BlondinStella & TuffaDoris

Direktlänk till inlägg 1 april 2009

Nu är det sommar nu är det sol...

Av Lotta - 1 april 2009 20:28

Ja vi vet, sommar är en överdrift, men vilket underbart väder det har varit och vilken underbar dag jag har haft!

Vi jobbade fram till lunch, tog bilen till skogen, träffade Rocky


Här står brorsan och väntar på mig


Vi pussas


Vi springer


som galningar!!


När det sedan var meningen att vi skulle åka hem så ville inte matte det, vädret var alldeles för fint, så vi körde lite träning


Jag sitter kvar på komando


Jag ligger kvar...


Här var det meningen att jag skulle stå kvar, men det dök upp en bil jag kände igen!


Ja det var Lena och Flisa som kom, en promenad till, inte mig emot


Isen är äntligen borta på dammen


Flisa städar i dammen


Mattarna satte sig i solskenet


Vi fick nosa efter massor med godis


Fina Flisa solar lite


Jag väntar på mer godis!


Efter två och en halv timme ute så åkte vi inte till jobbet vi åkte hem, vilken lyx... Moa har tyvärr åkt på mattes förkylning så hon var hemma och väntade på oss. Barnen har tjatat om köttfärslimpa i flera dagar så nu tog matte tag i det, man kan ju säga att förstår tjatet, jag fick smaka, oj så gott!! Efter maten gick jag ut på altanen för att vänta på husse, matte var så nöjd, hon kunde vara barfota på altanen, ja va då, jag har inte haft skor på hela vintern så jag är då inte imponerad!


Nu borde han komma snart...


Kolla matte, mitt grävprojekt från förra året finns kvar, vänta bara tills jag får sätta tassarna i det!


När husse kom fick jag även förklaringen till all vår lediga tid idag, matte skulle iväg och jobba kväll. Kvällen har jag tillbringat i trädgården, trädgårdsmöblerna och studsmattan är framtagna, ja inte för att jag hjälpte till, jag fick nämligen med mig ett gott märgben ut så jag hade fullt upp!

Nu har matte kommit hem, jag är ganska trött efter all frisk luft så nu är det läggdags!


Sov så gott go vänner!

 
 
Älsa & Ästher

Älsa & Ästher

1 april 2009 21:06

hihihi...nä inga brakare...ja inte idag iallafall...förresten får hon väl skylla sej själv när hon använder min rumpa som kudde=)))
Men vad härligt du haft då, badat i dammen och lekt med kompisar=) ja nu är det härligt ute, hoppas det fortsätter så här nu!!

http://leonland.bloggagratis.se

 
Torsten

Torsten

1 april 2009 21:21

Känns lite jobbigt när ni pratar om sommar....vi har ju jättemycke' snö kvar!
Matte mumlade nånting längtansfullt när vi läste att din matte gått barfota ute.....
Härlig dag ni har haft det! Här är det lite krassligt, men det blir säkert bra nån dag!
Sov gott, Gull-Stella!!!

http://www.prinstorsten.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Totti

1 april 2009 21:42

Vilken skön dag du haft. I dag har jag också hittat en spagrop, vårens första. Fast det är konstigt, när jag har badat ute, så får jag nästan alltid duscha när jag kommer hem. Kan du förstå det?

 
Ingen bild

Mia, Stellas "moster"

1 april 2009 22:03

Vad kul du har haft med dina kompisar idag. Flisa är ju såååå söt när hon sitter i solen och blinkar med ett öga!!

Hoppas att vi kan träffas på fredag!

Kill på magen!!

 
Ville

Ville

1 april 2009 22:12

Har du åxå haft det bradiga vädret?? Flisa ser brun och fin ut när hon solat ;)
Badar du i sjöar?? Jag vill INTE det och idag åkte jag ju på vår badet...USCH!!!
Nospuss

http://marno.bloggagratis.se

 
Cesare

Cesare

1 april 2009 22:18

Djäklar tjejen va bra du har det! Har jag hamnat fel..??
Lite undrande Cesare

http://www.lagottocesare,bloggagratis.se

 
Ludde

Ludde

1 april 2009 22:40

Nu är det skönt vill jag lova. Har också varit ute i solen idag. Det såg mysigt ut i damen. Puss, Ludde

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Bella & Smilla

Bella & Smilla

1 april 2009 23:08

Ser att ni haft en härlig dag visst är det skönt med lite sol och våra mattar blir så glada. Fast våran ormskräckrädda matte var bara en decimeter från att trampa på en solande huggorm idag gissa om hon fick en chock.

http://lagottoteam.bloggagratis.se

 
Acke och Primo

Acke och Primo

1 april 2009 23:37

Vi med! har haft fint väder altså:) Super mysigt!
Puss!

http://lagottokrullisarna.bloggagratis.se

 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

1 april 2009 23:54

Myspysgosig dag ni har haft. Det har vi också
haft.Mamsen ställde dörren på vid gavel och all den härliga vårluften kom in.
vårpussar

http://lagottoflickorna

 
kulan

kulan

2 april 2009 00:48

Som vanligt har ni haft en riktigt bra "Stelladag" med brorsan och Flisa.Solen skiner och hela världen är som en operett...
kramizar
kulan

http://www.sykulan.se

 
Ingen bild

malte o snoki

2 april 2009 09:39

fint grävprojekt! vi har oxå ett par i trädgården men när vi krafsar där så skriker matte "neeeeej", undrar var hon vill ha gropen?

 
Hunden Liza

Hunden Liza

2 april 2009 14:17

Ohhh, det ser ut som det var riktigt härligt busväder ute. (Det var det här med både i går och i dag).
Hoppas ni har det lika bra i dag.

http://hundenliza.blogspot.com

 
'♥♥♥♥L med  Juni o Cola♥♥♥♥

'♥♥♥♥L med Juni o Cola♥♥♥♥

2 april 2009 17:25

GHAAA, avundsjukan svider i bröstet;)vi har u hur mycket snö som helst ju:(Å så fint ni har:)

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
VildaoPebbels

VildaoPebbels

2 april 2009 18:20

Kul att ni ska börja med agility :) Om Stella är osäker på tunnlarna så finns det jättebilliga att köpa på Rusta.

http://hundtraningen.blogspot.com

 
Ingen bild

Tosca

2 april 2009 18:26

Vilka härliga promenader ni alltid har :) Pamina och jag blir riktigt avis ;)
Ser att du också har fina gropar i din gräsmatta - det har vi också, flera stycken.... matte tycker nog inte att de är så fina men men ....
Ha det gott!

 
Ingen bild

Helena o Tosca

2 april 2009 18:39

Åh, får du bada. Fy så orättvist. Jag vill också bada...

 
Sigge

Sigge

2 april 2009 19:32

Jag hittade en spagrop idag som det gick att simma i!
Men eran ser mycket bra ut,
Tänk om jag kunde hitta de där murklorna nu så skulle jag ha tid att åka och ta reda på fynden hos dej plus testa spagropar

http://svamphunden.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 15 mars 2014 14:58


Eller ja, i vår vanliga skog men det låter ju inte så spännande      Det var länge sedan vi fick leta tryffel så det var extra roligt. Matte har köpt tryffel från Gotland, hon brukar ta med 4 små bitar ut, de ligger i små filterpåsar, hon binder ...

Av Lotta - 11 februari 2014 19:01

Ja matten är hopplös, när det blir för mycket med jobb och renovering så glömmer hon bloggen :-( men vi ska väl vara glada att hon inte glömmer oss....Sen sist har Dorran varit krasslig, matten har varit krasslig, det har jobbats mycket, det har reno...

Av Lotta - 17 januari 2014 22:03

Fredagar brukar vara bra dagar, matte försöker se till att vi slutar tidigt, så var inte fallet idag! Hon jobbade och jobbade.... Till slut märkte vi att hon började bli klar, äntligen dags för hemgång, eller INTE! Hon började plocka av ett skrivbord...

Av Lotta - 12 januari 2014 21:05

...... Med nytt kök?Det är inte mycket som är roligt tycker vi fyrbenta, det skruvas, hamras, borras och framför allt väsnas mest hela tiden. Just det, glömde att det svärs något väldigt oxå... Doris trivs inte alls, blir alldeles paralyserad oc...

Av Lotta - 5 januari 2014 00:33

Ja vi har inte börjat det nya året med raketfart direkt...Grått o trist ute och renovering inne, ja ja det blir nog bra, en vacker dag är köket färdigt och snart våras det för våren :-)Vi slöar vidare så länge Ha en riktigt trevlig Tre...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards