BlondinStella & TuffaDoris

Direktlänk till inlägg 10 april 2009

Lååååångfredag!

Av Lotta - 10 april 2009 21:02

Ja, det har verkligen varit en lång dag idag, vi har hunnit med massor. Började med lite sovmorgon, efter att jag och matte varit ute på morgonkissningen så gick vi upp för att väcka husse, vi gjorde som vanligt, jag la mig på rygg i sängen och sen var det gos på Lagottomage som gällde, kan det bli bättre???

Efter frukost gick vi upp till Idrottsgården för att se Max spela match, eller ja, matte och husse tittade, själv låg jag och rullade på den solvarma marken och käkade gräs och mådde gott! Efter detta åkte vi till skogen med Lena och Flisa


Det är jag längst fram, matte hävdar att jag aldrig varit smutsigare


Roligt hade jag i alla fall


Nu känner jag hur inpackningen börjar torka in


Vi åkte hem för att snabbduscha mig, hmmmm inte blev det någon snabbdusch inte, kan säga att det satt som berget, husse kämpade och jag led....

När jag var lite renare så var det dags för bilen igen, jag, husse, matte och Max åkte hem till Lena, det var grillning i trädgården, farmor och Åke kom oxå plus att en av Lenas grannar var med, en varm och trevlig eftermiddag



Åhhh Flisa det var länge sen, en hel timme...


Det luktar gott från grillen där borta...


Undrar vad alla tittar på??


Jasså mig, varför tycker ni att jag sitter konstigt???


Vi tittade på Elfsborgsmatchen, Elfsborg vann med 1-0, jippie!!

Här hemma har jag fått påskgodis, inget grisöra utan ett oxöra


Det här var riktigt gott!


På kvällsrundan har det letats godis och hoppats upp på diverse stenar och bänkar


Bra utsikt


Godisträd


Står så fint!


jag hittade en alldeles färsk pinne, jag bar med den hela vägen hem, jättestolt var jag


Snälla matte, jag kan väl få ta med pinnen in???


Nä naturligtvis fick jag inte det, hon är inte riktigt på humör min matte, röksuget är starkt och så var hon med om en liten olycka när hon skulle iväg förut


Det kan man kalla kraschlandning!!!


Ja, nu vet ni att ni inte behöver vänta på matte, hon kommer inte, kvasten är kaputt och grannens katt rymde!


Go natt go vänner!!



 
 
VildaoPebbels

VildaoPebbels

10 april 2009 21:48

Hahaha...jag skrattar fortfarande gott åt kommentarerna till era fina bilder.

Jag önskar er en Glad Påsk

Hoppas det är okej om jag kopierar kraschlandningen. :)

http://hundtraningen.blogspot.com

 
Hannah & Tristan

Hannah & Tristan

10 april 2009 22:06

Jösses, skitigare lagotto får man nog leta efter

http://takycard.blogg.se

 
Ingen bild

Tosca

10 april 2009 22:49

Ser att du också haft en härlig dag ute ;) Vi fick också springa lösa idag - för första gången på 3½ vecka - gissa om vi hade samma färg som du??? Å alla dessa härliga pölar.....
Glad Påsk på dig!

 
Ludde

Ludde

10 april 2009 23:13

Tur att inte du var med på den flygturen! Bra pälsvård också! Puss, Ludde

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
kulan

kulan

10 april 2009 23:37

Uj uj uj stackars matte, inte konstigt att hon är på dåligt humör. Inga cigg och en sådan kraschlandning, voine,voíne.
Men ditt humör är det inget fel på "krullegrisen" , du är bara så söt oavsett om du är skitig eller ren.Men idag tror jag att du har överträffat dig själv du är ju brunare än Flisa på de första bilderna, hi hi. Men sen... är du sötare än socker. Puss på dig träsktroll.
kulan

http://www.sykulan.se

 
Torsten

Torsten

10 april 2009 23:41

Men du, dendär lerinpackningen verkar ju ha gjort susen....Du blänker ju som guld där i solen!!! Det ser ut som om det gjorde ont för din matte....med kraschlandningen...huvvaligen!! Gudars va' hon är duktig iallafall....som inte röker!!!!
Nikotin-monstret är snart besegrat....det blir mindre o mindre o till slut döööör det!!!
Sov så gott min sköna!!

http://www.prinstorsten.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Mia

10 april 2009 23:41

Hälsa matte att skitig hund = frisk hund :) Vaddå sitter konstigt... man ska väl sitta bekvämt!!
Sicken tur att jag inte liftade med matte!!
Pusselipusssss på dig hjärtat

 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

11 april 2009 00:23

Men snälla nån, inte kan det väl vara du på dom första bilderna? Om det är så, ja då är du verkligen ett litet träsktroll. Stackars matte som kraschade på detta viset. Vi har bloggat jättesent, mamsen har farit runt som en furie. Mycket att hinna med innan, ja du vet vad.
pussar

http://lagottoflickorna

 
Gazton / Happy

Gazton / Happy

11 april 2009 00:41

Men att du inte skäms...vara så där lortig på fötterna =)...Fy farao å krascha så där med kvasten. Förstår ifall katten stack där i alla fall =D

http://gaztons.wordpress.com

 
Karin och Wilma

Karin och Wilma

11 april 2009 05:38

Du ser ut som min kompis Conrad. De säger att han är en vit lagotto, men jag tycker mest han är grå/svart hela tiden. Mest i skägget. Han får nog inte ligga på rygg i sin husses säng...

Hoppas matte har kommit loss ur hålet nu :-)

hälsningar Wilma

http://karinochwilma.bloggagratis.se

 
Ruff

Ruff

11 april 2009 09:04

Hej Stella! Nu är matte och husse hemma igen så nu kan vi börja kommentera. Faster har inte haft tid riktigt. Vad mycket du har haft för dig! Och 3 fästingar! Usch usch, hoppas halsbandet fungerar bra. Vet inte om jag ska få det eller frontline. Tydligen ska man ta av de där halsbandet när man badar och matte tror jag kommer bada en hel del i sommar så frontline kanske passar mig bättre. Många påskpussar till dig!

http://www.livetmedruff.blogspot.com

 
lotta med juni o cola o Tuvaluva ;)

lotta med juni o cola o Tuvaluva ;)

11 april 2009 21:38

haha roliga bilder o kommentarer:)ha en fin fortsättning på påsken:)

http://juniocola.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 15 mars 2014 14:58


Eller ja, i vår vanliga skog men det låter ju inte så spännande      Det var länge sedan vi fick leta tryffel så det var extra roligt. Matte har köpt tryffel från Gotland, hon brukar ta med 4 små bitar ut, de ligger i små filterpåsar, hon binder ...

Av Lotta - 11 februari 2014 19:01

Ja matten är hopplös, när det blir för mycket med jobb och renovering så glömmer hon bloggen :-( men vi ska väl vara glada att hon inte glömmer oss....Sen sist har Dorran varit krasslig, matten har varit krasslig, det har jobbats mycket, det har reno...

Av Lotta - 17 januari 2014 22:03

Fredagar brukar vara bra dagar, matte försöker se till att vi slutar tidigt, så var inte fallet idag! Hon jobbade och jobbade.... Till slut märkte vi att hon började bli klar, äntligen dags för hemgång, eller INTE! Hon började plocka av ett skrivbord...

Av Lotta - 12 januari 2014 21:05

...... Med nytt kök?Det är inte mycket som är roligt tycker vi fyrbenta, det skruvas, hamras, borras och framför allt väsnas mest hela tiden. Just det, glömde att det svärs något väldigt oxå... Doris trivs inte alls, blir alldeles paralyserad oc...

Av Lotta - 5 januari 2014 00:33

Ja vi har inte börjat det nya året med raketfart direkt...Grått o trist ute och renovering inne, ja ja det blir nog bra, en vacker dag är köket färdigt och snart våras det för våren :-)Vi slöar vidare så länge Ha en riktigt trevlig Tre...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards