BlondinStella & TuffaDoris

Alla inlägg under mars 2011

Av Lotta - 27 mars 2011 00:16

Hallå där ute, kommer ni ihåg oss??? Nu är vi här igen och även om vi inte bloggar så ofta så händer det ju faktiskt en hel del i våra liv. Förra helgen var det Lagottopromenad här i Borås, 19 hundar och ännu fler hussar och mattar gick en härlig runda på 9 km med lite fika och väldigt mycket Lagottoprat, kan det bli bättre?? Knappast.....


  SnyggAllan var med, för dagen helt betagen i Flisa!


  Fikapaus!


  Vi hittade lite energidryck......


  Kan ju behövas när man ska gå långt!


  Otta, bror till Giuggio, de är väldigt lika :-)


  De har i alla fall lika mycket energi!!!


    Tova var med, men Milou låg hemma och sov!


     


Ja det var en riktigt trevlig tur och vi var allt lite trötta när vi kom hem, det tar på krafterna med så många kompisar!


I dag har Mia, Christer och Anton varit här, husse skulle hjälpa Christer med hans bil och Christer skulle hjälpa husse med några sladdar så vi andra gjorde det vi är bäst på, vi tog en promenad


  KOLLA KOLLA, snöfritt!!!


  En lycklig Doris, tar livet med en klackspark!


  Jag försöker känna efter med tungan och ta mig tusan....


  ÄNTLIGEN!!! Nu är vattenpölarna här igen!!!


  F-n va gott!!


  Rusar lyckligt vidare mot nästa...


  Den var minst lika skön den


  Här har jag redan fått vittring på nästa, livet är underbart


  Det är nog så här det är att bada isvak


  Erkänner, lite småkyligt, men men det är uppiggande i alla fall!!


  Doris hittade lite snö, gäller att rulla nu, snart är det för sent


  Hon är en riktig vinterälskare hon, men hon har inget att säga till om, som vanligt!!


Ja det var lite från oss, nu ska vi sova, i morgon ska vi till Trollhättan säger matte och sen ska ju klockan ställas om och så ska vi ju in och kolla hur ni har det på era bloggar, ja ni ser, man har mycket att stå i :-)

Ha det gott, för det ska vi ha!!

Av Lotta - 13 mars 2011 20:44

Tja Doris här!

I går körde husse Stella till farmor och sen körde han ut mig o matte, så vi åkte till Strövelstorp, Gugge tog emot mig med öppna tassar och matte har ojat sig över sööööööta Bengta! Vi är hemma igen, husse har hämtat hem Stella och snart ska vi sova, men lite bilder från gårdagen får det bli, tyvärr så blev det inte fotovänligt väder idag så ni får nöja er med det lilla...


  

Matte skulle ta en bild på min fina mamma, min lilla halvsyster och mig, men någon kom emellan...

 

  

Matte förstorade upp mig, ser ni mina tänder, dem visade jag mot Gugge mest hela tiden...

 

  Lilla Söta Bengta

 

 

  Min fina mamma

 

 

Guiggio, tror att han är guds gåva till oss tikar :-) 

 

Jag gömmer mig lite bakom Håkans ben, känns tryggt

 

 

Här försöker han pussas, ja Gugge alltså.... nä nä det går inte hem 

 

Bengta är ju för liten för att förstå "det där"

 

 

Här provar han att beklaga sig för min mamma, men inte heller det lyckades

 

 

  Bengta passade på att sola lite

 

  

Innan hon gick vidare till nya äventyr!


Trots att han, Italienaren, var ganska påfrestande så har vi haft det jättetrevligt, tack Pia och Håkan för att vi fick komma!!

 

Ha det bra alla kompisar! 

Av Lotta - 5 mars 2011 22:02

I tisdags åkte vi till Trollhättan, husse skulle hjälpa Kulan med en massa sladdar och sånt, vi hjälpte Kulan med annat vi...  

Vi hjälpte henne med att kolla så att semlorna blev ok

 

  

Elliot blev vääääääldigt sugen

 

  

Och faktiskt så fick vi smaka :-)

 

I dag vaknade vi till strålande sol, alla på gott humör, en tripp till skogen

 

  

Man kan ju vara totalt överlycklig fast man tappat ett ben!

 

  

Flisa var inte direkt ledsen hon heller

 

  

För att inte tala om yrvädret från Strövelstorp, hon är yster hon

 

  

Det skramlar nog tomt där uppe på hjärnkontoret :-)

 

  

Undrar om det är Flisa som lägger nosen i blöt eller Doris som lägger svansen i nosen....

 

  

Fart och fläkt

 

  

Nä matte jag ska inte springa från dig, jag väntar så gärna på dig, men sluta ta en massa onödiga bilder nån gång

 

  

Just sådana här bilder, heeelt onödiga, inte en hund så långt ögat når....

 

  

När vi kom hem frågade Doris lite försiktig om vi inte kunde få ha mer skoj...

 

  

Då dök Saga upp, blev flera timmar ute i det härliga solskenet, kan det bli bättre??

 

  

Jajjemän, Voffeldags hemma hos farmor o Åke!!

 

  

Jag och Dorran fick varsin egen skål med läckerheter, MUMS!!!


Fattar ni hur bra vi har haft det och det är ju en hel söndag kvar av helgen, det ska bli ännu finare väder i morgon så livet är underbart!!!

 

Ha en fortsatt fin helg!!













Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards