BlondinStella & TuffaDoris

Direktlänk till inlägg 5 oktober 2009

Träskmonstret har återvänt!

Av Lotta - 5 oktober 2009 20:49

Efter skönhetsfjanteriet i lördags hade matte lovat oss en extra härlig skogstur i söndags, kan ju säga att jag såg fram emot detta, MASSOR!! Söndagen började förövrigt väldigt trevligt med att Camilla dök upp, hon hade med en fin blomma till matte för insatsen på utställningen, med en sån start på dagen så var det ju garanterat att matte var på gott humör :-)

 

  

Först lite soffmys med husse

 

  

KOLLA IN, det har regnat massor!!

 

  

Träskomonstret, återkomsten, i en skog nära dig, premiär söndag 4/10....

 

  

Matte säger att Lagottos inte ska vara svarta???

 

  

Den här skylten sitter vid en härlig pöl, matte funderar på att byta ut den; Stellas håla kanske är ett bättre namn?!

 

  

Det var ju inte bara jag som badade, Flisa och Doris gottade sig de med

 

  

Det hade nog inte blivit något bra utställningsresultat efter ett sådant dopp!

 

  

Kolla sicken grabb jag sprang på

 

  

Måste ju kolla bakdelen ;-)

 

  

Häftiga miner kunde han göra, kan ju tillägga att de andra tjejerna höll sig på avstånd...

 

  

Godisdags!


Efter vår obligatoriska dusch så dök farmor och Åke upp, fikadags, kanelbullens dag, tror ni att vi vovvar fick njuta av detta???

 

Nu är det ju måndag idag, ny vecka, efter jobbet så hann matte knappt sätta ner rumpan i soffan med Lagottoårsboken innan telefonen ringde, det var Max som undrade om jag ville komma och leka med Milou. Skulle jag säga nej till det tror ni???


  

Åhhh vad jag saknat honom!!

 

 

  

Han är alltid så pigg o glad

 

  

Vi drog in på granntomten en sväng, inte populärt hos min matte...

 

 

  

Det har varit en fin kväll så vigick upp i skogen en sväng

 

 

  

Doris var ju oxå med

 

  

En väldigt vacker skog har Milou alldeles runt hörnet

 

 

  

Milou var lycklig (och skiten i skägget :-)  )

 

Nu ska vi snart sova, vi är trötta allihop...

 

Sov så sött!


 
 
Laurence

Laurence

5 oktober 2009 22:22

skrämmande monster, du borde tänka på en kariär som skådis Stella. Grattis till Doris, vilka duktiga tjejer ni är.

http://saphira

 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

5 oktober 2009 22:45

Förlåt Stella, men mamsen skrattar så hon har fått ont i magen. Försvann monstret vid badet?
pussar

http://lagottoflickorna

 
Ludde

Ludde

5 oktober 2009 23:14

Matte säger att jag inte ska få några spa-idéer! Förstår inte vad hon menar ??? Hur får din matte dig ren egentligen? Har hon blekmedel i shampot? Nospussar!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
legolas

legolas

5 oktober 2009 23:57

Träsktroll, ja snacka om, ingen risk att jag gör dig sällskap... jag gillar inte det där med vatten och lera och sånt.... och såhär års är det ju dessutom kallt!!!!
Gissa om mattarna är glada =)
Stort grattis syrran! Du är bäst!
Verkar som om jag kommer missa valputställningen i Malmö 8 nov men vi ska inte sluta hoppas än, mattarna ska försöka lösa det hela, så snart e det kanske även min tur....
Puss och kram på er!
Lego

http://legolas-ohana.bloggagratis.se

 
Nettis

Nettis

6 oktober 2009 00:07

Haha, åh jösses, det träskmonstret vill jag inte träffa på en mörk natt, Hihi ;) !!!
Vilken snygg kille du träffade i skogen :) ! Och Milou Är riktigt snygg, även med skitigt skägg, haha!
Eran matte fångar era härliga skutt så härligt på bild :) ! Och jag begriper inte hur hon lyckas få er rena efter varje dopp i diken och lera, haha ;D !
Kram på er små charmtroll och självklart en kram till matte oxå :) !

http://bunkerboende-nettisochmoses.bloggagratis.se

 
Totti

Totti

6 oktober 2009 00:36

Oj vad det hänt mycket sen jag var här sist, utställningsdebut och träskmonster-återkomst. Grattis till lilla Dorran, men jag tror att du och jag Stella, är lyckligt lottade som inte är så rastypiska, utan slipper utställningar. Det finns så mycket annat kul i världen.

http://www.tottskrutten.bloggagratis.se

 
kulan

kulan

6 oktober 2009 01:23

Stellabella sockersmälla
badar icke i nån källa
nej lerigt dike skall det va
naturens eget super-spa
nu hon lärt sin lillasyster
hur man får en päls med lyster
så Dorran ställdes ut - "den fina"
ger mig f-n på Stella stog och flina
tänkte "där går Dorran pisseblöt
nu är hon allt så lagom söt
men älskar dig ändå min stumpa
för jag har ändå finast rumpa..."

http://www.sykulan.se

 
Torsten

Torsten

6 oktober 2009 09:18

Skrattar så jag dör....Stella du är bäst!!!
Sen Kulans dikt på det....hon är ju suverän!!!!
Du är välkommen hit även som träskmonster!!!
Kraaam!

http://prinstorsten.blogg.se

 
Bella & Smilla

Bella & Smilla

6 oktober 2009 09:57

Hjälp vi går och gömmer oss vilket träskmonster nä vi tror inte att det är du Stella, hu då är det verkligen det?
Störtdiggar kulan´s dikt den va bra.
Matte är lite undrande hur sjutton kan Milou vara så vit och fin hela tiden är han impregnerad med något smutsavstötande.

http://teamlagotto.blogg.se

 
Ruff

Ruff

6 oktober 2009 17:42

oh herregud vilket monster! hihi ser ju riktigt läskig ut! Skulle man inte vilja träffa på ute en mörk kväll. eller ja vilken dag som helst :) skrämmande!

http://www.livetmedruff.blogspot.com

 
Carina

Carina

6 oktober 2009 19:20

Vilka skitgrisar hehe ser lite läskiga ut

http://tysonochganget.blogspot.com

 
Jenny

Jenny

6 oktober 2009 23:48

Hej
Tittar bara in. =)
Om du besöker min blogg lämna gärna ett spår efter dig.=)
Ha en bra kväll.

http://forsbergjenny.blogg.se

 
Cesare

Cesare

7 oktober 2009 00:06

VOV; VOV; VOV !!!!!!+ lite YYYYYYYYYYYYYYYLLLLLLLLLLLLL
Träskmonstret .. I like it
Vi måste ses snart !
Cesare

http://www.lagottocesare.bloggplatsen.se.se

 
Ingen bild

Milou

7 oktober 2009 08:42

Tjenare Stella!
Nu när mina kompisar droppar av emellanåt är jag glad över att du ändå finns kvar! Matte slutar tidigare idag så om du vill ha en date med mig så kan jag nog övertala henne......

 
Yvonne

Yvonne

7 oktober 2009 11:11

Hahaha! Jösses, va smutsiga ni blev!
Men det var säkert jättemysigt att bada i lervattnet! =)

Kul att se bilderna med Milou också, när ni helt plötsligt är vita igen! Hihi!

Kramis!

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
lisa

lisa

7 oktober 2009 22:05

söta hundar!

http://www.ssouldier.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 15 mars 2014 14:58


Eller ja, i vår vanliga skog men det låter ju inte så spännande      Det var länge sedan vi fick leta tryffel så det var extra roligt. Matte har köpt tryffel från Gotland, hon brukar ta med 4 små bitar ut, de ligger i små filterpåsar, hon binder ...

Av Lotta - 11 februari 2014 19:01

Ja matten är hopplös, när det blir för mycket med jobb och renovering så glömmer hon bloggen :-( men vi ska väl vara glada att hon inte glömmer oss....Sen sist har Dorran varit krasslig, matten har varit krasslig, det har jobbats mycket, det har reno...

Av Lotta - 17 januari 2014 22:03

Fredagar brukar vara bra dagar, matte försöker se till att vi slutar tidigt, så var inte fallet idag! Hon jobbade och jobbade.... Till slut märkte vi att hon började bli klar, äntligen dags för hemgång, eller INTE! Hon började plocka av ett skrivbord...

Av Lotta - 12 januari 2014 21:05

...... Med nytt kök?Det är inte mycket som är roligt tycker vi fyrbenta, det skruvas, hamras, borras och framför allt väsnas mest hela tiden. Just det, glömde att det svärs något väldigt oxå... Doris trivs inte alls, blir alldeles paralyserad oc...

Av Lotta - 5 januari 2014 00:33

Ja vi har inte börjat det nya året med raketfart direkt...Grått o trist ute och renovering inne, ja ja det blir nog bra, en vacker dag är köket färdigt och snart våras det för våren :-)Vi slöar vidare så länge Ha en riktigt trevlig Tre...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards