BlondinStella & TuffaDoris

Direktlänk till inlägg 22 december 2009

Julfirande, så där i förväg...

Av Lotta - 22 december 2009 00:30

Måste börja med att visa vad husse har börjat med...


  

TOFFLOR!!!

 

  

Jag VILL ha!

 

  

Hehe, jag vann :-)

 

I dag på dan så var jag och Dorran ute med barnen i trädgården, kul! Moa busade med oss och Max agerade fotograf


  

Vi är alltid lite tokiga precis när vi kommer ut

 

  

Dorriga D har hittat något att anfalla

 

  

Ja jösses, ett löv.... Småungarna nöjer sig med lite...

 

  

Själv knaprade jag, min vana trogen, i mig ett päron, var lite jobbigt, ganska så fruset...

 

  

Moa tyckte att vi busat färdigt

 

   

Vill ni ha in mig, får ni fånga mig..

 

   

Doris var allt lite trött

 

  

Hallå, går ni nu?? Taskmörtar!!

 

På eftermiddagen tog vi plats i bilen allihop, vi åkte till Trollhättan och familjen Johansson, för mig kändes det ju nästan som att komma hem, enda felet var ju att övriga bihanget familjen var med, jag vill ju ha Mia alldeles för mig själv!!  


  

Började bra, vi fick kvällsmat

 

    

Schysst julklappshög

 

  

Elliot var ju oxå där, satt i soffan mellan Max och Moa när de åt

 

  

Själv har jag ju egen stol, vid vuxenbordet naturligtvis!!

 

  

Doris låg så snällt på golvet

 

  

Hörru Mia, har du något gott i skåpen??

 

  

Elliot gosar med Emma

 

  

PINSAMMA matte, hon dricker ett glas vin och sen vill hon dansa, Dorran var den enda som ställde upp..

 

  

Nä skärpning nu, när f-n får vi våra julklappar???

 

  

På den här står det Doris!!

 

  

Hmmmm, behövs nog en hjälpande hand här..

 

  

Stora killen kan öppna paket själv

 

  

Härliga stora tuggisar, ett till oss var...

 

  

Nu blev det allt lite orättvist, Dorrans ben verkar godare än mitt

 

  

Nä jag SPELAR inte martyr, det är riktigt synd om mig!!!

 

  

Var ju det jag sa, syrrans var mycket godare!!

 

    

Tur att DingDorran är nöjd och glad över allt!

 

   

Ja som ni kanske vet så är elliot nöjd bara han får använda tänderna :-)

 

   

Det har var riktigt gott, Tackar tackar!!!

 

   

Kan ju bara hoppas att det blir fler goa klappar innan julen är slut!

 

  

Moa fick sig en egen kamera, så nu kan hon ta snygga bilder på mig

 

 

    

Osså lite gos med Christer, vi har ju vanan inne senförra helgen

 

   

Elliot var med barnen och kollade film, såg ut att trivas

 

  

Så då var jag ju tvungen att vara med jag me


Vi har haft en jättetrevlig kväll, go mat och fina klappar, vi är nöjda och belåtna och då är ju detta envförsmak av Julen...

Nu ska vi knoppa, mycket att stå i i morgon!!

 

Ha det gott!!

 

      

 
 
strövelstorpslagottona

strövelstorpslagottona

22 december 2009 01:31

Vilken toppenkväll ni har haft. Julafton redan? Trots att Elliot dödade tomten. Ni har allt haft tur. Vi blir SÅ avundsjuka. Vi har inte fått några paket. Vi flyttar nog till Elliot, en skitmamsing har vi nog som inte fattar att vi behöver julafton NU. Jo, mamsen tackar för julbildshjälpen.
julpussar

http://lagottoflickorna.se

 
Älsa & Ästher

Älsa & Ästher

22 december 2009 06:33

men jösses vilka roliga härliga bilder..när du vill ha tofflan Stella är ju bara sååå rolig!!! Åh vad mysigt att få smygfira jul och få paket..vi längtar jättemycket till julafton..hoppas hoppas att vi får många paket av tomten=)
Ha nu en riktigt God Jul=)

http://leonland.bloggagratis.se

 
Torsten

Torsten

22 december 2009 08:07

Känner avundsjukan knyta sej i magen....men, det blir väl min tur snart....kanske...
Stella, du är söööt (har ju sagt det många gånger)! Tur att ding-Dorran inte ens märker att du byter med henne...hehehe
Snart är det julledigt även här (imorgon kl 17) och dåååå blir det juuuul!!!
Kramisar

http://prinstorsten.blogg.se

 
Ingen bild

malte o snokas

22 december 2009 09:54

hihihihi "dingdorran" vicke bra smeknamn! ja det syntes på dina ögon stella att du verkligen ville ha husses toffla! Geee hiiiit! vilken härlig lill-jul nihar haft! Såg ut som en jul, matte blir orolig o får kolla kalendern om hon sovit över julen idag?!
slafspussar
ps! vi lider med er, våran matte dansar oxå med oss med eller utan vin...suck... det är bara att guppa med o hålla god min...

 
Torsten igen

Torsten igen

22 december 2009 12:45

Hej, det är jag igen!!! Jag har ju skickat ett litet paket till er och i det ligger det ett litet paket som glömt att få adress-lappen, för den hittade matte nu när hon skulle klistra på nåt paket.....Ding-matte!!! Iallafall så ska det paketet till Elliot the King....bara så ni vet! Fast nu hade ni ju redan firat i förväg med honom, så han får det kanske i efterskott....
Bara det jag ville säga!
Puss

http://prinstorsten.blogg.se

 
Karin och Wilma

Karin och Wilma

22 december 2009 14:24

Ni är bra söta ni. Vilken tur att du inte slagit in Dorran ännu, jag tror det är bättre att behålla henne och få dubbelt så många julklappar än du skulle ha fått annars...

Jag har förstått att min matte har något lurt på gång, hon sitter och ropar namn i bilen för att höra hur de låter. Jag visste att hon var knäpp, men nu tror jag det helt har slagit slint någonstans.

God jul!

http://karinochwilma.bloggagratis.se

 
Sigge

Sigge

22 december 2009 20:13

En del som har tur!
Julklappar redan!
Jag tror jag får nåt på julafton för matte har smusslat med en påse från Grisöronaffären.
Ha en riktigt GOD JUL!

http://www.skogsraets.se/siggesvamphund.html

 
Snygg-Göte von Fornborgen

Snygg-Göte von Fornborgen

22 december 2009 20:53

För tusan har ni tjuvstartat med julen. Fusk!!! Jula ska man göra på julafton. Stella det känns som om Torsten stöter på dig men du han flirtar med mina kusiner den lilla filuren. Jag tror att du ska hålla dig till mig... Oups!!! Han kan ju se att jag har skvallrat. Fasen!!! Bäst att jag drar!!! Hejsan Svejan!!!

http://colliepojken.blogg.se

 
Ludde

Ludde

22 december 2009 21:58

Åhhh, inte får jag några julklappar före jul inte. Husse har knappt hunnit klä granen... Suck!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Totti

Totti

22 december 2009 22:58

Jul i förskott? Kanske något jag skulle tipsa matte om? Men om jag känner henne rätt får jag nog vänta till torsdag. Vilken glimt i ögat du har när du spanar in tofflorna.

http://www.tottskrutten.bloggagratis.se

 
Tessan och pälsbollarna

Tessan och pälsbollarna

22 december 2009 23:02

härliga tider, ser att ni haft det toppen! Och du Stella gräset är alltid grönare på andra sidan och stulet smakar bäst:) Men vad var det för tuggisar? Den röda du åt på såg ut som en blodig korvring....

Kram till er alla!

http://minahundarochjag.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 15 mars 2014 14:58


Eller ja, i vår vanliga skog men det låter ju inte så spännande      Det var länge sedan vi fick leta tryffel så det var extra roligt. Matte har köpt tryffel från Gotland, hon brukar ta med 4 små bitar ut, de ligger i små filterpåsar, hon binder ...

Av Lotta - 11 februari 2014 19:01

Ja matten är hopplös, när det blir för mycket med jobb och renovering så glömmer hon bloggen :-( men vi ska väl vara glada att hon inte glömmer oss....Sen sist har Dorran varit krasslig, matten har varit krasslig, det har jobbats mycket, det har reno...

Av Lotta - 17 januari 2014 22:03

Fredagar brukar vara bra dagar, matte försöker se till att vi slutar tidigt, så var inte fallet idag! Hon jobbade och jobbade.... Till slut märkte vi att hon började bli klar, äntligen dags för hemgång, eller INTE! Hon började plocka av ett skrivbord...

Av Lotta - 12 januari 2014 21:05

...... Med nytt kök?Det är inte mycket som är roligt tycker vi fyrbenta, det skruvas, hamras, borras och framför allt väsnas mest hela tiden. Just det, glömde att det svärs något väldigt oxå... Doris trivs inte alls, blir alldeles paralyserad oc...

Av Lotta - 5 januari 2014 00:33

Ja vi har inte börjat det nya året med raketfart direkt...Grått o trist ute och renovering inne, ja ja det blir nog bra, en vacker dag är köket färdigt och snart våras det för våren :-)Vi slöar vidare så länge Ha en riktigt trevlig Tre...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards