BlondinStella & TuffaDoris

Direktlänk till inlägg 13 april 2009

Det är jobbigt att vara hund

Av Lotta - 13 april 2009 20:31

I dag var det fullspäckat schema, husse försvann tidigt och strax därefter gick vi upp, frukost intogs och sen satte vi oss i bilen för att åka till Trollhättan. Vi tog första stoppet på Koberg, en fika på golfrestaurangen där mormor Kulan är. Jag blev lite förvånad när vi kom dit, morfar, Anton, Christer, Jimmy och Husse satt där och fikade?? Visade sig att husse och Jimmy skulle byta fönster hemma hos mormor och morfar. Vi lämpade av barnen på restaurangen, de fick jobba där med Kulan och Anton. Här är ett av Moas bakverk


Hon är duktig på att baka Moa, Kulan var nöjd med barnens insats idag!


Jag och matte åkte iväg för att ha en skogsdejt med Sacco


Trallala, jag gillar att busa med Sacco


Saccos matte hade VÄLDIGT gott godis!!


Han är en riktig snygging min Sacco


Lite lagom trötta så åkte vi till Mia för att fika lite, och fika hos Mia är det bästa som finns...


Mia hade dukat fint i uterummet, hemmagjord paj, MUMS


Du Mia, du tror inte att man kan få sig en liten smakbit??


Tackar, Tackar, du är bara världens bästa moster :-)


Vi tog en promenad och hälsade på mormor Maij också, alltid lika trevligt, efter detta började jag tröttna, men ingen rast ingen ro, jag skulle nämligen få den stora äran att träffa mormors lånehund, och det var ju trevligt, eller INTE!! Jäklars vad ilsken hon var


Detta är Kelly, lånehunden, lite lik Flisa, men mycket argare!!


Kom igen surpuppa, var med och lek lite


Du kan inte ta mig....


En riktig tråkfia måste jag säga


Jag är inte den som är den, jag kan roa mig själv


Vad gillar ni mina markerade ögonbryn??


Ett liiiitet dopp till kan inte skada


Ja vad kan man säga, vi låter bilden tala för sig själv..


Matte, jag börjar bli trött nu


Vi kunde i alla fall gå brevid varandra..


Sen var det dags att åka hem till Borås, det sista jag såg innan jag åkte var:


Lånehunden har lagt beslag på MIN morfar, detta ska hon få igen!!!


Nu är jag helt slut, måste sova i morgon är det ju arbetsdag igen!!


Natti Natti!!

 
 
kulan

kulan

13 april 2009 21:16

Ja du Stella, jag tror att Kelly blev lite avis på dig för hon tror ju att hon äger mig och morfar.Men det gick ju bra till slut i allafall men leka , nä där gick gränsen :-) men du fick ju leka med Zacco så lite roligt har du ju haft.
Oac du, glöm inte att tacka husse för dom nya fina fönstren han har satt in hos oss, och Moa o Max har varit jätteduktiga och hjälpt mig och Anton idag. Pussar på er allihop
kulan

http://www.sykulan.se

 
Torsten

Torsten

13 april 2009 21:42

Men vilken dag har inte du haft??? Mormor, Mia...ja, hela köret...IGEN!!! Jäklars vad Moa var duktig på att baka, blivande tårtmästare kanske??!!
Ja, du Stella....du är ju mästare på alla leriga gropar....Markerade ögonbryn tycker jag absolut att du ska ha...tror att det faktiskt går att tatuera in numera...hihihi :-)
Sov så gott nu, arbetsdag imogon!
Puss o kram till min lilla "lortgris"!

http://www.prinstorsten.bloggagratis.se

 
Älsa & Ästher

Älsa & Ästher

13 april 2009 21:48

Hihihi...vi måste ju säga att du är sååå snygg med markerade ögonbryn=))))
vår matte undrar om din matte har nån mailadress? vår adress är: signesvanstrom@telia.com
säg åt din matte att dra iväg ett mail om hon vill så får vår matte er mail=)

http://leonland.bloggagratis.se

 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

13 april 2009 22:33

Lersminkade ögonbyn är SÅÅÅ snyggt.!!!!!!
Moa verkar vara helt outstanding på bakeriet, ser jättemumsigt ut.
Stackars lilla lånehunden, kan inte vara lätt att vara utlånad. Ni blir säkert kompisar snart
pussar

http://lagottoflickorna

 
Ludde

Ludde

13 april 2009 23:15

Det var nog inte bara ögonbrynen som var markerade. Jag tycker nog benen verkar markerade också. Mycket passande i alla fall. Puss, Ludde

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Sigge

Sigge

14 april 2009 07:20

Otroligt snyggt med de markerade ögonbrynen!!!!!!!!
Borde kunna bli lagottomode tycker jag!
Bakverket så väldigt smaskigt ut.
Skulle kunna tänka mej att komma och provsmaka

http://svamphunden.bloggagratis.se

 
Totti

Totti

14 april 2009 10:39

Härliga påskbilder! Du är snygg både med och utan smink och strumpbyxor! Gillar bilden där du springer med bollen i munnen allra bäst.

http://www.tottskrutten.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Mia

14 april 2009 11:14

Tack för i går det var sååååå roligt att du och matte kom och hälsade på.
Lovar köpa goda godisar när du kommer nästa gång!!

Pussssss på dig

 
Ingen bild

malte o snoki

14 april 2009 13:35

hej snygga blondinstella!!!
va stilig spainpackning du gjorde där mitt på dan1 vilken dag förresten med paj o bus med sacco o annat mys!(sitta i stolen vid bordet minsann...)
massa pussar från mustasch pojkarna

 
Acke och Primo

Acke och Primo

14 april 2009 16:26

Gudars skymning vilken dag du haft! Matte sitter här bredvid och garvar....vaddå roligt med bilder på skitiga hundar? Vi tycker iallafall du var skit snygg i din välpålagda makeup;)Men den där Kelly verkar ju vara en tråkfia.....tacka vet vi Lagottobus! Ja iallafall jag Primo, Acke han lever i en drömvärld;)
Puss du vackra skapelse!

http://lagottokrullisarna.bloggagratis.se

 
Bella & Smilla

Bella & Smilla

14 april 2009 16:47

Hej Stella söta skitgris, matte skrattar gott så länge det inte är vi som skitat ner oss. Matte höll nog på och redigerar våran blogg när ni var där men det gick att läsa ändå kanske. Det är bara en sak vi undrar över fick inte du jobba på restaurangen tänk att få vara första provsmakare vilken dröm. Sommarjobba med att slicka tallrikar.

http://www.lagottobella.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 15 mars 2014 14:58


Eller ja, i vår vanliga skog men det låter ju inte så spännande      Det var länge sedan vi fick leta tryffel så det var extra roligt. Matte har köpt tryffel från Gotland, hon brukar ta med 4 små bitar ut, de ligger i små filterpåsar, hon binder ...

Av Lotta - 11 februari 2014 19:01

Ja matten är hopplös, när det blir för mycket med jobb och renovering så glömmer hon bloggen :-( men vi ska väl vara glada att hon inte glömmer oss....Sen sist har Dorran varit krasslig, matten har varit krasslig, det har jobbats mycket, det har reno...

Av Lotta - 17 januari 2014 22:03

Fredagar brukar vara bra dagar, matte försöker se till att vi slutar tidigt, så var inte fallet idag! Hon jobbade och jobbade.... Till slut märkte vi att hon började bli klar, äntligen dags för hemgång, eller INTE! Hon började plocka av ett skrivbord...

Av Lotta - 12 januari 2014 21:05

...... Med nytt kök?Det är inte mycket som är roligt tycker vi fyrbenta, det skruvas, hamras, borras och framför allt väsnas mest hela tiden. Just det, glömde att det svärs något väldigt oxå... Doris trivs inte alls, blir alldeles paralyserad oc...

Av Lotta - 5 januari 2014 00:33

Ja vi har inte börjat det nya året med raketfart direkt...Grått o trist ute och renovering inne, ja ja det blir nog bra, en vacker dag är köket färdigt och snart våras det för våren :-)Vi slöar vidare så länge Ha en riktigt trevlig Tre...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards