BlondinStella & TuffaDoris

Direktlänk till inlägg 9 april 2009

Det blir inte alltid som man tänkt

Av Lotta - 9 april 2009 22:10


I dag var det meningen att jag och matte skulle vara lediga på dagen, jag tittade på husse med ett halvt öga när han gick upp i morse, vände mig om och smnade gott igen. Matte vaknade 07.30, alltså en kvart efter vår vanliga tid, är det inte en lite väl snål sovmorgon?? När vi sen kom in efter morgonrastningen så hittade matte en gigantisk stor spindel i tv-rummet! Är det något hon inte klarar av så är det spindlar, denna satt så dumt så det gick inte att kasta en tjock bok på den och gå nära vågar hon INTE. Hon gjorde det enda rätta, tog med mig och åkte och jobbade..... Bo-Lennart blev glad när vi kom, han vill ju aldrig fika ensam, jag blir ju alltid glad när jag träffar Bo-Lennart också


Med Bo-Lennart så får jag busa hur mycket jag vill, bl a bita i kopplet, vilket är totalförbjudet med matte


Jag har varit jättebusig hela dagen, snott fotbollskillarnas sockar, gömt saker, jagat Flisa m m . Ja. vi tog en promenad med Lena och Flisa innan vi åkte hem


Skitig hund med go pinne!


På väg till nästa dopp


Flisa hann före


När vi kom hem var det dags för städning och sen skulle matte åka och jobba igen. Jag fick vara ensam medans husse handlade, lite deppigt...

Barnen har varit här och lämnat sina grejer, Max kommer i morgon och Moa på lördag, lite Påskmys ska vi ha. Nu har jag både husse och matte hemma igen, vi ska snart gå och sova så vi orkar vara ute hela dagen i det fina vädret i morgon!






 
 
Tristan med matte

Tristan med matte

9 april 2009 22:29

Glad påsk!

http://takycard.blogg.se

 
Ludde

Ludde

9 april 2009 23:02

De va inte mycke till sovmorgon... Jag bor ju hos ett par pensionärer som går upp lite när de har lust. Ibland klockan sju och ibland klockan nio, så jag tar det liksom som det blir. Man får ju vara glad att dom i alla fall går upp någon gång och gör frukost!

Du kan förklara för matte att spindlar inte är farliga. Dom är som mycket, mycket små hundar, som håller efter flugor och annat otyg. Dom ska man vara snäll med. Påskkramar, Ludde

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
kulan igen

kulan igen

9 april 2009 23:19

En väldigt söt men lite deppig påskkärring :-) ser det ut som
Puss goStella och Glad Påsak
kulan

http://www.sykulan.se

 
Ingen bild

Mia

9 april 2009 23:25

Du behöver inte skämmas, du e den sööötaste påsk kärring som finns!! Lite snål sov morgon får jag hålla med om, men kanske blir den längre i morgon!

Kill på magen i massor!!

 
Totti

Totti

9 april 2009 23:38

Åh, en sån söt påsklagotto! Hon skulle nog kunna tigga ihop mycket godis om hon gick ut med korgen.
Påskpuss från Totti!

http://www.tottskrutten.bloggagratis.se

 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

9 april 2009 23:39

Sööötnos, GLAD PÅSK

http://lagottoflickorna

 
Tessan med "pälsbollarna"

Tessan med "pälsbollarna"

10 april 2009 00:13

Men jösses vilken söt och blyg liten "påsklagottogumma"....Vaddå matte baktung,tror vi inte ett dugg på! Sovmorgon? Näää det måste jag då säga var ursnålt! Sovmorgon är till 10.00 Så massor med gos i sängen med två "pälsbollar" från kl 09.00
Puss på dig igen;)!

http://lagottokrullisarna.bloggagratis.se

 
Torsten

Torsten

10 april 2009 01:02

Nu har gästerna åkt hem och jag smyger in o tittar till dej...Den sötaste påskkärring som nånsin skådats...det är du!!!
Här säger dom att det ska vara skitväder imorgon, så jag tar det lugnt...
Hoppas du sover jättegott, Stella-Bella!
GLAD PÅSK önskar vi er alla där i Borås!!

http://www.prinstorsten.bloggagratis.se

 
Happy / Gazton

Happy / Gazton

10 april 2009 01:41

Vad söt du var som påsk kärring =D...inte konstigt att Gazton har ett öga till dig.
Happy

http://gaztons.wordpress.com

 
Sigge

Sigge

10 april 2009 07:19

Oh, sååååååå söt du är som påskkärring.
Om det inte vore frö att jag är förlovad med giah så hade jag kommit på studs.
Hälsa din matte att spindlar är TREVLIGA djur.
Enligt min matte så är fiskar däremot livsfarliga.

http://svamphunden.bloggagratis.se

 
Bengta, Smilla & Bella

Bengta, Smilla & Bella

10 april 2009 08:31

GLAD PÅSK! Inte omöjligt att vi har vägarna förbi Borås i helgen troligtvis söndag eller måndag om ni har tid kanske vi kan ta en tur i skogen. Ha de gott.

http://www.lagottobella.com

 
Sanna

Sanna

10 april 2009 13:46

Det var väl en underbar påskvovve som kom och önskade Glad Påsk. Detsamma till er och ha det jättegott! MVH//Sanna

http://sancha.bloggagratis.se

 
Annica,Älsa & Ästher

Annica,Älsa & Ästher

10 april 2009 16:53

Ååå vilken söt påsk-kärring=) jasså din matte har spindel skräck!! Stackars henne!
Ha en fortsatt trevlig helg UTAN spindlar nu då:)

http://leonland.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Helena o Tosca

10 april 2009 17:48

Glad påsk och vad skoj att du fått börja med agility!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 15 mars 2014 14:58


Eller ja, i vår vanliga skog men det låter ju inte så spännande      Det var länge sedan vi fick leta tryffel så det var extra roligt. Matte har köpt tryffel från Gotland, hon brukar ta med 4 små bitar ut, de ligger i små filterpåsar, hon binder ...

Av Lotta - 11 februari 2014 19:01

Ja matten är hopplös, när det blir för mycket med jobb och renovering så glömmer hon bloggen :-( men vi ska väl vara glada att hon inte glömmer oss....Sen sist har Dorran varit krasslig, matten har varit krasslig, det har jobbats mycket, det har reno...

Av Lotta - 17 januari 2014 22:03

Fredagar brukar vara bra dagar, matte försöker se till att vi slutar tidigt, så var inte fallet idag! Hon jobbade och jobbade.... Till slut märkte vi att hon började bli klar, äntligen dags för hemgång, eller INTE! Hon började plocka av ett skrivbord...

Av Lotta - 12 januari 2014 21:05

...... Med nytt kök?Det är inte mycket som är roligt tycker vi fyrbenta, det skruvas, hamras, borras och framför allt väsnas mest hela tiden. Just det, glömde att det svärs något väldigt oxå... Doris trivs inte alls, blir alldeles paralyserad oc...

Av Lotta - 5 januari 2014 00:33

Ja vi har inte börjat det nya året med raketfart direkt...Grått o trist ute och renovering inne, ja ja det blir nog bra, en vacker dag är köket färdigt och snart våras det för våren :-)Vi slöar vidare så länge Ha en riktigt trevlig Tre...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards