BlondinStella & TuffaDoris

Direktlänk till inlägg 13 december 2009

Rapport från Tallin

Av Lotta - 13 december 2009 00:27

Klockan är  nu 01.30 här i Tallin, börjar bli lite trött...

I dag har vi sprungit i affärer, men jag måste nog säga att det var lite av en besvikelse tyvärr, hittade lite gott till hundarna bara.. Maten är inget vidare den heller, men till det positiva :-) Det är ett väldigt trevligt gäng vi är med och ölen är billig till min sambos glädje! Lennart (sambon alltså) spelar ju poker och nu i kväll vann han faktiskt lite, nu är det ju så att han är kvar nere vid borden så vi får väl se om något av vinsten blir kvar :-)

Jag saknar vovvarna något alldeles väldigt, men jag har pratat med mamma o Mia flera gånger och de har det bra, vilket jag inte tvekat en sekund på, men det ska bli skönt att komma hem i morgon kväll och få lite vovvegos!


Jag har blivit utmanad av Yvonne att berätta 10 saker om mig som kanske inte alla vet.... hmmm, inte lätt det där...


* Jag är bokmal, MÅSTE läsa varje kväll, helst deckare..


* När jag bodde hemma var jag en total slarver, grannen satte upp en lapp på min dörr och frågade om jag inte skämdes över röran i mitt rum


* När jag väl flyttade hemifrån blev jag (nästan) pedant! Detta har jag släppt för länge sen, en Lennart och två hundar senare :-)


* Jag hatar att köra bil när det är mörkt och/eller halt, stressar upp mig nästintill panik.


* Jag måste prata med mamma i telefon MINST 1 gång per dag..


* Jag är en jäkel på att spela Alfapet :-)


* Jag kan inte sola


* Jag har ruskigt bra minne vad det gäller låtar, artister och skådespelare, vad det nu ska vara bra för...


*Jag är flygrädd


* Jag är beroende av Pepsi Max..


Ja det var det... Skickar utmaningen vidare till de som vill, ganska kul faktiskt!



Ha det gott och håll tummarna för att jag klarar flygresan i morgon!

 
 
Elliot och Kulan

Elliot och Kulan

13 december 2009 02:14

Kul att se att du kan blogga från Tallin.
Klart att du klarar flygresan i morgon. Tänk på att du har två underverk som väntar på dig.
kulan

http://www.kulan.bloggplatsen.se

 
Bengta

Bengta

13 december 2009 09:50

Förstår din flygrädsla men snart sitter du i Sjömarken igen med två gosiga vovvar de snyggaste luciorna vi sett (på Elliots blogg). Fniss det där med att du var en slarver svårt att förstå när man sett hur fint du har det hemma. Svårt vara utan hundarna men blir ju beroende av dem vi sitter här och funder på hur vi ska kunna lämna våra och vart om vi ska åka till släkt i Mariefred där vi inte kan ha hund med oss p g a allergi. kram

http://teamlagotto.blogg.se

 
Ingen bild

malte o snokas

13 december 2009 10:32

å va härligt med en liten åkabort resa! springa i affärer lät kul hoppas ni kommer hem med mkt spännande påsar!!
vi håller tummarna att flygresan går galant!!
glad lucia på er o dansa av glädje nu när ni får kramas igen vid hemkomst
ps! malte skulle inte göra sig bra på hemtex...

 
Ingen bild

Iris

13 december 2009 13:59

Hej där, såg att du gillade att läsa deckare, kan rek. Skumtimmen och Nattfåk av Johan Therion
Dödsängeln, Violinsten och Den röda damcykeln av Mats Ahlstedt. Tycker de är super duper bra!! Ha det gott!

 
strövelstorpslagottona

strövelstorpslagottona

13 december 2009 19:25

Men herre gud, flyger ni? Jag flyger INTE, no way.!!! om det inte gäller livet förståss.
Hoppas ni har det bra trots avsaknad av bra shopping.
pussar

http://lagottoflickorna

 
Ludde

Ludde

13 december 2009 20:25

Hundgodis är det viktigaste. Resten går säkert att hitta billigare på nätet. Om de gamla tanterna fortfarande säljer sina hemstickade vantar och sockor billigt brukar det vara bra julklappar...

Säg åt piloten att köra sakta och lågt, för att du är flygrädd, så går det nog bra. Kram

http://www.dansukker.com/Default.aspx?ID=1405

 
Nettis

Nettis

13 december 2009 20:59

Åh det förstår jag att du saknar dina små :-/ . Det är roligt att åka bort... Men man längtar hem till dom direkt ;) !
Kramar!

http://bunkerboende-nettisochmoses.bloggagratis.se

 
Carina

Carina

13 december 2009 21:17

Jag hade oxå saknat mina små gosegubbar om jag hade lämnat bort dom, tur att ni inte är borta så länge. Vad synd att det inte var som du tänkt i Tallin

http://tysonochganget.blogspot.com

 
Torsten

Torsten

14 december 2009 09:31

Bara man har trevligt sällskap så brukar allt ordna sej:)
Det är klart att flygresan hem går bra, hipsvips är du hemma igen!
Kramar

http://prinstorsten.blogg.se

 
Jessica

Jessica

11 januari 2010 22:25

Det var inte många nyheter där inte ;-)
Skönt att se att du är dig lik *kram*

http://www.nogg.se/lillans

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 15 mars 2014 14:58


Eller ja, i vår vanliga skog men det låter ju inte så spännande      Det var länge sedan vi fick leta tryffel så det var extra roligt. Matte har köpt tryffel från Gotland, hon brukar ta med 4 små bitar ut, de ligger i små filterpåsar, hon binder ...

Av Lotta - 11 februari 2014 19:01

Ja matten är hopplös, när det blir för mycket med jobb och renovering så glömmer hon bloggen :-( men vi ska väl vara glada att hon inte glömmer oss....Sen sist har Dorran varit krasslig, matten har varit krasslig, det har jobbats mycket, det har reno...

Av Lotta - 17 januari 2014 22:03

Fredagar brukar vara bra dagar, matte försöker se till att vi slutar tidigt, så var inte fallet idag! Hon jobbade och jobbade.... Till slut märkte vi att hon började bli klar, äntligen dags för hemgång, eller INTE! Hon började plocka av ett skrivbord...

Av Lotta - 12 januari 2014 21:05

...... Med nytt kök?Det är inte mycket som är roligt tycker vi fyrbenta, det skruvas, hamras, borras och framför allt väsnas mest hela tiden. Just det, glömde att det svärs något väldigt oxå... Doris trivs inte alls, blir alldeles paralyserad oc...

Av Lotta - 5 januari 2014 00:33

Ja vi har inte börjat det nya året med raketfart direkt...Grått o trist ute och renovering inne, ja ja det blir nog bra, en vacker dag är köket färdigt och snart våras det för våren :-)Vi slöar vidare så länge Ha en riktigt trevlig Tre...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards