BlondinStella & TuffaDoris

Direktlänk till inlägg 5 november 2009

VIRUS!!!

Av Lotta - 5 november 2009 21:45

Nu jäklar är det kört, matte har fått virus, inte sånt där med knorr utan virus i datorn på jobbet, inget roligt alls, i går skulle det komma "nån" och hjälpa henne med detta, jag höll utkik och fram på eftermiddagen dök det upp en skum karl, jag blev helt vansinnig, han var väldigt suspekt, såg ut som en rånare med mössa långt nerdragen på pannan, jäklars vad jag skällde och jäklars vad arg han blev!!!! Det var bara det att jag skällde nog liiiiite för snabbt för när mössan kom av så visade det sig att det var husse.....  Lite snopen blev jag allt...

Datorn blev inte färdigfixad igår, vi får hoppas att det löser sig...

 

I dag tog vi långlunch, åkte ut till Kennelklubben, ni vet, där det finns en stor sandhög...


  

Här ligger kung (drottning) av sand...

 

  

Doris försöker ta över

 

  

men jag ger mig inte utan strid

 

  

Nä nu jäklar

 

  

Jag tog mig allt förbi

 

  

Stella på täppan

 

  

Dorran började gräva

  

Kolla in all sand hon har i pälsen, matte hade INTE tänkt duscha henne innan utställningen på lördag :-)

 

  

Vi sprang en hel del

 

  

Det kommer någon!!!

 

  

Japp, det var världens bästa brorsa, Rocky, se vad glad jag blev!!

 

  

Doris och Rocky kommer oxå bra överens

 

  

Vattenpaus

  

Även Rocky försökte ta min hög

 

  

men jag delade inte med mig

 

  

Vi dansade lite

 

  

Här är han mitt i svängen...


Ja vi hade väldigt kul, Rocky har varit lite sjukskriven ett tag så han var full i spring och jag, jag är ju alltid full av spring...

 

Vi har haft klippstuga här hemma i ett par dagar nu, igår var det bara Doris, i dag dök Lena och Flisa upp, nu var det storklippning för oss alla 3...

 

  

 

 

  

Doris blir putsad och putsad och matte blir aldrig nöjd

 

  

Mig är det inte så noga med och det är jag faktiskt glad över just nu...

 

I morgon är det fredag igen, barnen kommer :-)

 

Ha det gott vännerna!

 


 
 
Torsten

Torsten

5 november 2009 22:33

Virus är aldrig kul, vare sej i datorn eller på tvåbenta!!!

Den där sandhögen verkar ju jätteskojig, nästan som snöhögarna jag äntrade i vintras....*längtar*

Ni blev ju jättesnygga där i klippstugan....tror nästan att matte håller på att bli frisk för hon snackar om att det är min tur också, hon tycker inte att jag ser nåt, men hon kan snacka hon!!!

Sussa gott!
Kramar

http://prinstorsten.blogg.se

 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

5 november 2009 23:09

Det lilla jag kunde se ser bättre ut. Ta det nu lugnt inför utställningen, det är ju bara en inoff. Klipp ner henne ordentligt efteråt. Hon behöver nog spaa med Stella, haha
pussar

http://lagottoflickorna

 
Primo och Acke

Primo och Acke

5 november 2009 23:33

WOW den sandhögen kan jag rikgigt föreställa mig Primo i;) Jo du utställning+ Lagotto....nja inte alltid så bra kombination, ja iallfall inte för oss som låter våra hundar få vara hundar och ha kul!;)
Dorran ser bedårande ut...hoppas vädret blir bättre denna gången! Här är det då skitväder, blask och slask och råkallt så man fryser enda in i märgen!

Puss och kram!

http://minahundarochjag.blogg.se

 
Ingen bild

Totti

6 november 2009 00:12

Vilka härliga springbilder! Det rycker i benen av lust att hänga med. Dorran ser jättefin ut. Nu får du låta bli att lura med henne i spa-gropar till efter utställningen.

 
Ressu

Ressu

6 november 2009 11:42

Ha en riktigt skön helg och Lycka till på utställningen!

Sandhögen får mig att minnas sanden på Gotland i somras - längtar tillbaka. Vad beträffar snön ... nja, den längtar i alla fall inte matte efter. Inte den blöta tunga snön i alla fall. Men den dagen den sorgen! Vi tar inte ut nå't elände i förskott. Ren vit snö en solig dag med ca 5 minusgrader .... det är helt OK.

http://www.ressu.se

 
Ingen bild

malte o snokas

6 november 2009 12:57

hej sötingar!
vi blir glada att ni blir glada när ni läser vår blogg! : )
här var det full fart o lortigt av olika slag- Sandskitiga pälsar o lerskitiga pälsar... matte får nåt outgrundligt i blicken o säger att ni måste ha en matte med oerhört tålamod o hjärta av guld! blir det dusch varje kväll? Man ser ju hur kul ni har så vem skulle ha hjärta o säga till er att sluta? Matte är tacksam , taxsam att hon har enbart bajsätande taxar...vill nån ha en taxpuss?!

 
Figo

Figo

6 november 2009 18:42

Hej snyggingar! Blev genast kär när jag såg er!

http://millismirakel.blogspot.com

 
Yvonne

Yvonne

6 november 2009 18:43

Haha! Var det bara husse som kom!!! Vilken miss! Hihi!

Å, va härligt det ser ut att springa omkring och busa så där!

Jag tycker att ni är lika fina både du och Doris! =)

Va roligt att barnen kommer! Dom verkar så mysiga!

Ha en fin helg allihopa!
Kram!

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
Carina

Carina

6 november 2009 19:47

haha tyckte det var kul att du skällde på husse för att du inte kände igen honom :-) Vilken bra bushög ni har tillgång till

http://tysonochganget.blogspot.com

 
Ingen bild

Mia

7 november 2009 12:57

Lycka till idag!!

Puss på er båda :)

 
Nettis

Nettis

7 november 2009 18:37

. Den här punkten har Moses skrivit... Tror det är nån kod till dig och Doris...? ;)

Hahaha, men inte ska husse bli arg för att du skäller, när han har "klätt ut sig" till rånare... hihihi!!! Du måste ju försvara matte och Doris! Jag tycker att du var jätte duktig och gjorde ett bra jobb, fniss!

Wow, vilken sandhög... Jösses, det måste bli stopp i erat avlopp, hahaha ;D !!!
Bilden av dig och Dorran som springer, är superhäftig!!! Säg till matte att skicka den till Borås tidning, vetja :) !!! Det ser ut som om ni svävar fram :) !

Stor kram till er alla :)

http://bunkerboende-nettisochmoses.bloggagratis.se

 
Sigge

Sigge

7 november 2009 19:22

Hoppas det har gått bar för er idag.
Antar att Doris sopade banan med de andra och gjorde hon inte det så var domaren blind!

http://www.skogsraets.se/siggesvamphund.html

 
Ludde

Ludde

9 november 2009 23:55

Vilken bra klubb som har en så fin sandhög. Den är som skapt för en lagotto - eller två...

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 15 mars 2014 14:58


Eller ja, i vår vanliga skog men det låter ju inte så spännande      Det var länge sedan vi fick leta tryffel så det var extra roligt. Matte har köpt tryffel från Gotland, hon brukar ta med 4 små bitar ut, de ligger i små filterpåsar, hon binder ...

Av Lotta - 11 februari 2014 19:01

Ja matten är hopplös, när det blir för mycket med jobb och renovering så glömmer hon bloggen :-( men vi ska väl vara glada att hon inte glömmer oss....Sen sist har Dorran varit krasslig, matten har varit krasslig, det har jobbats mycket, det har reno...

Av Lotta - 17 januari 2014 22:03

Fredagar brukar vara bra dagar, matte försöker se till att vi slutar tidigt, så var inte fallet idag! Hon jobbade och jobbade.... Till slut märkte vi att hon började bli klar, äntligen dags för hemgång, eller INTE! Hon började plocka av ett skrivbord...

Av Lotta - 12 januari 2014 21:05

...... Med nytt kök?Det är inte mycket som är roligt tycker vi fyrbenta, det skruvas, hamras, borras och framför allt väsnas mest hela tiden. Just det, glömde att det svärs något väldigt oxå... Doris trivs inte alls, blir alldeles paralyserad oc...

Av Lotta - 5 januari 2014 00:33

Ja vi har inte börjat det nya året med raketfart direkt...Grått o trist ute och renovering inne, ja ja det blir nog bra, en vacker dag är köket färdigt och snart våras det för våren :-)Vi slöar vidare så länge Ha en riktigt trevlig Tre...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards