BlondinStella & TuffaDoris

Direktlänk till inlägg 8 juni 2009

Nu börjar hon visa sitt rätta jag..

Av Lotta - 8 juni 2009 22:02

Ja som ni ser, det tog inte många minuter så fick bloggen ett namntillägg, hrmpf.... Men det är än så länge jag som skriver, Doris är för liten...

Vi har börjat språkaslite, men det får allt vara på mina villkor, det är jag stenhård med, för det är faktiskt det enda som är på mina villkor!! Den lilla illbattingen stjäl allt, nu ikväll tog hon t o m min mat!


Här har Doris fått en tuggis, matte trodde att hon skulle låta min tuggben då, men inte då....


Den som gapar efter mycket....


...Mister ofta hela stycket, än så länge kan Doris inte hoppa upp i soffan själv, så jag snodde hennes tuggis och satte mig till ro


Husse har jobbat över idag, men så fort han kom hem drog jag och matte till skogs, när jag fattade att det var Björbo vi var på väg till drog jag världens serenad i bilen, där har jag inte varit sen innan min sjukskrivning!!! Lena och Flisa stog och väntade på oss, toppen!!! Tyvärr så hade matte glömt kameran hemma så det blir inga skogsbilder, men jag kan lova att jag till mattes förskräckelse fick mig en härlig spabehandling, matte vill inte att jag ska bada nu när jag löper, men det struntar jag i...


Nu har Doris kört loppet med oss en stund, när hon började bita i mattes dator trodde jag måttet var rågat, men det är tydligen så att man måste ha överseende med valpar???


Hon är söt när hon sover i alla fall


Ser ut som en söt familjebild, men faktum är att husse var tvungen att hålla Doris så att jag skulle få äta ifred...


Nu har det lilla monstret däckat under bordet, jag ska passa på att ha husse för mig själv en stund


Go natt go vänner!


 
 
Ingen bild

tosca

8 juni 2009 22:50

Var det inte det jag sa.... Håll henne kort! Det är så det är att få en lillasyster.... men man får ta det goda med det onda =)

 
Cesare

Cesare

8 juni 2009 23:00

Heja Stella! Stå på dig... ge inte efter för den tuffingen, om hon är i min kaliber så är hon inte att leka med (än i varje fall)...
Bra att matte tog dig på en prommis! Behöver du hjälp så kommer jag på direkten
Cesare

http://www.lagottocesare,bloggagratis.se

 
Ludde

Ludde

8 juni 2009 23:21

Tur att du kan smita undan på soffan och få lite lugn mellan varven. Husse fuskar med staketet. Han köper det på 25-metersrulle, och sen går det fort att slå ned stolpar och bara fästa upp det där.

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Torsten

Torsten

8 juni 2009 23:52

Var inte lika snäll som jag bara....Tuffa till dej o säg till på skarpen, annars tar hon bara plats! Det är samma med lilla Elsa, men jag klarar inte av att säga till....
Nu har "bratsen" lämnat huset och jag äntligen få sova....de levde faktiskt om lite!
Sov gott Söta Stella o Tuffa Doris!

http://www.prinstorsten.bloggagratis.se

 
Acke

Acke

9 juni 2009 00:05

Stella jag känner för dig! sådär var det när Primo kom in i huset...tog ALLT från mig! Han hoppade på mig, bet på mig och var bara allmänt jobbig! Jag tror nog att jag var för snäll mot den rackarn, så säg ifrån om vart skåpet ska stå!

Matte hälsar att hon är väldig väldigt söt ??? VA det är ju en äcklig valp ju!!
Jag håller på dig Stella!
Puss

http://minahundarochjag.blogg.se

 
Grålle

Grålle

9 juni 2009 08:56

Det är rätt kära Blondie. Lär henne vart skåpet skall stå med en gång. Hon är söt förstås men lugn, bara lugn, din skönhet kommer hon inte att kunna mäta sig med än på lång tid. Hon är ju bara barnet!
Ni kanske blir bästa vänner till slut...
Många långa hundkramar

http://www.corrado.bloggagratis.se

 
Bella & Smilla med matte

Bella & Smilla med matte

9 juni 2009 10:41

Tant Bella kan komma och hjälpa dig hon är bra på att upfostra valpar som tar för sig för mycket. Håll in öronen annars hänger säker Doris i dom med syvassa tänder.Smilla fick heta pirayan i flera månader. Obs! Ny bloggadress.

http://teamlagotto.blogg.se

 
Lisa och Arwen

Lisa och Arwen

9 juni 2009 10:53

"hon är söt när hon sover" det känner jag igen =)
tycker dock hon är söt på alla bilder =P

http://www.freewebs.com/lagottoarwen

 
Nettis

Nettis

9 juni 2009 11:17

Hihi, va smart att du hoppar upp i soffan med hennes ben, nu när hon än så länge inte kan ta sig upp där ;) .
Hoppas att ni får en fin dag :) !
Kram!

http://bunkerboende-nettisochmoses.bloggagratis.se

 
Pebbels

Pebbels

9 juni 2009 12:24

Tack för fina ord på min blogg.

Vilken underbart söt liten valp, jag blir varm i kroppen när jag ser henne.

Kom ihåg att lära henne hur härligt det är att bada i gyttjepölar :)

Kram

http://hundtraningen.blogspot.com

 
Ingen bild

Ville

9 juni 2009 15:39

Man ska vara glad att det är liv i dom små Stella och du är en klok hund som låter henne lära sig av dig ...det kommer att gå jättebra tillslut.
Olgas valpar dog alla utom en som kämpar på
synd att jag är så långt borta och inte kan vakta på dom.
Nospuss söta rara lilla Stella

 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

9 juni 2009 16:01

Vad kan vi göra utom att skratta (förlåt Stella. Vi är ju vana att ha och få nya valpar.
pussa

http://lagottoflickorna

 
Ingen bild

Mia

9 juni 2009 21:38

Det är rätt Stella, lilla systrar ska hållas kort! Är ju själv stora syster så jag vet vad jag pratar om :) Fast jag ska berätta en hemlis, att ha en lilla syster är det bästa som finns!! Måste erkänna att hon är söt, men du är ändå mitt allra sötaste lilla rumpetroll!!
Emma, Anton och jag kommer till dig på torsdag. Läääängtar efter dig och är lite nyfiken på Doris.

Massor med kill på magen!!

 
Ingen bild

malte o snoken

11 juni 2009 15:08

taskigt av matte o lägga till doris namn så där på bloggen!! det är ju bellastella som man vill pussa på här ju, fast vi lär nog tyvärr bli intresserad av doris oxå när hon blir äldre....suck vi är slavar under hormonerna...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 15 mars 2014 14:58


Eller ja, i vår vanliga skog men det låter ju inte så spännande      Det var länge sedan vi fick leta tryffel så det var extra roligt. Matte har köpt tryffel från Gotland, hon brukar ta med 4 små bitar ut, de ligger i små filterpåsar, hon binder ...

Av Lotta - 11 februari 2014 19:01

Ja matten är hopplös, när det blir för mycket med jobb och renovering så glömmer hon bloggen :-( men vi ska väl vara glada att hon inte glömmer oss....Sen sist har Dorran varit krasslig, matten har varit krasslig, det har jobbats mycket, det har reno...

Av Lotta - 17 januari 2014 22:03

Fredagar brukar vara bra dagar, matte försöker se till att vi slutar tidigt, så var inte fallet idag! Hon jobbade och jobbade.... Till slut märkte vi att hon började bli klar, äntligen dags för hemgång, eller INTE! Hon började plocka av ett skrivbord...

Av Lotta - 12 januari 2014 21:05

...... Med nytt kök?Det är inte mycket som är roligt tycker vi fyrbenta, det skruvas, hamras, borras och framför allt väsnas mest hela tiden. Just det, glömde att det svärs något väldigt oxå... Doris trivs inte alls, blir alldeles paralyserad oc...

Av Lotta - 5 januari 2014 00:33

Ja vi har inte börjat det nya året med raketfart direkt...Grått o trist ute och renovering inne, ja ja det blir nog bra, en vacker dag är köket färdigt och snart våras det för våren :-)Vi slöar vidare så länge Ha en riktigt trevlig Tre...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5
6
7
8 9 10 11
12
13 14
15
16 17
18
19
20 21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards