BlondinStella & TuffaDoris

Direktlänk till inlägg 15 april 2009

Tjurig matte och tjurig Stella...

Av Lotta - 15 april 2009 21:19

Återigen en väldigt tråkig dag på jobbet, jag är så deppig och tjurig att folk undrar om jag är sjuk, matte tror att det är löp på gång...

När vi kom hem så ville matte att jag skulle springa av mig innan agilitykursen, jag var lös, bollen var med, alla förutsättningar fanns alltså, men jag ville INTE springa, jag hade fullt upp med att nosa


Här luktar det gott


Sniff, sniff, måste ju lära mig använda nosen innan Primo kommer hit för att lära mig spåra


 

Ungefär här bröt matte ihop, kork i öronen och tryffelnos var mer än hon klarade av


Däremot var jag väldigt full i spring när vi kom till kursen, då fick jag INTE springa, typiskt!! Kursen gick faktiskt bra ändå, vi missade lite på slutet för då skulle matte iväg och jobba, gissa vad hon gjort ikväll, nej det kan ni inte... Hon har varit på möte på Odd Fellow, hon var så nervös innan att hon höll på att kräkas, men tydligen hade det gått bra. Hon var där för att berätta om sitt jobb med de utvecklingsstörda och tacka för pengar som OddFellow skänkt till föreningen!


Så här glad blev jag när matte kom hem från mötet, nu ska vi inte vara tjuriga mer...


Bus med Moa


Jag vann...


Sen såg matte på Juni o Colas blogg att de får hoppa studsmatta, då fick hon lite dåligt samvete för att jag inte fått hoppa på länge


Kom igen Moa så hoppar vi


Nu gungar det så där gott!!



Sov så gott mina goa vänner!

 
 
Ingen bild

Mia

15 april 2009 21:45

Inte behöver matte vara nervös när hon ska prata om sitt jobb, hon kan ju det på sina fem fingrar!!
Vad kul att hoppa studsmatta!
Det måste ha nå´t med våren och nosa och ha kork i öronen, har varit ute med "lånehunden" Kelly och Sacco i dag,han höll på precis som du!!
Puss, puss på dig!

 
Torsten

Torsten

15 april 2009 23:19

Jag tänker leta upp första bästa studsmatta (så fort snön är borta) och testa...verkar ju hur kul som helst! Spring i benen o kork i öronen...Känns märkligt bekant...hm...
Du är ju sötast!!!
Sov gott, Gumsemums!

http://www.prinstorsten.bloggagratis.se

 
Ludde

Ludde

15 april 2009 23:52

Man kan väl inte gå omkring med nosen i vädret! Då kan dom ju tro att man är mallig! Nosen i backen ska de va!!! Puss, Ludde

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
kulan

kulan

16 april 2009 01:07

Oj vad roligt det ser ut att hoppa studsmatta.... (bara jag slipper :-)tänk dig själv, vilken syn) Inga bilder från agilityn??? nej nej matte var väl för nervös när hon tänkte på Odd Fellow men jag är alldeles säker på att det gick galant
Puss puss
kulan

http://www.sykulan.se

 
Ingen bild

Cesare

16 april 2009 07:50

Svårt att vara på topp hela tiden ! Men jösses tjejen vad du gör mycket grejer!
Kurs.. studsmatta..med det tempot skulle jag inte orka ut från badrummet(min favvoplats)
Cesare

 
'♥♥♥♥L med Juni o Cola♥♥♥♥

'♥♥♥♥L med Juni o Cola♥♥♥♥

16 april 2009 07:55

jipiii, vad kul att vi hjälpte till att stella fick ta sig några hopp:):)Ser kul ut:)ha en hoppig dag;)

http://juniocola.bloggagratis.se

 
Ville

Ville

16 april 2009 10:11

Din lilla sötnos...jag är glad att nosen funkar igen som den ska. Men akta dig för vassa strån när du kollar in på djupet. ;)
Hoppas studsmatta ser ju "askul" ut...undrar om jag får testa nån gång.
Nospussar på dig gullunge!!

http://marno.bloggagratis.se

 
Ville

Ville

16 april 2009 10:11

Din lilla sötnos...jag är glad att nosen funkar igen som den ska. Men akta dig för vassa strån när du kollar in på djupet. ;)
Hoppa studsmatta ser ju "askul" ut...undrar om jag får testa nån gång.
Nospussar på dig gullunge!!

http://marno.bloggagratis.se

 
Totti

Totti

16 april 2009 11:54

Studsmatta ser skojigt ut. Hemma hos oss får jag inte vara på studsmattan, för matte har fått för sig att mina klor kan skada väven. Jag ska visa henne dina bilder.
Jag brukar ha studsmattan som solskydd när det är hett ute, men det gäller att fly när de börjar hoppa.

http://www.tottskrutten.bloggagratis.se

 
Sigge

Sigge

16 april 2009 19:00

Men vad alla hundar får hoppa studsmatta!!!!!!!
Jag vet att mattes äldsta valp har en till sin sambos barn.
Undrar om jag ska testa nästa gång jag är där.

http://svamphunden.bloggagratis.se

 
Primo

Primo

16 april 2009 19:12

Jag kan nog lära dig ett och annat förutom spåra;) hi hi..... Men jag är ju ingen "spår kung" direkt, jag är "sök kung" :) sen är jag en jävel på uppletande så det kan jag lära dig ....Kickis Rexi är nog mer "spår drottning"....men hon kan vara lite tjurig med andra tikar , så håll du dig till mig!
Puss min sköna böna!

http://lagottokrullisarna.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 15 mars 2014 14:58


Eller ja, i vår vanliga skog men det låter ju inte så spännande      Det var länge sedan vi fick leta tryffel så det var extra roligt. Matte har köpt tryffel från Gotland, hon brukar ta med 4 små bitar ut, de ligger i små filterpåsar, hon binder ...

Av Lotta - 11 februari 2014 19:01

Ja matten är hopplös, när det blir för mycket med jobb och renovering så glömmer hon bloggen :-( men vi ska väl vara glada att hon inte glömmer oss....Sen sist har Dorran varit krasslig, matten har varit krasslig, det har jobbats mycket, det har reno...

Av Lotta - 17 januari 2014 22:03

Fredagar brukar vara bra dagar, matte försöker se till att vi slutar tidigt, så var inte fallet idag! Hon jobbade och jobbade.... Till slut märkte vi att hon började bli klar, äntligen dags för hemgång, eller INTE! Hon började plocka av ett skrivbord...

Av Lotta - 12 januari 2014 21:05

...... Med nytt kök?Det är inte mycket som är roligt tycker vi fyrbenta, det skruvas, hamras, borras och framför allt väsnas mest hela tiden. Just det, glömde att det svärs något väldigt oxå... Doris trivs inte alls, blir alldeles paralyserad oc...

Av Lotta - 5 januari 2014 00:33

Ja vi har inte börjat det nya året med raketfart direkt...Grått o trist ute och renovering inne, ja ja det blir nog bra, en vacker dag är köket färdigt och snart våras det för våren :-)Vi slöar vidare så länge Ha en riktigt trevlig Tre...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards