BlondinStella & TuffaDoris

Direktlänk till inlägg 1 februari 2009

Stella Rottweiler

Av Lotta - 1 februari 2009 19:13

Funderar starkt på att sluta vara en Lagotto, bli en Rottis i stället... En Rottis får aldrig tovor, behöver aldrig klippas och en Rottis är inte så lätt att hantera storleksmässigt som jag är. Ja som ni förstår så har det varit klipp och tovstuga här ikväll, inget roligt alls!

Nu är jag nästan tovfri så nu kanske jag får vara ifred ett tag!

Nu har jag klagat färdigt så nu tar vi det positiva: Rockys matte ringde idag, vi ska ses senare i veckan, underbart!!! Har inte träffat brorsan på länge så jag har verkligen längtat!

 
 
Ingen bild

Tosca

1 februari 2009 20:47

Du Stella jag kan lära dig ett knep :) Man klarar sig visserligen inte undan men det drar ut på tiden... Kryp längst in under en säng och gå inte på alla gulliga ord och godbitar som de försöker locka ut dig med. Tills slut blir det ändå som de vill men då ska du bli som en ragdoll så blir du extra besvärlig att lyfta upp och placera på trimbordet. Sedan serveras det mkt gott när man väl står på trimbordet och då har man ju ändå vunnit en liten seger :)

 
Stella

Stella

1 februari 2009 21:03

Ja du Tosca, jag brukar försöka att gömma mig, men den här gången blev jag lurad!! Matte tog fram alla pälsgrejerna i smyg och där stog jag med lång nos!!!
Min matte har sagt att du har jättefin päls, så antingen blir du plågad hela tiden eller så är du en "naturbegåvning"

http://www.blondinstella.bloggagratis.se

 
Torsten

Torsten

1 februari 2009 22:58

Oj, ni gör mej lite orolig...Är det här nåt som händer ofta? Jag har ju nyss också blivit klippt, men jag trodde det var en engångsföreteelse....

http://www.prinstorsten.bloggagratis.se

 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

1 februari 2009 23:13

Pälsvård är något son f.n har hittat på för klåfingriga tvåbenta, tror vi.
pussar
Torsten: var på din vakt, det är verkligen ingen engångsföreteelse, bara så du vet.
pussar

http://lagottoflickorna

 
Sanna

Sanna

1 februari 2009 23:28

Tack för titten och visst är jag medlem på vovve.net. Det stämmer bra och tack för dina trevliga ord! // Här var det drösvis med fina bilder på vovvar som ser lyckliga ut och hundar som pratar och tom blir finare i pälsen än kanske en rottis i slutänden också :) Ha det supergott//Sanna

http://sancha

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 15 mars 2014 14:58


Eller ja, i vår vanliga skog men det låter ju inte så spännande      Det var länge sedan vi fick leta tryffel så det var extra roligt. Matte har köpt tryffel från Gotland, hon brukar ta med 4 små bitar ut, de ligger i små filterpåsar, hon binder ...

Av Lotta - 11 februari 2014 19:01

Ja matten är hopplös, när det blir för mycket med jobb och renovering så glömmer hon bloggen :-( men vi ska väl vara glada att hon inte glömmer oss....Sen sist har Dorran varit krasslig, matten har varit krasslig, det har jobbats mycket, det har reno...

Av Lotta - 17 januari 2014 22:03

Fredagar brukar vara bra dagar, matte försöker se till att vi slutar tidigt, så var inte fallet idag! Hon jobbade och jobbade.... Till slut märkte vi att hon började bli klar, äntligen dags för hemgång, eller INTE! Hon började plocka av ett skrivbord...

Av Lotta - 12 januari 2014 21:05

...... Med nytt kök?Det är inte mycket som är roligt tycker vi fyrbenta, det skruvas, hamras, borras och framför allt väsnas mest hela tiden. Just det, glömde att det svärs något väldigt oxå... Doris trivs inte alls, blir alldeles paralyserad oc...

Av Lotta - 5 januari 2014 00:33

Ja vi har inte börjat det nya året med raketfart direkt...Grått o trist ute och renovering inne, ja ja det blir nog bra, en vacker dag är köket färdigt och snart våras det för våren :-)Vi slöar vidare så länge Ha en riktigt trevlig Tre...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards