BlondinStella & TuffaDoris

Direktlänk till inlägg 20 februari 2009

Hon är inte som hon ska!

Av Lotta - 20 februari 2009 10:35

Matte ska jobba i kväll, det brukar innebära sovmorgon för vår del. I dag var det tyvärr något viktigt möte på morgonen så vi gick upp som vanligt, när vi skulle till att åka så ringde det, mötet inställt!! En normal matte skulle då ta sin söta, varma, goa och TRÖTTA Lagotto och gå och lägga sig igen. Min matte är dock inte normal, hon sätter igång och STÄDAR!!! Hon förklarade för mig att det är så gott att ha det gjort, så slipper vi det när det är helg, varför ska det städas alls undrar jag??? Hon hävdar då att en viss hund drar in en massa smuts plus att den hunden fäller! Den hunden har jag då aldrig träffat! Själv är jag ju en väldigt renlig hund, och eftersom jag är en Lagotto så fäller jag inte, jag tappar bara liiiite underull då och då!


Jag tycker faktiskt väldigt synd om mig själv, ingen sovmorgon, barnen har åkt till Milou och jag får vara ensam med husse i kväll medan matte väljer att jobba!


Tjing så länge!

 
 
Torsten

Torsten

20 februari 2009 11:10

Stackars dej!!! Javars, känner till det där begreppet "städning", himla onödigt faktiskt...särskilt när man kan sooova istället! Hoppas att du o husse ändå kan ha lite mys ikväll....Kramar

http://www.prinstorsten.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Milou

20 februari 2009 11:21

Tjenare Bruden!
Kommer över till mig vetja! Jag är hemma alla förmiddagar ENSAM. Vi kan ha hela huset för oss själva.....
Kramiz

 
Bella & Smilla

Bella & Smilla

20 februari 2009 12:56

Snälla Stella skicka över din matte hem till oss för här behövs städas och våran matte är extrem lat när det gäller städning. Hos oss är det nog husse som skitar ner tror vi för inte är det vi. Men tänk va bra då kan din matte vara ute med dig hela helgen hur mycket som helst när hon redan har städat.

http://www.lagottobella.com

 
Tristan

Tristan

20 februari 2009 14:44

Min matte är inte heller som hon ska.. hon tvingade in mig i duschen nu fryser jag och måste ligga invirad i en filt

http://takycard.blogg.se

 
lotta  med Juni ,Cola o Tuvaluva

lotta med Juni ,Cola o Tuvaluva

20 februari 2009 16:33

hihi tokig matte;)trevlig helg:)

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Sigge

Sigge

20 februari 2009 18:38

Ja du dessa mattar med alla konstiga saker de påstår är viktiga.
Undrar när de ska inse vad som egentligen är viktigt i livet

http://svamphunden.bloggagratis.se

 
Gazton

Gazton

20 februari 2009 22:04

Håller med dig, mattar är bra konstiga som skall städa. Sen har dom mage å skylla på oss.

http://gaztons.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 15 mars 2014 14:58


Eller ja, i vår vanliga skog men det låter ju inte så spännande      Det var länge sedan vi fick leta tryffel så det var extra roligt. Matte har köpt tryffel från Gotland, hon brukar ta med 4 små bitar ut, de ligger i små filterpåsar, hon binder ...

Av Lotta - 11 februari 2014 19:01

Ja matten är hopplös, när det blir för mycket med jobb och renovering så glömmer hon bloggen :-( men vi ska väl vara glada att hon inte glömmer oss....Sen sist har Dorran varit krasslig, matten har varit krasslig, det har jobbats mycket, det har reno...

Av Lotta - 17 januari 2014 22:03

Fredagar brukar vara bra dagar, matte försöker se till att vi slutar tidigt, så var inte fallet idag! Hon jobbade och jobbade.... Till slut märkte vi att hon började bli klar, äntligen dags för hemgång, eller INTE! Hon började plocka av ett skrivbord...

Av Lotta - 12 januari 2014 21:05

...... Med nytt kök?Det är inte mycket som är roligt tycker vi fyrbenta, det skruvas, hamras, borras och framför allt väsnas mest hela tiden. Just det, glömde att det svärs något väldigt oxå... Doris trivs inte alls, blir alldeles paralyserad oc...

Av Lotta - 5 januari 2014 00:33

Ja vi har inte börjat det nya året med raketfart direkt...Grått o trist ute och renovering inne, ja ja det blir nog bra, en vacker dag är köket färdigt och snart våras det för våren :-)Vi slöar vidare så länge Ha en riktigt trevlig Tre...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards