BlondinStella & TuffaDoris

Direktlänk till inlägg 3 oktober 2009

Vi hade INTE tur med vädret!!!

Av Lotta - 3 oktober 2009 16:12

Tjena på er, Doris här!! Tänkte berätta lite om min första utställning...

 

Upp tidigt som fasen i morse, lite frukost och rastning, matte hade läst någonstans att man inte ska ge frukost innan utställning, men det vågade hon inte prova på mig, tur för henne det, då hade jag strejkat!

Vi kom fram som vi skulle, en lååååång väntan låg framför oss, det blåste och småregnade. Lagom tills det äntligen var min tur så var det dags för rast, då gav husse och Stella upp och åkte hem, jag försökte verkligen att följa med, men matte menade att hade vi stått ut så länge så fick vi vackert vara kvar...

 

Äntligen så var det vår tur, jag var ensam Lagotto, in i ringen och skötte mig perfetkt (naturligtvis, vem hade trott något annat), vi fick en 1:a med HP och matte fattade ingenting??? Visade sig att vi fick stanna kvar och tävla vidare om att bli bäst i gruppen, återigen en lång väntan, vi åkte en sväng med bilen för att bli varma och lite torrare.

 

När det sedan var vår tur igen, så regnade det ännu mer, men vad sjutton, jag drog in i ringen och var jätteduktig och se på fan, jag vann gruppen, BIG 1 valp, det är jag det!!

 

Så var det dags att vänta lite till för att tävla om Best in show, himlen öppnade sig, ösregn och stormvind, då började jag tröttna, såg mest ut som en dränkt katt.... Det blev inget mer pris för min del, man både jag och matte är jättenöjda, kan tänka oss att göra om detta, men gärna inomhus!!

 

Nu är vi hemma, matte har duschat, varmt och länge, själv är jag hur trött som helst så det blir nog till att inta soffan...


  

Här är jag med mina priser!!


Kritiken löd :

Tilltalande tikvalp av rätt modell, vackert feminint huvud, bra över och underlinje, välvinklad paralella rörelser. Bra rörelser från sidan med bra påskjut.

 

Ja vi fattar ju inte så mycket varken jag eller matte, men som sagt vi är nöjda...

 

Ha en fortsatt trevlig helg!

 
 
Ingen bild

Flisa

3 oktober 2009 16:57

Grattis Doris! Kul att det gick bra trots vädret. Fast jag visste ju att du skulle klara dig jättebra. Hoppas vi kan ses snart o busa lite, när du vilat klart. Nospuss

 
Sigge

Sigge

3 oktober 2009 18:51

GRATTIS!!!!!!!!!!
Så klart att du är snyggast!
Men du borde ha sopat banan hela vägen tycker jag.
Stackare som var tvungen att stå ute i hälsovådliga regnet

http://www.skogsraets.se/siggesvamphund.html

 
Camilla

Camilla

3 oktober 2009 19:01

Hej!
Grattis Doris. Fattar inte matte kritiken kan jag bara översätta med PERFEKT!! Snyggt jobbat Doris, du är verkligen värd detta, söt som du är. Nu måste vi skvallra vidare om denna goda nyhet till alla som kan tänkas veta vem du är!!! Kanske man kan få köpa någon söt valp i framtiden om du får smått??????
Kramar i massor till dig Doris och matte som säkerligen också bidragit till denna fina vinst.
Vad vi ska säga om Stella och husse.......som inte ens stannade kvar och titta.........SKÄMS PÅ ER!!!

http://www.moasmilou.dinstudio.se

 
kulan

kulan

3 oktober 2009 19:29

Grattis Dorran du är bara bäst... nu får du vila dig resten av kvällen och ha "lördagsmys" med Stella
Massor med kramar till er båda
kulan

http://www.sykulan.se

 
Cecilia & lilla Flo

Cecilia & lilla Flo

3 oktober 2009 22:01

Ooojj! Såå duktig! Måntro Pia spricker nere i Strövelstorp när hon hör detta :-)) Och som det regnade idag!!! Ni var verkligen duktiga som härdade ut. Vi tar gärna emot tips från duktiga tjejer som Er, här har vi grava disciplinproblem? Skall man vara så här busig.....framför allt, ett gap som en korsning mellan piraya och krokodil! Och som man vill använda på alla som kommer inom räckhåll? Nej! börjar kännas lite utslitet :-)) En riktigt god natt till Vinnaren och hennes familj/ Kram Cecilia

http://www.bohemianspirit-april.blogspot.com

 
Ludde

Ludde

4 oktober 2009 01:09

Jätteduktigt av dig att vinna gruppen Doris! Synd på vädret, men nästa gång blir du nog Best in show! Jag tror nog Stella är lite mallig över dig...

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Bella & Smilla

Bella & Smilla

4 oktober 2009 09:50

Buller och bång vi stämmer upp med ylsång för Doris den söta, grattis. Och en stor applåd för matte som stog ut i ruskvädret. Bra jobbat.Sjömarkentjejerna är bara bäst ja förutom oss då förstås.

http://teamlagotto.blogg.se

 
Tuss

Tuss

4 oktober 2009 11:41

Jag tycker att utställningar är så mysiga på något vis! Det är så kul att gå runt och kika på de andra, i mitt fall, katterna

http://tussberglof.blogg.se

 
Ingen bild

Helena o Tosca

4 oktober 2009 12:10

Oj vad kul!!
Jättegrattis!!!

 
Lisa och Arwen

Lisa och Arwen

4 oktober 2009 14:42

grattis till framgångarna =)
lagotto + regn är ingen höjdare, annars hade ni tagit BIS också =D
Nu kanske ni fått blodad tand?? Då kanske vi ses vid ringside någon gång nästa sommar.

Kram Lisa

http://www.lagottoarwen.blogg.se

 
Nettis

Nettis

4 oktober 2009 17:02

Åååh grattis Doris (och matte) :) !!! Både hederspris och bäst i gruppen är ju super!!! Och vilka jätte fina priser du vann lilla Doris :) !
Kramar till er alla :) !
Ps. Hälsa matte att vi klarade oss utan strömavbrott ;)

http://bunkerboende-nettisochmoses.bloggagratis.se

 
Hanna

Hanna

4 oktober 2009 18:00

grattis :)

Fin blogg! Hoppas helgen varit bra! :)

Missa inte att kolla min blogg imorgon då jag kommer ge massa praktiska och billiga tips på ett vitare leende

/im bringin EXI back

http://exiback.blogg.se

 
Torsten

Torsten

4 oktober 2009 20:18

GRATTIS DORRIGA D!!!! Jag höll tassarna allt jag kunde när jag arbetade ute på stugan!!! Klart att ni fick fina priser vad annat var att vänta...??!!! (såvida man inte har underbett ;))
Jätteduktiga var ni, du o matte!

Tusen tack än en gång för uppvaktningen på min födelsedag....bara en liten bit återstår av det stora tuggbenet och "pipisen" piper inte mer....det har blivit nåt konstigt hål på den....

Miljoners kramar till er!

http://prinstorsten.blogg.se

 
Ingen bild

Mia

4 oktober 2009 23:13

GRATTIS!!! Doris till priserna :) Du e ju sötast i sta´n (hm, näst efter Stella hi,hi)
Ha det bra båda två!!

Puss på nosen

 
Tessan med "pälsbollarna"

Tessan med "pälsbollarna"

4 oktober 2009 23:50

Grattis dorran....hi hi att du var av "rätt modell" det visste vi ju...LAGOTTO är ju modellen;) Har nog aldrig fått det skrivet " av rätt modell"...lite skojjigt uttryckt men så är ju domarna;) Men du är ju snygg:blöt,torr,skitig, hungrig,busig,dålig i magen....ja så är du ju sötast av dom alla...tillsammans med Stella och Acke och Primo och Torrige T , Flisa.... Ja du fattar;)

Massor av kramar och jag kan ju tala om atteran husse var ju där en stund, våran skulle inte ens drömma om att åka dit:)
Go natt!

http://minahundarochjag.blogg.se

 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

5 oktober 2009 00:52

GRATTIS lilla spöket. Så himla duktiga ni är, du och matte. Mamsen blev så glad och stolt över din fina placering.
pussar från stolta lagotto

http://lagottoflickorna & elliot

 
Cesare

Cesare

5 oktober 2009 08:02

GRATTIS DORIS !
Visst är du en riktig snygging
Cesare

http://www.lagottocesare,bloggagratis.se

 
Ruff

Ruff

5 oktober 2009 08:35

Stort grattis! Duktig du är! Var oxå själv i ringen på min utställning. Tur de tror matte, var så mycket annat att fokusera på! Grattis igen!!!

http://www.livetmedruff.blogspot.com

 
Yvonne

Yvonne

5 oktober 2009 10:18

Doris: Haha, Å, va duktiga ni var, både du och matte!
BIG-etta minsann! Men det kunde ju vem som helst räkna ut att det skulle sluta så! Så söt som du är! =D
Jätte-GRATTIS på er!

Till matte: Dacey var på besök! Hon kommer dit och hälsar på ibland. Det är morfars frus sonhustrus hund!
Fniss, det blev långt det där! =)

Kram på er!

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
Nettis

Nettis

5 oktober 2009 11:16

Haha, näe mina vovvar behövde inte badas så ofta ;) . Dom tog inga lerbad, hihi ;) ! Men en gång så sprang lilla Fnonis på isen till en djup vattenpöl... Hon blev något paff och simmade hysteriskt, hihi ;) . Själv blev jag rädd för att hon skulle bli sjuk! Så jag stoppade henne innanför min tjocka vinterjacka, fniss!
Önskar er en fin dag :) . Vi verkar ju få fint väder :) !
Kram på er!

http://bunkerboende-nettisochmoses.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Nemi

5 oktober 2009 12:24

Grattis syrran! Nu vill jag också visa upp mig! Får se om jag kan övertala matte.
/din syster Nemi :P

 
Carina

Carina

5 oktober 2009 19:32

Vad kul, ett stort grattis till dig Doris...

http://tysonochganget.blogspot.com

 
Ingen bild

Salle

6 oktober 2009 00:28

Hej Dorran! Salle här. Du får fråga Stella om vem jag är ifall du inte hört talas om mig förut :)

Ett stort grattis till framgångarna i ringen! Va kul det måste vara att få så bra kritik första gången! Nu kan det bara gå bättre och bättre i fortsättningen :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 15 mars 2014 14:58


Eller ja, i vår vanliga skog men det låter ju inte så spännande      Det var länge sedan vi fick leta tryffel så det var extra roligt. Matte har köpt tryffel från Gotland, hon brukar ta med 4 små bitar ut, de ligger i små filterpåsar, hon binder ...

Av Lotta - 11 februari 2014 19:01

Ja matten är hopplös, när det blir för mycket med jobb och renovering så glömmer hon bloggen :-( men vi ska väl vara glada att hon inte glömmer oss....Sen sist har Dorran varit krasslig, matten har varit krasslig, det har jobbats mycket, det har reno...

Av Lotta - 17 januari 2014 22:03

Fredagar brukar vara bra dagar, matte försöker se till att vi slutar tidigt, så var inte fallet idag! Hon jobbade och jobbade.... Till slut märkte vi att hon började bli klar, äntligen dags för hemgång, eller INTE! Hon började plocka av ett skrivbord...

Av Lotta - 12 januari 2014 21:05

...... Med nytt kök?Det är inte mycket som är roligt tycker vi fyrbenta, det skruvas, hamras, borras och framför allt väsnas mest hela tiden. Just det, glömde att det svärs något väldigt oxå... Doris trivs inte alls, blir alldeles paralyserad oc...

Av Lotta - 5 januari 2014 00:33

Ja vi har inte börjat det nya året med raketfart direkt...Grått o trist ute och renovering inne, ja ja det blir nog bra, en vacker dag är köket färdigt och snart våras det för våren :-)Vi slöar vidare så länge Ha en riktigt trevlig Tre...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards