BlondinStella & TuffaDoris

Direktlänk till inlägg 7 april 2009

Hon är inte klok!!

Av Lotta - 7 april 2009 20:49

Nu börjar hon bli väldigt jobbig, min matte!!! Först körde hon igång med storröj på kontoret, städade, packade bilen full med skräp och gamla datorprylar som hon körde till tippen, jag blev alldeles snurr i huvudet... På lunchen tog vi en promenad med Lena och Flisa på ett för oss nytt ställe; Hestra, väldigt trevligt, där gick man verkligen I skogen, en smal stig, mysigt


Jag ligger och smyger på Flisa..


Nya ställen att bada på


Följa Flisa....


Plaska till rejält


Det blåste till om nosen...


Väl tillbaka på jobbet så hade matte massor att göra, det blev till att jobba över en stund, jag kan ju inte klaga på det. för så är ju risken att våra lunchpromenader ryker! Vid 17.30 hade vi jobbat klart och jag trodde då att vi skulle åka hem och mysa med husse, inte då, vi åkte till Kype för koppelpromenad med Lena och Flisa, mattarna menar att man måste gå i koppel ibland, tycker inte jag!!! Vi hade inte gått många meter förren Moa ringde, de ville också gå med oss, så vi väntade på dem!


Milou ville bara vara nära Flisa, han tyckte att hon luktade såååå gott


Kolla hans flin efter att han fått nosa på henne, han gav mig inte ens en blick idag, jag är bortglömd!!!


När vi var på väg hem vid 19.30-tiden kom matte på att hon bara hade ätit två mackor på hela dagen, vi fick stanna för att köpa mat, även jag har fått mig lite kvällsmat, det är tur att hon är mer noga med mina mattider än med sina egna! Nu ville hon börja putsa fönster, men som tur är så har det börjat mörkna, jag tycker faktiskt att vi ska gå och lägga oss


Matte, varva ner nu, vi orkar inte med dig!!


Ha en fortsatt trevlig kväll


 
 
Ingen bild

Mia

7 april 2009 21:55

Trevligt med nya promenad vägar och med trevligt sällskap vad mer kan en vovve önska sig!! Förstår att du inte orkar med mattes tempo, men det är nog snart övergående.

Natti, natti

 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

7 april 2009 22:37

Men vilken röjjardag!!! Vi har det allt lite tråkigt, men mamsen har förklarat att vi inte får dra hem smittor.??? Va, skulle vi?
Ok då, vi ska ju få småbebbar så vi förstår.
pussar

http://lagottoflickorna

 
Torsten

Torsten

7 april 2009 22:37

Roligt med lite nya vägar! Antar att det har med "fimpandet" att göra...din mattes plötsliga iver! Matte hälsar att ni ska se det positivt...Mycket blir gjort och matte blir rökfri! Det går över, hon är ju så SUPERDUKTIG!!!
Förstår att du blir trött, det verkar ju hända så himla mycket....Lessen att jag inte visade min "nya" frisyr, men jag ville inte bli fotad nåt mer idag...
Sov gott söta Stella!!!

http://www.prinstorsten.bloggagratis.se

 
Ludde

Ludde

7 april 2009 22:50

Förstår inte varför alla ska vara kopplade helt plötsligt? E de nå´t som går hos alla hussar och mattar kanske? Puss, Ludde

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Bella & Smilla

Bella & Smilla

7 april 2009 23:04

Vilken energi din matte har och vem sjutton har hittat på det där med koppel undrar vi, väldigt onödigt. Idag har vi badat i sjön isen är borta och Bella simmat i sjön utan "baddräkt".

http://lagottoteam.bloggagratis.se

 
Acke och Primo

Acke och Primo

7 april 2009 23:51

koppel är det tråkigaste som finns! Nu bråkar matte med mig ( Primo) att jag måste gå i koppel i 2 veckor ( ja jag får gå liiiite lös på morgon prommisen) pga ngt som heter inflammation? Låter väldigt onödigt...
Våran matte har beställd den där "rökavänjningsboken"( gud vilket svårt ord!) så den kommer om 2-3 dagar....Jösses sen ska man ha henne surandes och gnällandes i evigheter!
Sov sött!

http://lagottokrullisarna.bloggagratis.se

 
kulan

kulan

8 april 2009 01:28

Oj oj vilken energikick matte hat fått i brist på nikotin. Hon är JÄTTEDUKTIG Stella, och bra för dig för då får du ju ännu mer promenixer.
Jasså han svek dig idag Milou... kan tänka mig att Flisa luktar gott :-)men du har ju Torsten , han sviker nog inte :-)
Puss
kulan

http://www.sykulan.se

 
Älsa Pälsa

Älsa Pälsa

8 april 2009 05:16

OJ vilken energi din matte har då=)
Nu har jag och matte tittat på Baloo=)han såg ut att vara en riktig snygging!
Ha en bra dag, snart påsk...får du nåt påskägg tror du? Jag hoppas att jag får ett, om inte annat så vill jag ha bollnästrollet i mitt=))) hoppas så att hon kommer hem idag!!!

http://leonland.bloggagratis.se

 
'♥♥♥♥L med  Juni o Cola♥♥♥♥

'♥♥♥♥L med Juni o Cola♥♥♥♥

8 april 2009 08:46

haha OJ, det blir mycket gjort hos er*ler*

http://www.juniocola.bloggagratis.sevheu

 
ResSus

ResSus

8 april 2009 16:47

Hej Blondie/Stella
Du ser verkligen ut att njuta av livet. Härliga promenader med härliga vänner, gosiga gyttjepölar och trevliga tvåbeningar.
Jag önskar dig och de dina en riktigt GLAD PÅSK!

http://www.ressu.se

 
Ästher

Ästher

8 april 2009 19:06

NUUUU är jag äntligen hemma=)))

http://leonland.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 15 mars 2014 14:58


Eller ja, i vår vanliga skog men det låter ju inte så spännande      Det var länge sedan vi fick leta tryffel så det var extra roligt. Matte har köpt tryffel från Gotland, hon brukar ta med 4 små bitar ut, de ligger i små filterpåsar, hon binder ...

Av Lotta - 11 februari 2014 19:01

Ja matten är hopplös, när det blir för mycket med jobb och renovering så glömmer hon bloggen :-( men vi ska väl vara glada att hon inte glömmer oss....Sen sist har Dorran varit krasslig, matten har varit krasslig, det har jobbats mycket, det har reno...

Av Lotta - 17 januari 2014 22:03

Fredagar brukar vara bra dagar, matte försöker se till att vi slutar tidigt, så var inte fallet idag! Hon jobbade och jobbade.... Till slut märkte vi att hon började bli klar, äntligen dags för hemgång, eller INTE! Hon började plocka av ett skrivbord...

Av Lotta - 12 januari 2014 21:05

...... Med nytt kök?Det är inte mycket som är roligt tycker vi fyrbenta, det skruvas, hamras, borras och framför allt väsnas mest hela tiden. Just det, glömde att det svärs något väldigt oxå... Doris trivs inte alls, blir alldeles paralyserad oc...

Av Lotta - 5 januari 2014 00:33

Ja vi har inte börjat det nya året med raketfart direkt...Grått o trist ute och renovering inne, ja ja det blir nog bra, en vacker dag är köket färdigt och snart våras det för våren :-)Vi slöar vidare så länge Ha en riktigt trevlig Tre...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards