BlondinStella & TuffaDoris

Direktlänk till inlägg 13 juli 2009

Ett jävla liv....

Av Lotta - 13 juli 2009 21:47

Matte säger att ni måste ha ljudet på när ni tittar på filmen, så här låter det  hemma hos oss för det mesta, ja vaddå, skaffar man valp får man väl skylla sig själv!!


I går förmiddag kom farmor och Åke med Lenas husvagn, den ska vi åka på semester i på torsdag, vi längtar!!! Lena och Flisa kom oxå hit, husvagnen skulle tydligen städas efter deras semester..


Doris roade sig med att leka tittut


Se upp blindstyre... Var har Doris gömt sina ögon???


I går kväll åkte jag och matte upp till Hestra


Började med att svalka av mig i en stoooor vattenpöl


Sen skulle det väntas, undrar på vad??


Jo på Flisa så klart!!


Tjenare, ska vi dra vidare eller??


Måste ju hejja på Lena, har ju inte sett henne på ett par timmar


Ser ni hur fint jag går, kan ju bero på att Lena har fickorna fulla med korv!!!


I dag har matte gått på racerfart, först var hon i väg hela förmiddagen hos frissan, sen kom hon hem och hon och husse städade skåp. Doris packades in i bilen så åkte de till veterinären för att Dorran skulle få en spruta, hon skötte sig utmärkt, ja Doris alltså.. Väl hemma igen så kom farmor o Åke, lite fika på altanen och medans alla andra grejade i trädgården, städade matte inne


Så skönt när solen tittar fram..


BusDoris


Jag o matte har varit på Byttorp och promenerat, jag fick vara lös hela tiden, fick MVG, jag gick såååå fint, brydde mig varken om folk, lösa hundar eller vatten, ja ibland klaffar allt!


Nu har Racermatte städat färdigt, hon har även satt husse i jobb som han  har fixat så nu sänker sig lugnet över Lilla vägen, kanske skulle dra igång lite bus med Doris då????



 
 
Ville

Ville

13 juli 2009 22:41

Jag hoppas ni får det bra på semestern och att vädret blir toppen , men solen lyser väl alltid på en skönhet som dig Stella ;)
Idag har jag haft en valp hemma, så liten så hon får plats i sin mattes ficka.
Lite kusligt när den gnydde bara det gjorde mig orolig.
Nospuss på dig och Doris

http://marno.bloggagratis.se

 
Ludde

Ludde

13 juli 2009 22:58

Det blir nog riktigt livat i husvagnen som ni håller på. Husse och matte får nog ta med hörselskydd. Nospussar!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Nettis

Nettis

13 juli 2009 23:26

Hahaha, känner igen det ljudet från mina papillon, som jag hade för många år sen!!! Men inte kan ni låta eran matte sälja er på Blocket! För jag kan lova att ni kan nog inte hamna på nåt bättre ställe :) !!!

Jag har gått igenom allt som jag har missat dom senaste dagarna. Och ni har verkligen haft fullt upp :) :) !!!
Jätte härliga bilder :) !
Och japp, du kan tänka dig att vi har haft blogg-abstinens ;) ! Vi har sagt "Jag saknar bloggen" säkert hundra gånger per dag, hahaha!!! Men nu får man äntligen gå igenom alla bloggar, och se vad som har hänt!
Jag kan inte sitta så långa stunder i taget. Så det tar sin lilla tid, fniss!

Kramar till er alla och tack matte för dom värmande orden i din kommentar!

http://bunkerboende-nettisochmoses.bloggagratis.se

 
Tessan med "pälsbollarna"

Tessan med "pälsbollarna"

14 juli 2009 00:02

ha ha ha känner igen ljudet! Så låter det här när jag ska ut på promenad och är på toa först....tjafs och gläfs, jag tor Lagotto har sådana lljud för sig alltid:) Skönt med semester....hoppas humöret är bättre??

Sov sött!

http://minahundarochjag.blogg.se

 
Hunden Liza

Hunden Liza

14 juli 2009 00:25

Vad härligt att få promenera fritt utan koppel. Då är man ju extra duktig för att få vara det ofta. :-)

http://hundenliza.blogspot.com

 
Torsten

Torsten

14 juli 2009 00:26

Husvagnssemester....va kul!!! Det är därför Elsa är hos oss några da'r...hennes matte o husse är också på sån semester!
Min semester är snart slut, bara 2 dagar kvar...:(
sov gott, lilla Stella!

http://www.prinstorsten.bloggagratis.se

 
kulan

kulan

14 juli 2009 01:28

Jaha, det är alltså detta man hör så fort man vill tala med matte i telefon. Det låter faktiskt som om ni har en hel ankfarm....
Vad skönt för dig att slippa den lilla illbattingen en stund och bara få vara med Flisa :-) Men hon växer snart ikapp er så då är det slut på den friden oxå.
Puss på er
kulan

http://www.sykulan.se

 
Susanne o Pebbels

Susanne o Pebbels

14 juli 2009 11:24

Låter nästan mer än i skolmatsalen på jobbet ;)
Fina bilder som vanligt!

http://hundtraningen.blogspot.com

 
Itqvinnan

Itqvinnan

14 juli 2009 12:11

Vilka busvovvar:)

http://itqvinnan.bloggagratis.se

 
Zelda

Zelda

14 juli 2009 19:16

Ha, ha... ja det var fasligt vilket väsen det var på den lilla=)
Husvagnssemester vill jag åxå på! Låter så kul!
Men matte och husse säger att jag ska vara hos farmor och farfar när resten av familjen ska på semester! Ingen husvagn, ingen Zelda:(
Elaka typer!!!

http://zelda.bloggagratis.se

 
Yvonne

Yvonne

14 juli 2009 23:10

Hihi! Jösses vilket liv! Busibus!

Puss på nosen till er båda! =)

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Tosca

14 juli 2009 23:20

Matte log igenkännande när hon tittade på filmen :)
Ha en skön semester allihop!
Tass på er!

 
Tessan med "pälsbollarna"

Tessan med "pälsbollarna"

14 juli 2009 23:55

Hi hi jag tror nog inte jag skulle få så många jobb som låtskrivare till några rapartister;)
Kramis!

http://minahundarochjag.blogg.se

 
Ingen bild

malte o snoki me matte

15 juli 2009 09:57

härlig busfilm! (vi har inga högtalare på datorn...)underbar tittutbild på doris! ja var hade hon ögonen någonstans? tarvas det ett hårspänne månne???!!!
slafspuss
ps! matte tackar för varningen om stenshuvud blir nog bara till att se det på avstånd...

 
Yvonne

Yvonne

15 juli 2009 12:45

Ha en riktigt fin semester i Kungshamn och Smögen! Hoppas att ni får härligt sommarväder, så ni kan ströva omkring utan gummistövlar och regnställ! Hihi.

Kram på er allihop!

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
Kicki Fohlin-Svensson

Kicki Fohlin-Svensson

15 juli 2009 15:41

Så stor hon blivigt! Min Emma hon vill väldigt gärna hoppa in i datorn, hon hörde ljudet och det var så spännande!!
Hoppas allt är bra med er, krama de ljuvliga pälsbollarna!
Kram kicki

http://www.rexago.se

 
Ruff

Ruff

16 juli 2009 21:01

Hmm... matte är inte så smart... lr så är det jag som inte hajar riktigt. Matte skruvade upp ljudet ett par hack och började visningen, jag hörde Doris gälla skall och vips så var jag igång! Skällde och letade efter vart nu hon var någonstans! Herregud vilket liv de blev. =)

http://www.livetmedruff.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 15 mars 2014 14:58


Eller ja, i vår vanliga skog men det låter ju inte så spännande      Det var länge sedan vi fick leta tryffel så det var extra roligt. Matte har köpt tryffel från Gotland, hon brukar ta med 4 små bitar ut, de ligger i små filterpåsar, hon binder ...

Av Lotta - 11 februari 2014 19:01

Ja matten är hopplös, när det blir för mycket med jobb och renovering så glömmer hon bloggen :-( men vi ska väl vara glada att hon inte glömmer oss....Sen sist har Dorran varit krasslig, matten har varit krasslig, det har jobbats mycket, det har reno...

Av Lotta - 17 januari 2014 22:03

Fredagar brukar vara bra dagar, matte försöker se till att vi slutar tidigt, så var inte fallet idag! Hon jobbade och jobbade.... Till slut märkte vi att hon började bli klar, äntligen dags för hemgång, eller INTE! Hon började plocka av ett skrivbord...

Av Lotta - 12 januari 2014 21:05

...... Med nytt kök?Det är inte mycket som är roligt tycker vi fyrbenta, det skruvas, hamras, borras och framför allt väsnas mest hela tiden. Just det, glömde att det svärs något väldigt oxå... Doris trivs inte alls, blir alldeles paralyserad oc...

Av Lotta - 5 januari 2014 00:33

Ja vi har inte börjat det nya året med raketfart direkt...Grått o trist ute och renovering inne, ja ja det blir nog bra, en vacker dag är köket färdigt och snart våras det för våren :-)Vi slöar vidare så länge Ha en riktigt trevlig Tre...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards