BlondinStella & TuffaDoris

Direktlänk till inlägg 29 november 2009

En härlig första advent

Av Lotta - 29 november 2009 20:40

Efter Skånebesöket igår så var jag helt slut, sov hela kvällen, så klockan 9 i morse var jag ganska pigg, ganska ovanligt för att vara mig, jag gjorde det enda rätta, busade igång Doris, för jag vet att matte får bråttom upp så fort Dorran lämnar sovrummet, hon vill ju inte att Doris ska kissa inne..

 

Det var jättefint ute, solen sken och fåglarna kvittrade så vi åt lite frukost och ringde Lena och Flisa, tyvärr hade solen försvunnit när vi kom till Nordtorp, men det regnade inte, alltid något..


  

Här är jag på väg upp från första doppet...

 

 

  

Längesen nu som vi hade en snygg rumpbild

 

 

  

Vi tar en till, 3 snygga rumpor, kan det bli bättre??

 

 

  

Ja ja, det är ju inte bara rumpan som är snygg om jag får säga det själv...

 

 

  

Dorran gnager pinne

  

 

  

Hon är då inte speciellt ren hon heller

 

 

  

På helspänn, var är Flisa?

 

 

   

Där var hon!!

 

 

 

   

Fler härliga dopp, ja något ska väl regnet vara bra för..

 

 

  

Dorran ger sig inte, hon vill verkligen ha ett snack med myrorna



När vi kom hem så följde Lena och Flisa med in, vi stoppades i badkaret alla 3 på en gång, finns det hjärterum.... Mattarna körde lite löpande band metoden och snart var vi rena och fina, då kunde vi ju gå upp och hälsa på våra gäster..


   

Farmor och Åke!!! Ja farmor finns där bakom någonstans :-)

 

    

Flisa fick låna mina förnedringsbrallor, för min de så kan hon gärna behålla dom!!

 

  

Lena fick sig en kopp kaffe

 

  

Dorriga D pussade lite på Åke

 

    

och jag gosade med farmor

 

  

Blev så trött så trött...

 

  

Flisa använde sin mattes ben som kudde..


Nu i eftermiddag har husse grejjat ute, fått upp lite mysig belysning på altanen, matte har fixat och donat inne, man får mycket energi så fort man får lite bättre väder... Nu ikväll när vi var ute på vår vanliga Sjömarkenrunda så kom regnet, men vi tackar ändå vädergudarna för att vi vädermässigt fått en helt ok helg!

 

Nu ska matte kolla Brad Pitt på tv, då får ingen störa henne kan jag lova...

 

Vi har länkat till Elliots blogg här på vår sida, har hört ryktas att han har spaat idag :-)

 

Ha en fortsatt trevlig första advent!


 
 
strövelstorpslagottona

strövelstorpslagottona

29 november 2009 21:23

Det var störtsnygga rumpor det. Tack för besöket i går, så himla trevligt. Och kul att träffa er alla. Så kul ni har haft i skogen, det gick vilt till ser det ut som.
Kramar till dom tvåbenta och pussar till er.

http://lagottoflickorna.se

 
Tessan och pälsbollarna

Tessan och pälsbollarna

29 november 2009 22:34

Vicka söt rumpor! Primo och Acke blir ju alldeles till sig...hmmm ja och Flisa vill dom ju gärna ha nu;) Jo jag hörde talas om Elliots "spa runda" i dag:) Här har det varit dis och tråkväder...men vem blir förvånad?? Alla ljus är uppsatta inne, men ute fattas belysningen på baksidan ännu...HUSSE VAR ÄR DU?? SITT INTE FRMAFÖR TV:n...hi hi nja han har jobbat hela dagen så han får väl sätta upp dom i veckan....
Kramis på er alla!

http://minahundarochjag.blogg.se

 
Elliot

Elliot

30 november 2009 01:22

Tjena brudarna... men vad skådar mitt norra öga... igår var ni två men nu ser jag tre brudar. Henne vill jag träffa!!!Dagen här har varit jätterolig nu är jag jättetrött och skall knycka Kulans säng innan hon hinner lägga sig
Pyzzzzar
Elliot

http://www.kulan.bloggplatsen.se

 
Älsa & Ästher

Älsa & Ästher

30 november 2009 06:40

Helt underbara bilder på er snyggbrudar=) det som är såå synd är att dom våra inte uppskattar vår lukt efter såna där vändor...vi åkte i duschen igår=(
Ha en bra dag=)

http://leonland.bloggagratis.se

 
Torsten

Torsten

30 november 2009 07:34

Tala om SNYGG rumpa!!! Verkar ju finnas hur mycket svart vatten som helst där hos er....
Såg mysigt ut att gosa med din farmor!
Ha en bra vecka!
Kramar

http://prinstorsten.blogg.se

 
Tessan och pälsbollarna

Tessan och pälsbollarna

30 november 2009 13:03

hi hi kom på en sak...var det inte eran matte som tyckte fåglar var läbbiga?? nähe nu till sömnaden....tråkigt men kul när det är färdigt:) Kramis

http://minahundarochjag.blogg.se

 
ville

ville

30 november 2009 14:04

Ja jösses ...tänk att du kan se bra ut även i lera Stella lilla....
Nu var det länge sedan jag tittade in här men man blir alltid lika glad av att se dig. Jag har en 9 veckors liten valp här som klättrar på mig i skrivandes stund.... söt men fasligt busig.
Hälsa Dorran!!
Nospussar

http://marno.bloggagratis.se

 
Ingen bild

malte o snoki me matte

30 november 2009 15:55

hej lortrumpa! (hihihihi vilken bild) härliga rejsbilder! bus´o rama!! Stackars farmor överlevde hon lagottopussattacken där under? vi hoppas det gick bra för henne!!
vi är glada om vi kan få er o fnissa på kvällarna!!
fnissiga slafspussar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 15 mars 2014 14:58


Eller ja, i vår vanliga skog men det låter ju inte så spännande      Det var länge sedan vi fick leta tryffel så det var extra roligt. Matte har köpt tryffel från Gotland, hon brukar ta med 4 små bitar ut, de ligger i små filterpåsar, hon binder ...

Av Lotta - 11 februari 2014 19:01

Ja matten är hopplös, när det blir för mycket med jobb och renovering så glömmer hon bloggen :-( men vi ska väl vara glada att hon inte glömmer oss....Sen sist har Dorran varit krasslig, matten har varit krasslig, det har jobbats mycket, det har reno...

Av Lotta - 17 januari 2014 22:03

Fredagar brukar vara bra dagar, matte försöker se till att vi slutar tidigt, så var inte fallet idag! Hon jobbade och jobbade.... Till slut märkte vi att hon började bli klar, äntligen dags för hemgång, eller INTE! Hon började plocka av ett skrivbord...

Av Lotta - 12 januari 2014 21:05

...... Med nytt kök?Det är inte mycket som är roligt tycker vi fyrbenta, det skruvas, hamras, borras och framför allt väsnas mest hela tiden. Just det, glömde att det svärs något väldigt oxå... Doris trivs inte alls, blir alldeles paralyserad oc...

Av Lotta - 5 januari 2014 00:33

Ja vi har inte börjat det nya året med raketfart direkt...Grått o trist ute och renovering inne, ja ja det blir nog bra, en vacker dag är köket färdigt och snart våras det för våren :-)Vi slöar vidare så länge Ha en riktigt trevlig Tre...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards