BlondinStella & TuffaDoris

Alla inlägg under november 2010

Av Lotta - 25 november 2010 18:15

Tyckte det var min tur att blogga i dag, la mig strategiskt PÅ daton   


  

Ingen kan ju missa vad jag vill!!

 

Nu så har snön äntligen kommit, vi är ÖVERLYCKLIGA!!! Lite konstigt bara, mäniskorna klagar på detta underbara vädret och det konstigaste är att de klagar ta mig sjutton vilket väder det än är?!


I dag har vi varit ute med Saga, härligt snöbus....


  

Full fart direkt

 

  

Lyckliga Stella

 

  

Saga kämpar i drivorna, bra träning för benmusklerna

 

  

Stella kollar snödjupet, alldeles lagom, inget att klaga på!!

 

  

Snörumpor!

 

  

Matte skulle ta kort på mig när jag hoppade över stammen, hon lyckades väl si sådär.... Jag är ju snabbare än blixten...

 

  

Saga väntar in oss andra

 

  

Lite paus för att gnaga bort is på tassarna

 

  

 

Snö i skägget

 

  

Min fina päls   


Matte har börjat lite smått med att plocka fram ljusstakar o stjärnor, blir ganska mysigt faktiskt, men NU vill jag ha MAT så nu får vi klara med både bloggandet och pyntandet för en stund, vore ju hemskt om jag svalt ihjäl......

 

Ha en mysig helg alla fina kompisar!

Av Lotta - 19 november 2010 21:58

  Det är dags för fredagsmys.......


  

Mys för matte är en massa tända ljus, för mig o Dorran handlar det mer om något ätbart, alla är vi olika...

 

Eftersom vi bloggar så sällan så får det bli ett blandat inlägg idag..


  

Som ni ser, det är verkligen INTE mitt fel att det inte bloggas, jag försöker allt jag kan!!!

 

  

Råttvakteriet gick så där, först somnade jag på min post och sen kunde jag inte hålla mig, var tvungen att smaka liiiiiite och då åkte båda råttorna till tippen och där kan de väl trivas bra, massor med kompisar där har vi hört!

 

  

Finbesök häromdagen, Saga, Annika o Micke

 

  

Jag fattade att något var på gång, höll mig på avstånd....

 

  

Dorriga D är ju inte lika smart så hon blev av med lite klor

 

  

Sen blev hon väl kontrollerad av Saga

 

  

Ibland tror jag att Saga är kär i Doris, ja kärleken är blind sägs det   

 

Så ett par rykande färska bilder, bara någon timme gamla

 

  

Var lite trött efter promenad och tiggeri (fredagsmiddagen ni vet....)

 

  

Orkar inte ens bli arg över blixten som stör....

 

  

Doris är inte riktigt lika avslappnad, men se så långhårig hon är!!!! Blir ingen klippning på länge, utställning  i januari, så pälsen ska sparas tills dess.....

 

  

Vi avslutar som vi startade, ljus i mörkret!

 

Ha en riktigt trevlig och mysig helg vännerna!!!

 

 

Av Lotta - 9 november 2010 18:13


 

  

Men... Vad är det här???

 

  

Du matte, det är något äckligt här!!

 

  

Jaha, vill matte att jag ska vakta råttan så gör jag det... Vaddå råttORNA???

 

  

Ja jösses, två stycken nu får man jobba...

 

  

Nä nä nä inte en chans att ni får vara ensamma, vill fan inte ha en massa små dalmatinerråttor!!

 

Som ni ser så har jag fullt upp, Dorran hjälper då INTE till!!

 

Ha det gott, hoppas att ni liksom vi har fått härlig snö :-))

Av Lotta - 5 november 2010 16:22

Efterlängtad fredag, vi slutade tidigt och åkte till Pickesjön


  

Doris grävde.....

 

  

...... Jag tog ett fotbad  

 

  

.....kändes som om vi väntade på något......

 

  

Solen sken, vad var det som fattades??

 

  

Jo, Bella o Smilla förstås!

 

Ja så fick vi äntligen till en liten träff, Bella, Smilla, matte Bengta och husse Tomas, så trevligt så trevligt! Jag visade mig från min bästa sida, busade som sjutton, svår att fånga på bild


  

Såg mestadels ut så här, en suddig padda kanske....

 

  

Bella lunkade på

 

  

Smilla fångade flygande pinnar

 

  

Jag ville gärna ha den, men vågade inte riktigt....

 

  

Den såg väldigt god ut...

 

  

Smilla, nyklippt och fin!!

 

  

Fina fina Bella!!


En bra runda blev det och nu ska vi ta det lugnt och njuta av helgen!

 

Ha en trevlig ledighet kompisar!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards