BlondinStella & TuffaDoris

Direktlänk till inlägg 22 april 2009

Nu orkar jag inte mer!

Av Lotta - 22 april 2009 21:27

Jag är helt slut, matte kör hårt med mig! På lunchen tog vi en tråkig koppelpromenad och sen var det klickerträning som gällde, äntligen sätter jag (ibland)tassen på musmattan! Sen ser jag hur matte börjar göra i ordning små korvbitar, aha, agilitykurs!! Mycket riktigt, vi åkte direkt från jobbet ut till Fristad för vår lektion


Börjar med att dricka lite..


Athena sitter och väntar på sin matte


Den tunneln sprang jag igenom idag!


Mattes älskade Stella väntar fint på sin tur


Diezel väntar på att få hoppa över hindret, jätteduktig kille!!


Om ni tittar på bilden där tunneln är så ser ni det härliga "rosa" underlaget, väldigt gott att spinna loss på, snacka om att det ryker under tassarna, att sedan hoppa upp på matte och lämna häftiga tassavtryck över hela henne är inte heller tråkigt :-)

Jag är faktiskt väldigt duktig på kursen, får mycket beröm för att jag är lydig (förutom när jag glädjehoppar på matte då) idag skulle vi hoppa över ett hinder, springa igenom tunneln och sen hoppa över ytterligare två hinder, detta skulle göras i en följd och på andra försöket så klarade jag det!

På vägen hem stannade vi till vid idrottsgården och där stog Milou och Camilla och väntade


En suddig Milou


Och en suddig Stella


Ja, matte är en usel fotograf, hon skyller på kameran, jag säger bara SBK, skit bakom kameran alltså!! Väl hemma så blev det dusch för både mig och matte, nu är allt det rosa borta, vi har även ätit kvällsmat, en liten portion till mig med tanke på all korv jag åt på kursen, men jag fick även en liten bit av mattes kvällsmacka!

Jag är totalt helt slut, men det har varit en väldigt bra dag!


Go natt, go natt, sov så gott!

 
 
Torsten

Torsten

22 april 2009 22:00

Antar att du blir kurs-etta och sen kommer du att tävla agility och bli svensk mästare...sen kanske du siktar på OS...vem vet?!! Det är väl klart att du är duktig...du är ju Stella-Bella!!! Söt som socker, särskilt när du väntade på din tur och där du sover...Puss min gumma! Sov så sött!

http://www.prinstorsten.bloggagratis.se

 
Karin och Wilma

Karin och Wilma

22 april 2009 22:25

Var ren och fin du var idag :-) Vi kanske också ska börja med agility, det är ju kul!

http://karinochwilma.bloggagratis.se

 
kulan

kulan

22 april 2009 22:28

Meeen allra sötaste sötnos. Jag håller med Torsten,på dom två korten är du verkligen sööööt.Sov gott och fortsätt dröm med ett leende om allt du har gjort idag
Puss puss från
kulan

http://www.sykulan.se

 
vildaopebbels

vildaopebbels

22 april 2009 22:30

Agility är ju superkul! :) Håller med Karin, vad ren och fin du var idag!

http://hundtraningen.blogspot.com

 
cesare

cesare

22 april 2009 22:44

Så himla söt du är när du väntar på din tur, man bara smälter.... och som du jobbar. Duktiga du
Natti, natti från
Cesare

http://www.lagottocesare,bloggagratis.se

 
Bengta

Bengta

22 april 2009 22:55

Vad nöjd och belåten du ser ut när du ligger där och sover så gott med ett leende på läpparna.

http://lagottoteam.bloggagratis.se

 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

22 april 2009 23:22

Duktiga sötnos och duktig matte som tar dej med på såna kuligheter.
Det syns verkligen på ditt sovleende att du har haft kul.
pussar

http://lagottoflickorna

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 15 mars 2014 14:58


Eller ja, i vår vanliga skog men det låter ju inte så spännande      Det var länge sedan vi fick leta tryffel så det var extra roligt. Matte har köpt tryffel från Gotland, hon brukar ta med 4 små bitar ut, de ligger i små filterpåsar, hon binder ...

Av Lotta - 11 februari 2014 19:01

Ja matten är hopplös, när det blir för mycket med jobb och renovering så glömmer hon bloggen :-( men vi ska väl vara glada att hon inte glömmer oss....Sen sist har Dorran varit krasslig, matten har varit krasslig, det har jobbats mycket, det har reno...

Av Lotta - 17 januari 2014 22:03

Fredagar brukar vara bra dagar, matte försöker se till att vi slutar tidigt, så var inte fallet idag! Hon jobbade och jobbade.... Till slut märkte vi att hon började bli klar, äntligen dags för hemgång, eller INTE! Hon började plocka av ett skrivbord...

Av Lotta - 12 januari 2014 21:05

...... Med nytt kök?Det är inte mycket som är roligt tycker vi fyrbenta, det skruvas, hamras, borras och framför allt väsnas mest hela tiden. Just det, glömde att det svärs något väldigt oxå... Doris trivs inte alls, blir alldeles paralyserad oc...

Av Lotta - 5 januari 2014 00:33

Ja vi har inte börjat det nya året med raketfart direkt...Grått o trist ute och renovering inne, ja ja det blir nog bra, en vacker dag är köket färdigt och snart våras det för våren :-)Vi slöar vidare så länge Ha en riktigt trevlig Tre...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards