BlondinStella & TuffaDoris

Alla inlägg den 26 januari 2010

Av Lotta - 26 januari 2010 18:47

Hallå på er, tro det eller ej, men idag är det jag DORIS som bloggar   

 

I går morse var det intemycket som stämde, husse tog med sig Stella till jobbet, hon var så trött så han fick bära ut henne, själv låg jag kvar så gott på mattes kudde... När jag och matte sen gick upp så trivdes jag bra, hade ingen Stella att knuffa undan i soffan.. Jag och matte åkte iväg i vanlig tid, men vi åkte inte till jobbet, nej då, vi skulle till veterinären. Jag gjorde som jag brukar när jag kommer till nya ställen med nya människor, springer in, glatt viftandes på svansen och överfaller alla i närheten med pussar! De blev lite paffa, hade aldrig träffat en så glad och snäll Lagotto sa de, nej det är klart, de hade ju inte träffat mig innan!! När de väl hade gjort sitt, vilket inte alls var något farligt så fick jag Frolic och de fick massor med mer pussar, de sa att vi skulle hälsa min uppfödare (Pia!!) att hon gjort ett superjobb, ja ja matte fick väl lite ros hon med, de sa att jag är en väldigt glad och trygg valp/unghund, Allt detta visste vi ju redan, jag är ju bara bäst!! Sen var livet som ensamhund slut, vi hämtade Stella på husses jobb och allt skulle då vara som vanligt....

När vi kommer hem från jobbet brukar vi alltid få vara lösa från bilen, antingen så går vi in, eller så går vi till grinden och blir insläppta i trädgården, igår var det dock så att husse kom hem samtidigt som oss så då blev det lite kortslutning på både mig och Stella, vi drog i väg helt enkelt, skillnaden på mig och Stella var att jag kom med en gång matte ropade, det gjorde INTE Stella, hon drog iväg in till inte mindre än 3 grannar, kan ju säga att både husse och matte var lite ilskna innan de fick tag på henne!!! Och där stog ju JAG, ÄNGELN och bara var alldeles alldeles lydig!!!

 

I dag har vi varit ute med Saga, hon är kul den bruden, snacka om att gilla snö...


  

Här har vi varken ordning på ben eller öron, men kul det har vi!!

 

  

Stella kollar snödjupet, det duger, men det ska tydligen komma mer i morgon

 

  

Jag kan väl oxå stå stilla, men inte för länge...

 

  

Saga Snörullarbruden :-)

 

  

Jag blir mer och mer lik Primo, pinnar är livet det!!

 

   

Här har jag precis varit duktig igen, var på väg att sticka ut i skogen, men matte ropade och jag vände i luften, ännu en guldstjärna!!

 

  

Min olydiga syster Stella  

 

   

Jag är inte bara lydig, jag är snygg oxå, men framförallt så är jag ödmjuk   

 

Det har ju varit snö och kallt länge nu, skogens djur har det nog lite jobbigt att hitta mat, i grannens trädgård ser vi ofta sådana här:

 

   

Grannen tog inte hand om fallfrukten i höstas så det finns nog lite frusen frukt till alla fina Rådjur, matte blir arg när vi skäller på dem, men vi kan inte låta bli...


Näpp, nu har inte jag tid, vi ska ha lite klickerträning, återigen något som jag är superduktig på, fy f-n vad jag är bra!!!

 

Over and out från Duktiga D!!   

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards