BlondinStella & TuffaDoris

Alla inlägg under december 2009

Av Lotta - 31 december 2009 12:52

Jag fixade ju en årskrönika förra året på min hemsida, nu gör jag en här på bloggen....


Januari


Ja det var ju i janauri som den här bloggen startades, annars så var det en lugn månad för min del, det var is på sjön, lite snö och husse fyllde år, vi firade Moa lite i förskott..  

Januari, lugn månad


Februari


Fortfarande kallt och snö, många nya hundmöten uppe på Björbo och vi var i Hökerum och träffade Bella och Smilla för första gången! Sen så var det i februari som matte började prata med Pia i Strövelstorp om att skaffa valp, men det visste inte jag då....Vi hade trevligt kalas på alla hjärtans dag och Träskmonstret visade sig här på bloggen för första gången

  

Träskmonstret!


Mars


Vi drog till fjällen, husse låste in både mig och nycklarna i bilen, men i övrigt hade vi det jättetrevligt, massor med snö :-)

Jag skadade nosen när jag var ute med Rocky, det gick över fort som tur var och jag gick på en jätterolig klickerkurs. Matte höll på att bli våldtagen av en stor Njuffe


  

Förnedringsbild från Säfsen


April

 

Vårmånaden, många bad på både Björbo och Hestra! Jag och matte gick på Agilitykurs med blandat resultat. Vi hade en jättetrevlig eftermiddag på Björbo med farmor, Åke, Mia, Kulan och Lena & Flisa, alltid skoj när man är många. Vi firade Påsk, härligt väder med grillning :-) Sen var det ju så att det föddes en kull valpar i Strövelstorp....


  

Den lilla korven med de bruna fläckarna är vår Doris...


Maj


Jag var ju sjukskriven för att jag hade ont i mitt ben, inget kul alls...

Jag fick bo i Upphärad när matte var på kurs, det var däremot skitkul!!

Lagottoträff hann vi med plus en hel del bad :-) Matte, husse och Moa var och hälsade på Doris för första gången, själv tillbringade jag den dagen med Lena, Flisa och farmor  

Många härliga bad blev det i maj


  

Moa och Dorran första gången de träffades


Juni

Juni var en händelsrik månad, började med att vi åkte och hämtade hem Dorran, jag var väl inte direkt överförtjust.... Vi hade Tessan och Kicki och framförallt Primo boendes här en helg när det var spårkurs, jag och Primo försökte förtvivlat få till en "riktig" dejt men mattarna satte stopp för detta :-((

Jag fick träffa Saga för första gången, en trevlig bekantskap och jag och matte var mycket vid Byttorp så att jag fick bada medans Doris fick vara hemma med husse

Det var skolavslutning, midsommar och semester, en väldigt bra månad! 

 

  

Snygge Primo hemma i min soffa


  

Bilden sammanfattar juni bra, lek, bus, glädje och kärlek


Juli

Juli är ju den stora semestermånaden, jag säger bara Örns camping och Mias goda mat, livet kan inte bli mycket bättre!!

   

En blåsig dag i Bohuslän


    

Härliga spagropar


  

Doris gillar husvagnslivet


Augusti

Vi åkte till Ängelholm, delade husvagn med Lena och Flisa. Max spelade fotboll medans vi hundar roade oss med annat... Fortfarande sommar och varmt, många bad! Försök till en kärleksdejt med Milou i trädgården   

Andra roliga hundträffar var det oxå naturligtvis


  

Kolla in den lyckliga grabben, Elliot, föga anade vi då......


   

Milou och jag efter ett härligt bad


September

En härligt smutsig månad!! Jag och Flisa gick kantarellkurs, matte punktmarkerade Doris för att få henne rumsren.. Det jag minns bäst är nog den stora Lagottoträffen i Fjärås, vi hade en underbar dag!

  

Flisa och jag på svampkurs


   

Sa ju att det var en smutsig månad


    

Mitt rekordförsök i höjdhopp


Oktober


En ganska trist månad... Naturligtvis har vi ju roat oss med promenader och bad, men inget speciellt.

Dorran ställdes ut med strålande resultat, det var ju naturligtvis kul!


    

Dorran, fick HP, blev BIR OCH BIG valp!!!

 

November


November är ju en mörk månad, stress hem från jobbet för att hinna gå ut medans det är lite ljust... Doris var på ännu en utställning med strålande resultat, var månde detta sluta?? Vi var på jättetrevlig inflyttningsmiddag hos farmor och Åke. Borås snyggaste blondin, MOI, fyllde 2 år och i slutet på månaden var det återigen dags att åka till Strövelstorp och hämta en Lagotto....

  

Reflexvästar på innan man ska ut i mörkret


  

Doris på utställning i Svenljunga BIR även denna gången :-)


  

God middag hemma hos farmor och Åke i deras fina hus


  

Elliot flyttade hem till morfar och mormor

 

December

Ja då är vi i kapp, vad har hänt den här månaden...

Vi har ju har ju snö och det har varit en vit jul, det gillar vi ju.. Lagottoträf har det varit här i Borås. Vi träffade lilla Flora för första gången :-)

Husse och matte åkte på en hundfri semester??? Vi fick vara i Upphärad och Trollhättan. En hel del julklappar och kalas har det blivit, återigen en trevlig månad...


   

Flora, ganska lik Doris


   

Snöbus


  

Julklappar..


Ja det var 2009 det, nu tar vi sats mot nästa år, hoppas det blir minst lika bra!!

 

Ett Gott slut på 2009 och ett Gott Nytt 2010 önskar vi er!   


Av Lotta - 30 december 2009 22:15

Jag tror inte det finns mycket som matte tycker så illa om som att köra bil i vinterväglag, tydligen landade hon på taket för ett par år sedan och efter det tycker hon så illa om detta att hon stressar upp sig något alldeles väldigt... Nu är det ju så att matte skaffat sig två förtjusande hundar som väldigt gärna ville träffa Flisa och busa på Björbo idag, hon packade snällt in oss i bilen och körde, vi kom halvvägs uppför backen så var det stopp. Matte har allt lärt sig att om det tar stopp i hal uppförsbacke så är det bara att ge upp, men nu kom problemet, hur fan skulle vi komma ner igen??? Vi kände allt hur bilen kanade lite, var på väg mot diket... Matte gjorde det enda rätta, ett par kraftiga andetag, ett telefonsamtal till Lena och en backade hon, väldigt sakta och försiktigt ner... Det gick faktiskt bra, vi slapp diket, men oj vad benen skakade på matten   

Det blev allt en Björbopromenad med Flisa ändå, vi fick bara gå en liten annan väg

  

Hopp & Lek

  

Lena, har du något gottig??

  

Flisa är ju inte den som missar en godis :-)

  

Solen sken

   

Flisa springer i skaren

    

Själv hoppar jag fram

  

Men jag kan allt sitta fint oxå

  

3 vackra flickor i en rad....

  

Känns nästan som man är i fjällen

   

NalleDoris har lite is på tassarna

   

Hmmmm, 3 snea fyllehundar kanske??

 

Hem kom vi som tur va helt utan problem, nu har matte sjungt för oss i eftermiddag och då vet vi ju att det är helg, även om vi nu varit lediga så känns det gott md helg, husse är ju oxå ledig då och barnen dyker nog snart upp igen :-)

I kväll fick de för sig att det var dags för klippning, f-n oxå.... Vi hade dock tur, skäret på klippmaskinen tar inte som det ska, det får införskaffas ett nytt, vi håller tassarna för att grisöronaffären håller stängt heeeeela helgen så kanske de glömmer alla dumma klipptankar...

Nu ska vi ut och nattkissa, riktigt jäkla kallt är det -15,4 visar termometern just nu...

 

Ha det gott kompisar!

Av Lotta - 29 december 2009 22:43

eller snarare på kalaset... Mia fyller år i dag, tänkte mig en tur till Trollhättan för att gratulera min favorittjej och få mig lite smaskig tårta och eventuellt reta lille Elliot med min goda doft... Då förklarar matte att det blir inget kalas, MIA JOBBAR!!!! Det borde faktiskt finnas en lag som säger att man inte får jobba på sin födelsedag!!! GRATTIS MIA säger i alla fall vi här i Sjömarken, hoppas vi ses snart ändå


  

Många pussar på din dag!!

 

  

Från Doris oxå...


I dag var vi och jobbade en lite stund och sen drog vi till skogen med Saga och Annika, det snöade och var så vackert, matte hade tyvärr ingen kamera med så ni får lita på vårt ord att det var trevligt!!

Nu i kväll har farmor och Åke varit här, en massa härligt gos blev det så det har (förutom det inställda kalaset) varit en bra dag!

I kväll ska vi försöka komma i säng i tid säger matte, men det tror jag inte på!!

 

Ha det gott!

Av Lotta - 28 december 2009 22:09

.... ja, inte för husse, dags för honom att börja jobba, han var liiiite trött i morse, men vi tjejer trynade vidare, inget dåligt samvete där inte   

Lena och Flisa är oxå lediga så vi for till farmor och Åke och gick i skogen vid deras hus

 

  

Snön är tung, men vackert är det!

 

  

Nu är vi redo för bus

 

  

Flisa vill ha godis

 

  

Jag kastar mig ut i det okända

 

  

Det gick bra :-)

 

  

Så jag gör det igen

 

  

Dorran gör tvärtom!

 

  

Flisa bökar som en gris

 

   

Hittade ett litet dike, lite blöt om trampdynorna blev jag och go pinne att tugga på!

 

    

Jag vaktade min lilla pöl, ville inte dela med mig...

 

Nu i kväll har matte undrat vem av oss hundar som är knäppast??? Dorran har kört curling med vattenskålen så den har dängt in i skåpen och när hon fick vatten i den ville hon inte ha, jag har växlat mellan att putta i grejer under soffan och gråtit över det och sen har jag suttit med husse i soffan och tiggt chips så att snålvattnet har runnit ur käften på mig, allt med lite blandat resultat..

I morgon ska vi jobba en stund, jäkla sätt när man har semester, men jag hörde att matte bestämde med Annika att vi ska ut med henne och Saga efteråt, så då är det ju mer än OK!!

 

Må så gott vänner!


    

Av Lotta - 27 december 2009 20:54

Vi börjar med gårdagen, den var ju allt annat än tråkig, började efter en sen frukost när husse skulle ut och skotta, vi höll honom naturligtvis sällskap i trädgården


  

Ja du Dorran, ett bett i rumpan är väl aldrig fel???

 

  

Eller kanske en nacksving??

 

  

Jasså rumpbettet var bäst

 

  

Nääää matte, vi bråkar inte, hur kan du tro något sånt??

 

   

Bah, jäkla morsgris, nu ska hon säkert skvallra

 

   

Hur ser hon ut egentligen??

 

  

JägarStella smyger på sitt byte

 

  

Dooooris, jag lovar att vara snäll om jag bara får se vad du har där...

 

Lena och Flisa dök upp och vi for till skogs, mycket snö, mattarna pustade allt lite


    

Sölmatte kom igen nu, här kan vi inte stå och vänta!!

 

   

Stella snabbare än blixten, eller ja, snabbare än kameran...

 

   

....och Doris hon lunkar på....

 

  

Kuliga rumpor

 

    

Just här luktar det väldans gott

 

    

Flisa hade hoppat över frukosten så hon var hungrig

 

   

Hon fixade en lite picnic under granen

 

  

Det var vackert ute!


På kvällen skulle husse ut och roa sig, tror ni att vi fick följa med??? Matte hade bjudit hem Lena och Flisa för lite klippning av Flisa, undra när hon ska lära sig att bjuda hem folk för att ha trevligt?? Efter klippningen fick vi i alla fall busa i trädgården, alltid något :-)

Vi gick och la oss sent och precis när vi somnat så där gott dök väl husse upp, vi ville så gärna springa ner och ta emot honom så vi glömde kompostgallret som alltid står vid sovrumsdörren, detta välte, DorrigaD blev byxis och drog med ett jätteskutt upp i sängen, landade på mattes kudde, populärt?? Nej skulle inte tro det...

I dag har det varit tråkdag hela dagen, husse är lite "tung i håret" och matte är trött, och som ni vet så blir man som man umgås


  

Slö, slapp, likgiltig...

 

  

Ser ni hur synd det är om mig??

 

  

Doris är väl inte överlycklig hon heller..

 

  

Vi har i alla fall fått lite godis, Torsten; de var jättegoda!!!

 

   

Doris håller sig på behörigt avstånd med sin tuggis

 

Vi har faktiskt varit ute, men t o m vädret har varit tråkigt så inga bilder...

Matte säger att man inte dör av en tråkig dag, men jag är inte så säker, vi får väl se....

 

Ha en go kväll!!  

Av Lotta - 26 december 2009 11:02

I går fortsatte vårt julfirande, vi åkte (i skitväder) till Elliot, morfar och Kulan. Det regnade först is och sen gick det över till att vräka ner snö... Vi började med att gå ut, jag menar, vad bryr sig vi hundar om lite oväder?? Tyvärr så bryr sig kameran när det regnar is så det blev inga kort, synd, för vi hade jättekul i snön.

När vi kom in igen så var det dags för mat...


  

Kulan hade gjort fint, eller kanske var det Elliot???

 

  

La mig tillrätta, precis bakom bordet,här ska det drägglas...

 

  

En blöt Elliot hjälpte till i köket

 

    

DingDorran vet som vanligt inte vad hon gör...

 

   

Efter maten; KLAPPDAGS!!

 

   

Även "småttingarna" ville ha paket

 

  

Vadstår det på den klappen Kulan??

 

  

Jag då Kulan, har du glömt mig???

 

   

Tänkte väl det, jag var inte glömd, husse hjälper mig och Doris att öppna

 

  

En sån härlig fäll som Elliot har, mysigt!!

 

    

Elliot kan minsann öppna paketen själv

 

  

men vad hjälper det när man inte får behålla dem??

 

  

Hallå??? Var fan tog mitt gottis vägen???

 

   

Jasså, det fanns fler, så bra!

 

   

Det tar liksom aldrig slut...

 

 

   

Nu till husse och mattes julklapp, som ni vet så har de ju VÄRLDENS finaste vovvar, vad mer kan man önska sig??


  

Jo världens vackraste tavlor!!!

 

  

Doris som valp

 

  

Den snyggaste blondinen av dem alla!!


Ja, husse och matte blev naturligtvis väldigt glada och för att gå händelserna lite förväg så tog det två minuter från vi kom hem tills tavlorna satt snyggt på väggen, naturligtvis på den plats i huset så att de kan beskådas hela tiden! Nu åter till Upphärad...

Från en minut till en annan så blev jag väldigt intressant för Elliot, jag har börjat löpa, oj så han var efter mig, men jag fördrar ju lite mognare killar.....

Doris tyckte nog synd om lillgrabben


  

Eeeellllliiiioooottt, kom här ligger jag...

 

  

Lite porr på nya fällen

 

  

Puh, det är jobbigt med två tjejer...

 

    

Ja, inte orkar de mycket de där ungarna...

 

Vi kunde tyvärr inte stanna så länge för snön vräkte ner och vi har ju en bit att köra hem, men det gick bra och hem kom vi till slut. Tavlorna kom som sagt på plats


  

Fällen skulle ju oxå läggas på plats

 

  

Japp, här blir bra, känns nästan som hos mormor och morfar!

 

Nu ska vi äta frukost, sen ska vi ut i snön och busa!!!

 

Ha en trevlig annandag!!

  

Av Lotta - 25 december 2009 10:37

Go morron, eller kanske go middag, så här dan efter dan...

 

Nu har Julafton kommit och gått och trevligt det var det! Farmor och Åke kom hit och åt julmat med oss

 

  

Husse fixade i köket

 

  

Självklart så hade han experthjälp

 

  

Dukningen fick matte däremot fixa helt själv, sånt hade inte vi tid med...

 

  

Jag säger bara en sak, DOFTER!!!

 

  

Det var inte bara jag och Dorran som var hungriga, barnen åt massor, så kul att de uppskattar julmaten!! 

 

  

Husse, vill du inte ha prinskorven, så har jag lite plats över i magen....

 

   

Efter maten så kom Lena och Flisa! Vi började med lite gos på magen

 

   

Dorran fick låna Flisas julhalsduk

 

  

Nu vill jag ha julklappar sa Flisa

 

    

Ja, det kan jag oxå tänka mig!!

 

   

Dorran är glad och lycklig, ville oxå ha klappar

 

   

Min hög

 

   

Doris hög

 

    

Ja, barnen fick ju oxå paket så klart, de verkade väldigt nöjda, Max gick runt med sin nya mopedhjälm på halva kvällen och Moa fick fullt upp med en ny dator

 

  

Dessa paketen blev vi väldigt glada för, de hade färdats lång väg, det röda är mitt  

 

  

Ända från Piteå, goa tuggisar och en idolbild på Prinsen själv, tack så mycket Torsten!!!

 

  

Jultalrik med en massa gottis fanns det också i högen!!

 

Efter klappöpningen tog vi det lugnt, mös mest och det är väl så julen ska vara...


Nu ska vi snart få övriga familjen att äta en sen frukost, sen ska Max och Moa till Lundaskog och fira jul med Milou och Tova, vi ska fara till Elliot och mormor och morfar, kan nog bli lite julfirande där med, det har Elliot bestämt :-)

 

Ha en trevlig Juldag vännerna!

 

p.s Vi tackar för alla trevliga julhälsningar vi fått!

Av Lotta - 23 december 2009 21:57

Vi börjar med att önska er alla:


  

Övriga familjen är naturligtvis med på önskningen de med!


I dag har det varit det där sista som måste göras... Skinka, knäck, lite småhandling, städning, granklädning och så det bästa; Snöskottning!!!


  

När de andra skottade så busade vi

 

  

Jag har ju längtat hotat med att mula Dorran  

 

  

Äntligen!!

 

  

Vilken känsla!!

 

   

Ger du dig??

 

   

Nä nä, den hon ger sig aldrig, hon ska allt få mer mulning en annan dag

 

 

  

Allt luktar så gott när det är snö

 

  

och man springer så snabbt!

 

  

Kolla min fina orangea färg..

 

  

Snösnok

 

   

Många små snöbollar blir det

 

   

Snömonstret från Strövelstorp

 

   

Kolla vad min mulning orsakade   

 

Sen skulle ju som sagt granen kläs, jag har ju varit med förr, inga nyheter för mig alltså, men Doris var väldigt upprörd


  

Sådana bockar vill jag INTE ha i vårt hus, föredrar Italienska bockar istället!!

 

   

Finns det inga paket med mitt namn på???

 

  

Fina ljuslyktan som vi fick av Emma i julklapp


Nu i kväll när vi var ute på Sjömarkenrundan så började det snöa lite, la sig så fint i vårt redan vita vinterlandskap, skinkdoften låg som en dimma över hela Sjömarken, ja det var julstämning det :-)

Friden har lagt sig här hemma, det har ätits skinkmackor, provsmakats på knäck och skumtomtar, det spelas bingo och busas med oss, vi trivs m a o!

Vi kan säga att skinkan fick 8 tassar i betyg, lite för små smakbitar bara....

 

Nu hoppas vi att ni alla har en go kväll, att stressen är över och att ni njuter till fullo av en underbar kväll!!

Vi avslutar med två filmer som Moa filmade med sin nya kamera när vi var ute i trädgården förut i dag!




    

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards