BlondinStella & TuffaDoris

Direktlänk till inlägg 7 december 2009

CATFIGHT!!!

Av Lotta - 7 december 2009 19:19

Ja jävlar i havet, man kan kalla det arbetsplatskonflikt, man kan kalla det tjejslagsmål, man kan kalla det "syskonbråk", ja det finns mycket man kan kalla det...

Grejen är den att matte köpte TVÅ tuggben till mig och Dorran och det konstiga är att det alltid bara är ETT som är gott, så man vill ju liksom ha samma ben... Vi samsades duktigt på förmiddagen, jag tuggade en stund och Doris nästa, allt flöt på bra... Sen gjorde matte något spännande så jag blev lite nyfiken, släppte bara benet för 1 sekund, jag hade INTE tuggat färdigt, kvick som en vessla var Dorran där och försökte nypa åt sig godsaken... I vanliga fall brukar det räcka med en liten morrning från mig så ger hon sig, så var INTE fallet idag, vi rök ihop!! Ett jäkla liv var det på oss och ingen av oss ville ge sig,vad vi inte hade räknat med var matte, jösses så arg hon blev, hon tog ett rejält tag i oss båda och så var det slut. Ja det var även slut på tuggandet, inga mer godsaker på kontoret, för liten yta tydligen.

Hon sa att hon aldrig sett Max o Moa bråka så, tro f-n det, de är ju en kille och en tjej, vi är två bitchar vi, precis som matte och Mia och där bråkades det minsann en hel del förr, vi har allt fått skvallrat för oss om hur matte försökte väcka Mia på mornarna genom att slå henne hårt i huvudet med en hårborste, vi har oxå hört att Mia bet matte i benet så hon blödde. Vi ska träffa Kulan och morfar senare i veckan, ska försöka få fram lite mer detaljer om systerbråken...

 

Nu är vi jättegoa mot varandra igen, precis som matte vill ha det, ja vi vågar väl inget annat...


  

Första kompisbilden på mig och "syrran"

 

  

Närhet :-)

 

  

Samarbete

 

  

Bus

 

    

Kärlek!


Ja, visst e det så att vi älskar varandra, jag och syrran, men som sagt lite gruff kan det nog bli ibland!

 

Ha en trevlig kväll och var rädda om varandra

 
 
Sigge

Sigge

7 december 2009 20:36

Men tjejer man ska hålla sams!!!!!!!!!!!
Är nog ganska skönt att vara ensam hund då blir det aldrig bråk.
Bra att ni redde upp ert bråk i alla fall

http://www.skogsraets.se/siggesvamphund.html

 
strövelstorpslagottona

strövelstorpslagottona

7 december 2009 22:10

Jaha ni tjejer. Så var det dags för en fajt. Nu avgick ni inte med segern utan matte gjorde det. Hon ringde och skvallrade till mamsen ska ni veta. Håll sams nu småbitchar.
pussar

http://lagottoflickorna

 
Cesare

Cesare

7 december 2009 22:41

Typiskt tjejer...!!!!!!
Behövs en cool kille, som jag som kan ta hand om godiset
Cesare

http://www.lagottocesare.bloggplatsen.se.se

 
Ludde

Ludde

7 december 2009 23:00

Hmf. Tjejer...

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Tessan

Tessan

7 december 2009 23:29

Jo då ...kan säga att tuggben/mat, små ytor och "hungriga" lagotton.....Yeah Man, sådant kan vi mattar oftast inte vinna, däremit förhindra! Däremot är vi väldigt nyfikna på föjetången om mattes och Mias bråk:)
Jätte fint du illustrerat bilderna!
Kramis

http://minahundarochjag.blogg.se

 
Elliot

Elliot

8 december 2009 01:43

Vilken tur att ni blivit sams igen. Kan vi oxå ligga så och gosa när jag skall passa er??? Det ser så mysigt ut, och jag lovar att ni kan få alla mina ben och jag tänker inte bråka.
Jag längtar till torsdag.... och då skall vi allt höra med Kulan om hur eran matte var i sin ungdom he he he har bara hört nåt om att hon såg ut som en liten "kyrk-ängel" men att skenet bedrar, vad nu det betyder!!
Elliot

http://www.kulan.bloggplatsen.se

 
Älsa & Ästher

Älsa & Ästher

8 december 2009 06:39

Jag Älsa säger så här jag..TYPISKT "lilla" syrror som j****s=)
bra att ni blev sams igen iallafall=)
Ha en bra dag!

http://leonland.bloggagratis.se

 
Torsten

Torsten

8 december 2009 07:40

Njaaa, alltså om MIN brorsa bodde här skulle han gladeligen få alla mina ben.....kanske....
Oj, oj,oj , ja, nu vill vi ha heta detaljer om smaskiga tjej/syskonbråk av Kulan!
Ha det fint idag och hörrni, tjejjer....Inget bråk!!!
Kramar

http://prinstorsten.blogg.se

 
Ingen bild

Nathalie cano

8 december 2009 14:04

Ämne: Samarbete med Disney och Santa Buddies?

Hej Lotta,

Jag heter Nathalie Cano och kontaktar dig på uppdrag av Disney och årets julfilm, Santa Buddies. I år reser valgänget till det magiska Nordpolen.

I samband med att filmen just gått upp på biograferna har vi valt att ta kontakt med ett antal trovärdiga hund- och filmsidor som vi tror passar för projektet och som vi skulle vilja samarbeta med. Samarbetet går i korthet ut på att du lägger ut information om filmen på din blogg samt att du får möjlighet att lotta ut priser från Disney och bland dina läsare. Hur priserna ska lottas ut får du bestämma själv.

Låter det intressant? Hör i så fall av dig till mig så berättar jag mer.

Vänliga hälsningar,

Nathalie Cano
nathalie@prontocommunication.se
Pronto på Uppdrag av Walt Disney Studios Home Entertainment

 
 Anna med flock

Anna med flock

8 december 2009 15:25

Ja, aj med bråk... inte lätt att samsas om godsaker. Skönt att ni är vänner igen efter mattes ingripande.

http://timsevimse.blogg.se

 
Ingen bild

Helena o Tosca

8 december 2009 22:27

Ni är alltid så himla söta tillsammans på alla kort, man kan inte tro att ni ibland blir osams.

 
Ingen bild

malte o snokas

9 december 2009 09:21

å första bilden på er är så go! den där blicken är magisk!!

 
Nettis

Nettis

9 december 2009 23:40

*Hysteriskt fniss* Du (och matte) berättar ju så roligt, hihihi!!!
Men vilken tur att ni blev sams, och vilka underbara bilder på er tillsammans :) .

*Viskar* Stella, jag vill jätte gärna höra mer om mattes och mosters elakheter mot varandra, hihi ;) !
Jag och syrran slogs jämt ;) !

Kram och puss på er små troll :) ! Och en kram till matte förstås :) !

http://bunkerboende-nettisochmoses.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 15 mars 2014 14:58


Eller ja, i vår vanliga skog men det låter ju inte så spännande      Det var länge sedan vi fick leta tryffel så det var extra roligt. Matte har köpt tryffel från Gotland, hon brukar ta med 4 små bitar ut, de ligger i små filterpåsar, hon binder ...

Av Lotta - 11 februari 2014 19:01

Ja matten är hopplös, när det blir för mycket med jobb och renovering så glömmer hon bloggen :-( men vi ska väl vara glada att hon inte glömmer oss....Sen sist har Dorran varit krasslig, matten har varit krasslig, det har jobbats mycket, det har reno...

Av Lotta - 17 januari 2014 22:03

Fredagar brukar vara bra dagar, matte försöker se till att vi slutar tidigt, så var inte fallet idag! Hon jobbade och jobbade.... Till slut märkte vi att hon började bli klar, äntligen dags för hemgång, eller INTE! Hon började plocka av ett skrivbord...

Av Lotta - 12 januari 2014 21:05

...... Med nytt kök?Det är inte mycket som är roligt tycker vi fyrbenta, det skruvas, hamras, borras och framför allt väsnas mest hela tiden. Just det, glömde att det svärs något väldigt oxå... Doris trivs inte alls, blir alldeles paralyserad oc...

Av Lotta - 5 januari 2014 00:33

Ja vi har inte börjat det nya året med raketfart direkt...Grått o trist ute och renovering inne, ja ja det blir nog bra, en vacker dag är köket färdigt och snart våras det för våren :-)Vi slöar vidare så länge Ha en riktigt trevlig Tre...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards