris har oxå fått krullorna fixade, hon är ju ganska fåfäng, var med i Lagottonklubbens årsbok, jösses vad hon springer runt och skryter....



  Nä, jag struntar i sånt, bara man har nått gott att tugga på så är jag nöjd


Hårda rackare, men man har ju tänder så det är inga problem!


  

  Doris räcker ut tungan, undrar till vem?


  Sen har hon pippi på att jaga löv, men hon märker tydligen inte att hon fångar dem, psssst, inte mycket förstånd där inte......


Nä nu är det kvällsmatsdags, sen ska det grejjas för i morgon börjar helgen!!


Ha en riktigt go helg kompisar!!

Av Lotta - 7 oktober 2011 18:36

I söndags var vi ute med Flisa o Lena, Moa följde med som fotograf


  Och vilken fotograf sen, tog kort på sina egna fötter :-)


Moa måste ha haft en VÄLDIGT bra dag, 99% av bilderna var på mig, kan knappast bli bättre.....


  Här har matte lämnat över alla koppel till Lena, då vet jag vad som väntar, JOBB!!!!


  Ni ser, jag står verkligen i startgroparna, älskar att jobba!!!



  Känner vittring, en doft av tryffel!! Matte har köpt tryffel från Gotland som hon springer runt och gräver ner så vi har något att gräva upp.....


  Det är så roligt att det fladdrar i öronen, Doris som sköter väntan bäst får starta...


  Jag ylar åt matte att hon ska skynda sig, jag vill, jag vill, jag vill.......


  Men som sagt, Doris får börja, hon har blivit duktig på tryffelletning..


  När man har hittat tryffel får man en gobit av matte, sen tar hon hand om tryffeln så att man kan använda samma bit flera gånger, snålis....


  Flisa älskar också att jobba, jag har lärt henne att gnälla otåligt medans matte gräver ner så det är inte bara jag som väsnas :-) Att hitta tryffel har hon lärt sig själv och det gick snabbt vill jag lova...


  Sist är det min tur, kanonkulan Andersson, springer som sjutton, matte säger att jag har lite för bråttom, bara jag väl lugnar ner mig så hittar nosen rätt!


Efter arbete är det dags för avkoppling :-)


  En riktigt härlig spagrop, livet är underbart!



  Sitter och riktigt gottar in mig!!



  Kolla in kulören, det ska vara mörkbrunt nu i höst har jag hört :-))



  I nästa dike blev jag faktiskt lite renare, men det är synd att det inte är doftblogg, underbar odör...


  Efter spaandet är det dags för bus!!


Ja ni ser, en toppensöndag blev det, vi sov i många timmar efter duschen när vi kom hem, nu är det helg igen, men matte ska jobba, har ni hört något så dumt, vi ska nog se till att roa oss ändå!


Ha en trevlig helg på er!

Av Lotta - 1 oktober 2011 23:25

Mattens dator har strulat lääääänge, så att ladda upp ett blogginlägg har inte varit att tänka på, sen har vi väntat på bilder från Kulan, men hon har nog glömt oss så det har vi gett upp....

Det är ingen ide att vi försöker oss på att berätta vad som hänt sen sist, för det var ju så länge sedan, men vi kan ju säga så mycket att Ressus snälla matte har förklarat för vår virrpanna till matte hur man letar tryffel och se på f-n, hon fattade och framförallt så fattade VI!!! Vi tycker det är skitskoj så det lär bli mycket tryffelletande framöver!!

Det har varit underbart väder ett par dagar så i dag fick äntligen kameran följa med ut, har ni glömt hur vi ser ut så kommer här lite dagsfärska bilder


  Den här skylten sitter på Bråt där vi brukar gå, man får ha koll, annars kan det gå illa!


  Matte är livrädd för hästar, men i dag var stora objektivet med då behöver hon inte gå nära, Dorran däremot var på väg in i hagen :-)


  Vackert med soldis!



  Det var fler som njöt av det fina vädret!



  MEN HALLÅ...... Det skulle ju vara bilder på oss!!!!


  En yster o glad Dorissnoris


  Hela nosen full av härliga höstdofter!


  Doris tycker att jag o matte är lite saktfärdiga...



  Men ibland måste man stanna upp och bara må gott!


  Näääää säger Dorran, det är bara onödigt....


  Bättre med fullt ös medvetslös :-)



  En yttepytte liten vattenpöl, räckte knappt till tassarna



  Öronflax!



  Härligt gräs   Doris blir som en kossa, tuggar o idisslar mest hela tiden


  Skjutbanan i slutet på rundan...


Som ni ser så har vi det bra och funkar bara datorn så kan det nog bli något inlägg då o då...


Ha det nu riktigt gott alla goa vänner!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards