BlondinStella & TuffaDoris

Direktlänk till inlägg 10 juni 2009

Nakenchock!!

Av Lotta - 10 juni 2009 21:55

En grå och regnig dag har det varit, vi var ute på förmiddagen, matte och jag spelade fotboll och Doris sprang efter, hon börjat faktiskt bli ganska snabb. När vi kom in gjorde Doris ett tappert försök att döda Grönis


Den lilla förstöraren jobbar för allt hon är värd


Jag ryckte ut på räddningsaktion


Jag har haft fortsatt koll på Grönis hela dagen!


På eftermiddagen kom först farmor och Åke, sen kom Lena och Flisa och efter en stund tittade Camilla och Joakim in också, en massa folk, trevligt!


Flisa sitter lite upphöjt


Doris hade fullt upp med att kolla in alla skor


Det fikades lite


Sen drog vi ut, spelade lite mer fotboll, gäller att ha tungan rätt i mun


Flisa och Doris är inte så fotbollsintresserade som jag är


 Doris har inte fattat att man kan få godis om man kommer på inkallning


Sen så kommer vi till nakenchocken, det var klippdags och det klipptes inte lite, herre jösses jag har ju ingen päls kvar, mina stackars ben ser ut som fyra pinnar, hur snyggt är det???? Matte skrattade när vi sedan gick på promenad, hon tycker att jag ser lustig ut, schysst!! Först klipper hon ner mig sen hånar hon mig.... Jag ska nog fan ge igen... Även Doris åkte upp på bordet, men inte klipptes hon kort, nä nä det toppades bara,tre ynka saxtag, hon ska tydligen upp bara för att bli van...


Tur att det är sommar, jag ska förhoppningsvis slippa frysa


Jag funderar starkt på att flytta, ska nog knopa ihop en liten annons, se om någon vill ha en bättre begagnad Lagotto med magra ben....


Något kul har ju hänt, jag gissade nästan rätt i Sigges tävling, jag vann!!! Min första vinst någonsin, kanske skulle köpa mig en trisslott...


Nu ska jag sova, Natti natti!




 
 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

10 juni 2009 22:38

Du är jättesöt i din sommarfrisyr. När det är varmt är det så skönt att vara kortklippt. Förvarna Doris, snart är det nog hennes tur. Bra att du håller koll på Grönis, annars vet man inte vad som händer.
pussar

http://lagottoflickorna

 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

10 juni 2009 22:39

Vi glömmde ju voffa Grattis till din vinst.
pussar

http://lagottoflickorna

 
Tosca

Tosca

10 juni 2009 22:43

Matte har sagt att jag också ska klippas ner ordentligt nu till sommaren (dvs om det blir varmare än dessa 10 grader).
Är rätt skönt, men de brukar skratta åt mig med.
Du är söt klippt i alla fall!

http://web.comhem.se/~u36973596

 
Grålle

Grålle

10 juni 2009 22:45

Lugn bara lugn. Allting klär en skönhet. Och dessutom så måste det vara jätteskönt att vara "naken" i sommarvärmen.
Kramar och nospussar

http://www.corrado.bloggagratis.se

 
Torsten

Torsten

10 juni 2009 22:54

JAG vill ha en bättre begagnad lagotto med magra ben...;) Du är jättesnygg, Stella!!!
Grattis föresten, du vann ju....lite avis är jag ju, men det var tur att det var du, blir lättare att ta besvikelsen...
Sov nu så gott, dröm om mej!

http://www.prinstorsten.bloggagratis.se

 
Ludde

Ludde

10 juni 2009 22:55

Grattis till vinsten! Jag håller med om att du blev väldigt välfriserad... Jag har en varm pläd du kan få låna och gosa in benen i. Kram!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Legolas ohana

Legolas ohana

10 juni 2009 23:31

Vi här nere i Lund tycker att du är alldeldes förträffligt söt även i kort päls och med fyra pinnar till ben :o)och kom ihåg, det är ju faktiskt insidan som räknas.... ;)
Hade det inte varit så att vi väntar hem lille Lego snart, så hade vi kommit och hämtat dig direkt!!!
Puss och kram från Madde och Ullis

http://Legolas-ohana.bloggagratis.se

 
Acke och Primo

Acke och Primo

11 juni 2009 00:05

Vi tycker du är hur snygg som helst! vilken människo tjejj skulle inte ge sin högra hand för så snygga spiror??!! Doris är väl söt men vi föredrar mogna tjejjer!!

Synd Stella att du och jag ( Primo vid tangenterna) inte kan rymma ut på natten och ha lite skojjigt när vi syns;)... )
Natti natt!

http://minahundarochjag.blogg.se

 
Lisa och Arwen

Lisa och Arwen

11 juni 2009 09:26

Lilla Arwen fick sig också en omgång av saxen igår, med ett mindre lyckat resultat, Klippte lite i ansiktet och tusan vad svårt det är när man inte är van, hipphapp så hade jag klippt lite för mycket. aja det växer ut, även för dig stella, du behöver inte vara naken länge =D

http://www.freewebs.com/lagottoarwen

 
Smilla

Smilla

11 juni 2009 10:32

Hjälp Stella nu tänker min matte skicka mig till din så jag också blir en nakenhund usch ska vi rymma tillsammans. Jag kan slå vad om att Doris tänker smaka på skorna bara hon har bestämt vilken som är bäst och för att göra det så måste man ta ett tugg på dom alla.

http://teamlagotto.blogg.se

 
Nettis

Nettis

11 juni 2009 12:19

Åååh men du blev ju jätte fin när matte klippte dig!!! Inte behöver du skämmas för det :) !

Vilken tur att du räddade grönis från Doris!!!

Tungan rätt i mun när man spelar fotboll var det... Men jag tycker att du har tungan rätt i näsan, hihihi!!!

Kram på dig!

http://bunkerboende-nettisochmoses.bloggagratis.se

 
Yvonne

Yvonne

11 juni 2009 12:47

Skrattade matte åt dig?? Du blev ju jättefin! Ser precis ut som ett litet lamm, som man bara vill burra in näsan och gosa med! =)

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
Ingen bild

malte o snokis

11 juni 2009 15:04

du blev ju jättefin ju1
mustaschpussar

 
Ingen bild

malte o snokis

11 juni 2009 15:04

du blev ju jättefin ju1
mustaschpussar

 
Ingen bild

malte o snokis

11 juni 2009 15:04

du blev ju jättefin ju!
mustaschpussar

 
Sigge

Sigge

11 juni 2009 18:53

Men Stella det vet du väl att allt klär en skönhet?
Du är ALLTID snygg!!!!!!!!!

http://svamphunden.bloggagratis.se

 
Cesare

Cesare

11 juni 2009 19:59

Stella tjejen ! Detta funkar inte längre! Vi hämtar dig imorgon när vi åker till landet!
Vi kan raca och bada hela helgen! Eftersom matte är ensam i helgen är grillen tveksam. men köttfärs är väl ok?
Nu tycker jag att det är enaff
Cesare

http://www.lagottocesare,bloggagratis.se

 
Gazton

Gazton

13 juni 2009 23:02

Du det är lugnt, du kan få flytta hit... jag gillar tjejer med magra ben =D

http://gaztons.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 15 mars 2014 14:58


Eller ja, i vår vanliga skog men det låter ju inte så spännande      Det var länge sedan vi fick leta tryffel så det var extra roligt. Matte har köpt tryffel från Gotland, hon brukar ta med 4 små bitar ut, de ligger i små filterpåsar, hon binder ...

Av Lotta - 11 februari 2014 19:01

Ja matten är hopplös, när det blir för mycket med jobb och renovering så glömmer hon bloggen :-( men vi ska väl vara glada att hon inte glömmer oss....Sen sist har Dorran varit krasslig, matten har varit krasslig, det har jobbats mycket, det har reno...

Av Lotta - 17 januari 2014 22:03

Fredagar brukar vara bra dagar, matte försöker se till att vi slutar tidigt, så var inte fallet idag! Hon jobbade och jobbade.... Till slut märkte vi att hon började bli klar, äntligen dags för hemgång, eller INTE! Hon började plocka av ett skrivbord...

Av Lotta - 12 januari 2014 21:05

...... Med nytt kök?Det är inte mycket som är roligt tycker vi fyrbenta, det skruvas, hamras, borras och framför allt väsnas mest hela tiden. Just det, glömde att det svärs något väldigt oxå... Doris trivs inte alls, blir alldeles paralyserad oc...

Av Lotta - 5 januari 2014 00:33

Ja vi har inte börjat det nya året med raketfart direkt...Grått o trist ute och renovering inne, ja ja det blir nog bra, en vacker dag är köket färdigt och snart våras det för våren :-)Vi slöar vidare så länge Ha en riktigt trevlig Tre...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5
6
7
8 9 10 11
12
13 14
15
16 17
18
19
20 21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards