BlondinStella & TuffaDoris

Direktlänk till inlägg 6 april 2009

The return of the "träskmonster"

Av Lotta - 6 april 2009 19:34

Förmiddagen på jobbet var helt ok, Rolf och store Baloo kom upp, jag och Baloo busade medans matte och Rolf jobbade, inga bilder på detta tyvärr... Lunchen tillbringade vi som vanligt med Lena och Flisa


Flisa i solskenet


 

Nu är isen nästan borta på damm nummer två


Det är något som känns konstigt här....


Flisa, sjunker du också???


Nääää det är inget träskmonster, det är ju jag!


Matte var inte helt nöjd med min lerinpackning, men jag kunde ju inte veta att det var ren dy i den dammen, sen är det väl så att även om jag hade vetat det så hade jag nog hoppat i ändå, men det talar vi inte om för matte!!

Flisa hittade en gammal socka i skogen, den roade vi oss länge med innan den hamnade alldeles för högt upp i ett träd...


Jag vill ha sockan!!!


Vi kan väl dela på den??


Nu i kväll har jag varit husses tös, han var med ute på kvällspromenaden, jag blir ju så glad då, glömmer hela världen och vill bara stjärna mig hela tiden.


Här kommer jag och världens bäste husse!!! 


Solar rumpan lite..


Brrrrr, det var så kallt i vattnet, doppet blev så kallt att matte inte hann ta kort innan jag var uppe ur vattnet igen..


Bara gå och nosa vid strandkanten räcker för idag


Kolla husse, jag gör en vårrulle bara för dig...


När vi kom hen så åt vi kvällsmat, jag hade bråttom att få i mig mina kulor och som tur var så hann jag i tid för att få smaka på mattes kvällsmacka! Nu är det soffan som gäller...




 
 
Torsten

Torsten

6 april 2009 20:19

Min lilla lergumma!! Du är ju bara för söt, gillar dina lerinpackningar...Jaså, du har också världens bästa husse...vilken tur för då har vi varsin!
Sov nu så gott! Vi hörs imorgon!
Pusselipuuuss!!!

http://www.prinstorsten.bloggagratis.se

 
Ludde

Ludde

6 april 2009 22:16

Jag föredrar nog att sola rumpan i stället för att bada också. Ovanligt sött träskmonster... Puss

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Happy/Gazton

Happy/Gazton

6 april 2009 22:39

Usch va kallt det såg ut...fast du var rätt så fin i lerinpackning =).... matte skulle heller inte bli impad.
Happy

http://gaztons.wordpress.com

 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

6 april 2009 23:19

Det hör ju liksom till att leka träskmonster. Det är bara dom tvåbenta som inte har fattat det.
träskpussar

http://lagottoflickorna

 
Ingen bild

Mia

6 april 2009 23:23

Du är världes sötaste träskmonster!! Har du fått ett nytt halsband? Du passar perfekt i det. Gamla sockar kan man ha mycket kul med.
Pussa på Flisa o hälsa från mig!

Natti, natti

 
Hunden Liza

Hunden Liza

6 april 2009 23:54

Asså en riktig lerinpackning är ju bara sååå skunt, men inte uppskattat av de tvåbenta.

http://hundenliza

 
kulan

kulan

7 april 2009 02:10

Tjusig vårrulle du gör för husse. Och tjusig inpackning. Den spagropen borde ju göra Sigge grön av avund :-) Men du, jag tycker aldrig jag ser att Flisa är så inpackad som vad du är.... är du kanske lite tokig :-)
Puss till dig o Flisa
kulan

http://www.sykulan.se

 
Älsa

Älsa

7 april 2009 06:15

MEN vad avis jag blev på din lerinpackning=) måste vara toppen för en hundpäls=))) men min matte säger att hon nästan kunde känna doften på dej genom datorn, men jag tror du doftade alldeles underbart jag!
Nu blev vi nyfikna på vem din kompis store Baloo är? =)

http://leonland.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 15 mars 2014 14:58


Eller ja, i vår vanliga skog men det låter ju inte så spännande      Det var länge sedan vi fick leta tryffel så det var extra roligt. Matte har köpt tryffel från Gotland, hon brukar ta med 4 små bitar ut, de ligger i små filterpåsar, hon binder ...

Av Lotta - 11 februari 2014 19:01

Ja matten är hopplös, när det blir för mycket med jobb och renovering så glömmer hon bloggen :-( men vi ska väl vara glada att hon inte glömmer oss....Sen sist har Dorran varit krasslig, matten har varit krasslig, det har jobbats mycket, det har reno...

Av Lotta - 17 januari 2014 22:03

Fredagar brukar vara bra dagar, matte försöker se till att vi slutar tidigt, så var inte fallet idag! Hon jobbade och jobbade.... Till slut märkte vi att hon började bli klar, äntligen dags för hemgång, eller INTE! Hon började plocka av ett skrivbord...

Av Lotta - 12 januari 2014 21:05

...... Med nytt kök?Det är inte mycket som är roligt tycker vi fyrbenta, det skruvas, hamras, borras och framför allt väsnas mest hela tiden. Just det, glömde att det svärs något väldigt oxå... Doris trivs inte alls, blir alldeles paralyserad oc...

Av Lotta - 5 januari 2014 00:33

Ja vi har inte börjat det nya året med raketfart direkt...Grått o trist ute och renovering inne, ja ja det blir nog bra, en vacker dag är köket färdigt och snart våras det för våren :-)Vi slöar vidare så länge Ha en riktigt trevlig Tre...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards