BlondinStella & TuffaDoris

Direktlänk till inlägg 20 december 2009

I dag blir det sentimentalt!

Av Lotta - 20 december 2009 19:57

Jag ska nu berätta om en av de viktigaste dagarna i matte och husses liv, ja kanske i mitt liv oxå..

 

Jag var inte så gammal, jag var i en komposthage och busade med min syskon, eller ja, de busade och jag var alldeles för proppmätt för att orka, jag låg i valphögen, på rygg, min stinna mage var så mätt så mätt. Jag hör en darrig röst som säger; "Den där i botten, med magen i vädret, den ska vi ha" . Jag fattade nada, jag lyftes up, blev allt lite spak, men han som höll mig var schysst


  

Liten och söt i husses famn


Ja, detta hände för precis två år sedan. Husse och matte hade sån tur att de valde just mig, tänk hur tråkigt deras liv varit annars!!

Matte har berättat att det var ett ganska snabbt beslut att de skulle skaffa hund, det är ofta så i den här familjen, de börjar diskutera och pang så har de tagit ett beslut!! De pratade med min uppfödare i telefon, dagen efter satte de sig i bilen till Varberg, de såg mig och det var kärlek vid första ögonkastet, i alla fall för matte, husse ville tydligen ha min stora bruna brorsa, ja ni hör ju vem (som tur e) som bestämmer i det här huset :-).


  

Ser ni den bruna tjockisen, honom ville husse ha!!!


Husse trodde nog att det bara skulle tittas lite på valpar, innan han hade hunnit blinka var han hundägare, jag tror inte att han fattade det riktigt :-)

De tog ett långt farväl av mig och sen fick de vänta till den 28:edecember innan de fick hämta mig...

Ja så gick det till när jag valde husse och matte   

 

Ibland kan jag undra hur livet skulle ha blivit hos en annan familj, men då tycker jag genast så synd om matte, tror faktiskt inte att hon klarar sig utan mig....

 

Nä, jag tror faktiskt att jag har fått det så bra som man kan få det...

 

Nu ska jag och Dorran hjälpa till att slå in julklappar, jag funderar på att slå in Doris, vet ni någon som vill ha en bättre begagnad Lagotto i julklapp???

 

Ha det gott mina vänner

 
 
strövelstorpslagottona

strövelstorpslagottona

20 december 2009 21:07

Vi säger bara att du, Stella, har haft en jädrans tur som kom till Lotta och Lennart. Vilket härligt kuligt och kärleksfullt hem du har.
Jaaa, vi vill ha Dorran. Men hon är väl säkert inte till salu!!!!
pussar

http://lagottoflickorna.se

 
Kasper

Kasper

20 december 2009 21:51

Jag skulle väldigt gärna ta emot Dorran i julklapp! Fast matte säger att jag inte ska hoppas för mycket, tror att du nog ångrar dig när du tänker närmare efter. men om du INTE gör det, så... :)
Ja tänk, vilken tur din husse och matte hade som lät dig välja just dom! Precis som det är hemma hos mej. Tror inte matte skulle ha klarat sig om jag inte velat ha henne!
Det var lite sentimentalt det också, för matte hade ett par månader tidigare förlorat den hund hon hade före mig, och som hon saknade alldeles väldigt mycket. Sen fick hon ju mig, och blev glad igen. :)

http://www.belof.se/Kasper-index.htm

 
Snygg-Göte von Fornborgen

Snygg-Göte von Fornborgen

20 december 2009 22:00

Stella kan du inte slå in dig själv i ett paket och ge till mig. Ja, till Snygg-Göte en tusan till collie!!!!

http://colliepojken.blogg.se

 
Torsten

Torsten

20 december 2009 22:26

Jag hörde nån i Korpilombolo som ville ha en 'beggad' lagotto....skicka henne dit ;)) Jag säger som Göte jag, du kan väl slå in dej själv och ge, ja, helst till mej då!
Nu ska jag sova!
Puss o kram

http://prinstorsten.blogg.se

 
Cecilia & lilla Flo

Cecilia & lilla Flo

20 december 2009 23:47

Tror allt jag fick tårar i ögonen, lilla Stella, vilken Himla Tur att du valde matte Lotta, för er allihop!! Så underbart fin du var som valp, klart dom tog dig :-)) Angående Doris....alltså, vi har ju redan en likadan.......fast som kissar överallt..... fast det är klart två vore kul, slå in henne lite snyggt och langa hit henne vetja! Kramar från stan!

http://www.bohemianspirit-april.blogspot.com

 
Ludde

Ludde

20 december 2009 23:59

Jag tror att du valde helt rätt. Så mycket trevligt du fått vara med om de här åren...

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Elliot och Kulan

Elliot och Kulan

21 december 2009 01:07

Snyft säger Kulan, hon minns det som igår när din matte skickade ett mms men den bilden där du sitter hos husse, och sa att dom hade köpt dig.
Vilken tur att du valde just dom, som sagt bättre kunde du inte få. Och sen fick dom Dorran och nu har då jag, Elliot ,oxå kommit in i släkten, ja jäklar vad dom skall vara glada :-) Ikväll har jag badat och tagit på mig lite "lukta gott" tills vi träffas imorgon
Tomtekramar

http://www.kulan.bloggplatsen.se

 
Bella & Smilla

Bella & Smilla

21 december 2009 10:25

Smart Stella visa magen vem kan motstå en gosig rosa valpmage.

http://teamlagotto.blogg.se

 
Edith

Edith

21 december 2009 10:30

Det var den gulligaste lilla Blondinstella jag någonsin sett. Jag tror absolut du valde rätt husse och matte. Självklart. Ha' det!

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Acke och Primo

Acke och Primo

21 december 2009 13:49

Nja en bättre beg lagotto?? Tror nog Stella att matte skulle bli jätte ledsen:( men du kan ju slå in henne och så kan du ge bort henne till matte en gång till;) Självklart valde du helt rätt hem att flytta till...tänk om du hade kommit till såna som ALDRIG skulle låta dig bli ett "träskmosnter"!! FYYYY vilken olycka!

Puss och kram hela lååååånga dan!

http://minahundarochjag.blogg.se

 
Yvonne

Yvonne

21 december 2009 17:36

Å, va gulligt! Det är faktiskt så man blir lite tårögd...
Vilken tur DU hade då, som fick komma till en sån underbar matte och husse! =)

Kram till er alla!

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Helena o Tosca

21 december 2009 18:01

Visst minns man så väl den dagen man hämtade valpen.
Själv hade jag ingen möjlighet att åka ner och titta på Tosca, men det gjorde inget för det kändes rätt ändå tack vare att uppfödaren gjort ett bra val!

 
Cesare

Cesare

21 december 2009 23:02

Snabba ryck är bra ! Det var så min hundängel "brorsa" kom till oss ! Skulle viljat leka med honom.. Snabba ryck är bra Stella för då har dom bestämt sig!Hör av mig när vi åker till landet !
Nattis Cesare!

http://www.lagottocesare.bloggagratis.se

 
Ressu

Ressu

22 december 2009 00:25

Snabba ryck var det hos er - hos oss fick de minsann gå i väntans tider i över ett år! Och sen valde min uppfödare hem åt mig och mina syskon. Jag tror nog att hon älskade mig mest av alla valparna, för jag fick det nog bäst av alla. Ett kärleksfullare hem och aktivare liv än vad jag har, är nog svårt att få. Jag är i alla fall helnöjd!

http://www.ressu.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 15 mars 2014 14:58


Eller ja, i vår vanliga skog men det låter ju inte så spännande      Det var länge sedan vi fick leta tryffel så det var extra roligt. Matte har köpt tryffel från Gotland, hon brukar ta med 4 små bitar ut, de ligger i små filterpåsar, hon binder ...

Av Lotta - 11 februari 2014 19:01

Ja matten är hopplös, när det blir för mycket med jobb och renovering så glömmer hon bloggen :-( men vi ska väl vara glada att hon inte glömmer oss....Sen sist har Dorran varit krasslig, matten har varit krasslig, det har jobbats mycket, det har reno...

Av Lotta - 17 januari 2014 22:03

Fredagar brukar vara bra dagar, matte försöker se till att vi slutar tidigt, så var inte fallet idag! Hon jobbade och jobbade.... Till slut märkte vi att hon började bli klar, äntligen dags för hemgång, eller INTE! Hon började plocka av ett skrivbord...

Av Lotta - 12 januari 2014 21:05

...... Med nytt kök?Det är inte mycket som är roligt tycker vi fyrbenta, det skruvas, hamras, borras och framför allt väsnas mest hela tiden. Just det, glömde att det svärs något väldigt oxå... Doris trivs inte alls, blir alldeles paralyserad oc...

Av Lotta - 5 januari 2014 00:33

Ja vi har inte börjat det nya året med raketfart direkt...Grått o trist ute och renovering inne, ja ja det blir nog bra, en vacker dag är köket färdigt och snart våras det för våren :-)Vi slöar vidare så länge Ha en riktigt trevlig Tre...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards