BlondinStella & TuffaDoris

Direktlänk till inlägg 14 december 2009

Skickade syrran till ungdomsgården, själv har jag varit i Paradiset!

Av Lotta - 14 december 2009 09:49

Sicken helg vi haft!!! Doris har ju hållt till hos Elliot, själv har jag haft det sååååå bra!! Ja har varit i Trollhättan hos familjen Johansson och framförallt MIA!!! Jag har blivit rejält bortskämd, alla har gosat med mig, när det har varit fikadags har jag minsann fått ta del av det gottiga, det har Christer sett till. Jag har sovit mellan Mia och Christer på nätterna för att vakna på morgonen och få en massa gos på magen, allt detta utan att syrran har kommit och "knött" sig i mellan!

 

Syrran har oxå haft det jättebra ute hos Elliot, det har busats mycket, naturligtvis med två valpar, mormor och morfar är nog ganska trötta nu. Första natten hade ju Elliot ränneskita, andra natten var  mormor Kulan lite osmart, hon skulle nattskissa hundarna som låg inne hos morfar och sov, mormor tog på sig stor täckjacka och stövlar och gick för att hämta "änglarna", änglarna blev totalt jäkla skiträdda så de ställde sig PÅ en sovande morfar och vrålskällde, populärt, eller inte. Tredje natten gick brandlarmet för att mormor glömt att stänga luckan till kaminen, återigen vrålskällande hundar och en nyvaken morfar, hela huset fick vädras ut, tror ni att Dorran var trött när vi kom hem igår???

 

Vi har ju träffats allihop varje dag, varit ute och busat och jag har verkligen lärt Elliot det här med spaandets ädla konst, jag kan säga att han nu är en fullfjädrad Lagotto!! I går eftermiddag åkte jag och Mia ut till Kulan, jag och Doris packades in i morfars bil och så åkte vi till Alingsås?? Precis när vi skulle parkerar så dök husse och matte upp, efter 6 timmar på flygplatsen så var de äntligen hemma, vi gjorde en överlämning där på parkeringen och så åkte vi hem till Sjömarken, hur bra man än har haft det så är det skönt att komma hem!! Vi var alla trötta, Doris skyndade sig att inta sin vanliga plats på mattes huvudkudde, själv la jag mig nära matte på hennes arm, så att hon skulle känna sig trygg, där somnade vi gott!!!

Nu har vi haft lite sovmorgon, ska strax åka till jobbet, känns som det kunde kvitta, men vi ska tydligen ha semester igen ganska snart :-))

 

Vi skickar tusen tack till familjen Johansson och till Kulan, morfar och Elliot för en underbar helg och för att de var så snälla och tog hand om oss, vi har så många som är snälla och gärna passar oss, både i mattes och husses familjer!!

 

Puss och kram hela dan!!!

 
 
Ingen bild

Mia, Stellas "moster"

14 december 2009 10:42

Det har varit så kul att du varit hos oss i helgen. Du är himmla go´och speciell!! Saknar dig MASSOR!! men vi ses ju om en vecka igen.

Puss, puss till dig och Dorran : )

 
Elliot och Kulan

Elliot och Kulan

14 december 2009 13:22

Var f-n är Dorran, jag saknar henne :-)
Elliot

http://www.kulan.bloggplatsen.se

 
Lego

Lego

14 december 2009 17:53

Nu har jag bestämt mig. Jag packa väskan och flyttar till Elliot. Det verkar ju vara fullt ös där!
Nä jag måste hålla koll på mina mattar. Fast just nu får dom hålla koll på mig...
Dålig mage och dietmat ännu en gång. *Suck*
Men tro inte att jag hänger läpp för det...:0)
Kram lego

http://Legolas-ohana.bloggagratis.se

 
Ingen bild

malte o snokas

14 december 2009 19:55

hihihi, förlåt morfar men vi fnissar lite då vi ser hela scenariot framför oss... stackars morfar hoppas han har en stadig o trygg hjärtrytm i pumpen både före o efter!!
men heja heja, klart man ska hålla reda på alla tanter som kommer in i sovrummet på nätterna liksom!!

 
strövelstorpslagottona

strövelstorpslagottona

14 december 2009 20:15

Skönt att ni är hemma igen. Flygresor är inte att leka med. Vi säger bara stackars morfar (vrålskratt) förlåt!!! Men bra att dom vaktar, vem vet som kommer smygande om natten.
pussar

http://lagottoflickorna

 
Bella & Smilla matte

Bella & Smilla matte

14 december 2009 22:39

Stackars morfar som blev väckt av lagottolarmet och brandlarm som går oj oj inte lätt att ha lagottos i huset verkar hände en hel del. Kanske kan det bli en sketch i någon lokal nyårsrevy. Alltid lika härligt att komma hem det tycker vi också även när man varit på lyxhotell och haft det bra. Lotta hoppas flygresan inte var för hemskt och hem kom du ju.

http://teamlagotto.blogg.se

 
Tessan

Tessan

14 december 2009 23:21

"ASG" x10!!! Ja jösses Stella du måtte vara överlycklig som fick vara hos Mia...verkar som om du haft det lungt och skönt där mot vad det har varit hos Kulan!!! Snacka om nätter.....

Nej jag ska icke till Göteborg, vägrar köra i vinterväglag och mörker! Men Kicki kommer vara där i 4 dagar och stå och göra reklam för Swedish Dog Design och deras anti drag bälten!
Kramen och välkommna hem!

http://minahundarochjag.blogg.se

 
Ludde

Ludde

15 december 2009 00:12

Jaha, stilla familjeliv, vad är det? Förmodligen så som jag har det här hemma. Jag varken sover i andras sängar, eller spaar. Ett och annat gläfs när tidningsbudet åker förbi, men för det mesta sover jag... Kramar, Ludde!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Torsten

Torsten

15 december 2009 00:17

Verkar gå vilt till hos Kulan....hon syr nog för mycket, tror jag! Fast det hade varit kul att se...;)
Sov gott!

http://prinstorsten.blogg.se

 
Edith

Edith

15 december 2009 08:40

Ni verkar ha haft toppendagar trots att matte och husse har varit bortresta. Det är kul med lite omväxling, men sen är det så skönt att komma hem igen. Morfar verkar inte ha haft det så lätt med sömnen. Ha' det!

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Nettis

Nettis

15 december 2009 13:27

Hahaha, stackars morfar!!! Vilka grymma uppvaknanden, haha!!! Ni är ju för roliga, hihi!!!
Ja borta bra men hemma bäst. Och vad mysigt för matte att ni sov så tätt intill henne. Då var hon lycklig att hon äntligen var hemma igen :) !
Puss på er små tjejer, och kram till matte!

Ps. Jag ska kolla det där med gallan, Lotta :)

http://bunkerboende-nettisochmoses.bloggagratis.se

 
Ville

Ville

15 december 2009 16:43

Lilla Vackra Stella... Nästa semester kommer du till mig tycker jag så ska jag visa dig min skog och lära dig allt jag kan ;) Nåja det går ju rätt så fort säger matte.....skitmatte!!
Stackars morfarn som inte fick sova....men det kanske blir så med en Doris i huset ;)
Nospussar på er

http://marno.bloggagratis.se

 
Cecilia & lilla Flo

Cecilia & lilla Flo

15 december 2009 22:57

Oj vilka äventyr, Välkomna hem till Borås igen. Ni verkar haft omväxlande och spännande allihop! Duktiga ni är som larmar när ni blir överraskade, det ska man ju göra, eller?! Matte och husse måste ha saknat er huur mycket som helst, bort bra men hemma bäst :-)) Kramar från stan!

http://www.bohemianspirit-april.blogspot.com

 
Cesare

Cesare

16 december 2009 08:04

Tjena brudar!
Vicken helg ni haft alla! Lite fläkt å lagottofart..
Brandlarmet hade nog skrämt mig så att krullorna raknat
Cesare

http://www.lagottocesare.bloggplatsen.se.se

 
Carina

Carina

16 december 2009 11:11

Ni verkar ha haft det livat värre hihi

http://tysonochganget.blogspot.com

 
Ingen bild

malte o snokas

16 december 2009 11:51

idag har vi fått snö men inte tillräckligt så man kan busa i bara sådär lite otäckt blötmkt som man kan halka på när det fryser o det gillar inte våran matte, vi skiter i vilket så länge det luktar löptik! lukta mer så blir vi fler!! taxarna skalla löptikar till alla!!
slafsorama

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 15 mars 2014 14:58


Eller ja, i vår vanliga skog men det låter ju inte så spännande      Det var länge sedan vi fick leta tryffel så det var extra roligt. Matte har köpt tryffel från Gotland, hon brukar ta med 4 små bitar ut, de ligger i små filterpåsar, hon binder ...

Av Lotta - 11 februari 2014 19:01

Ja matten är hopplös, när det blir för mycket med jobb och renovering så glömmer hon bloggen :-( men vi ska väl vara glada att hon inte glömmer oss....Sen sist har Dorran varit krasslig, matten har varit krasslig, det har jobbats mycket, det har reno...

Av Lotta - 17 januari 2014 22:03

Fredagar brukar vara bra dagar, matte försöker se till att vi slutar tidigt, så var inte fallet idag! Hon jobbade och jobbade.... Till slut märkte vi att hon började bli klar, äntligen dags för hemgång, eller INTE! Hon började plocka av ett skrivbord...

Av Lotta - 12 januari 2014 21:05

...... Med nytt kök?Det är inte mycket som är roligt tycker vi fyrbenta, det skruvas, hamras, borras och framför allt väsnas mest hela tiden. Just det, glömde att det svärs något väldigt oxå... Doris trivs inte alls, blir alldeles paralyserad oc...

Av Lotta - 5 januari 2014 00:33

Ja vi har inte börjat det nya året med raketfart direkt...Grått o trist ute och renovering inne, ja ja det blir nog bra, en vacker dag är köket färdigt och snart våras det för våren :-)Vi slöar vidare så länge Ha en riktigt trevlig Tre...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards