BlondinStella & TuffaDoris

Alla inlägg under september 2012

Av Lotta - 22 september 2012 12:07

När matte började prata om att det skulle komma hit en bulle blev vi ju överlyckliga, det skulle vi inte ha blivit!!!!


Det var inte en go kanelbulle direkt......


 

Näääää.... Det var en Mini Bullterrier, vid namn Rooney


 

Dessutom är han en sådan där läskigt kaxig valp, tog över hela trädgården......


 

Tog även över vår husse!!!!


Jag och Doris höll oss mest på avstånd och när han kom för nära så motade vi bort honom, matte säger att vi är elaka bitchar, ja ja vi har väl lärt av ett proffs :-) Det blir säkert bättre när han blir lite vuxen den där lille skiten....


 

När Rooney stal vår husse, stal Doris Rooneys lillhusse, Isac, båda verkade trivas med det :-)


Vi har även varit på tryffelsök, det var länge sedan sist, men det är som att cykla?????


Det går undan när vi jobbar :-)


Det går även undan efter bad....



 


Japp, så har vi haft det, nu ska vi ut och valla matte, ha en underbar helg!!
 


Av Lotta - 1 september 2012 15:45

Jaha, då är det slut på sommar och ledighet och vi har jobbat ett par veckor.

Personligen så tycker jag det är rätt skönt när allt går enligt rutin, då blir det lite roligare när man gör något extra :-)


 

Vi har varit och hälsat på världens bäste brorsa, Rocky! Han har lite ont i sitt ben och vi hoppas att han snart är helt återställd!


 

Vi har varit på Bråt, hittade ett härligt dik, både dy och rost var det i vattnet, fatta va gott jag luktade!!


 

Här hemma har jag fullt upp med att ha koll på ägorna, viktigt arbete som vissa andra struntar i.....


 

...... Ja ni ser, hon bara gottar sig den där Dorran....



 

Matte var på utställning och kollade in andra Lagottos, detta är Della, släkting till Doris.


 

Även jag kan koppla av!!


Vi slutar med en film, vi busade lite på Bråt, jag anser att jag äger alla goa diken, Doris är inte helt överens med mig



Roligt hade vi!!


Ha det bäst nu vännerna!!
 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards