BlondinStella & TuffaDoris

Direktlänk till inlägg 15 mars 2009

Den huvudlösa Lagotton

Av Lotta - 15 mars 2009 18:54

I dag var det en rejäl sovmorgon som gällde, det behövdes efter gårdagen!

Mattarna slog ihop våra två favoritpromenader till en lång, det börjar nog bli vår, matte har hängt undan sin vinterjacka och var utan mössa idag, så nu håller vi både tummar och tassar för att detta håller i sig!


En suddig Flisa med en lång pinne


Du Flisa, vi tar ett dopp va?


Det är sååååå skööööönt


Nyfunnen energi att busa för


 Vi mopsar upp oss, eller ja, det är faktiskt mest jag som är stöddig


Springa fort med liten pinne är en rolig lek


Ännu ett ställe där det växer godis


Men hallå, var är mitt huvud??? Flisa kan du hitta det??


Ja mitt huvud kom till rätta som tur är, ett annat mysterium om man tittar på dagens bilder, på vissa är det mycket snö, på andra är det barmark, men det är bra, då har man både vinter och vår på samma gång!

Farfar har varit här och fikat, så trevligt! Sen till en annan trevlig sak, mormor brukar ju passa en hund som heter Kelly, lite sotis har jag varit på detta, men igår när vi var hos mormor så visade sig att Kelly och hennes matte hade lämnat en present där till mig


 

Det här var en rolig mackapär


Tack så mycket Kelly, den här ska jag ha mycket skoj med!!


Jag har varit väldigt trött efter vår promenad, tror nog att jag blir soffliggandes resten av kvällen!



 
 
Sigge

Sigge

15 mars 2009 19:15

Vilken tur att du hittade ditt huvud igen!
Du passar bättre med huvud än utan!

http://svamphunden.bloggagratis.se

 
Torsten

Torsten

15 mars 2009 19:19

Alltså, känner mej lite orolig....tänk om du badar så du blir förkyld...ibland ser det ju ut som om du badar mitt i vintern.....Sen din matte...hon tar väl inte av sej för fort, hon kan ju också bli sjuk...Ja,ja...tänk er för bara, säger bara det! Ha nu en riktigt skön kväll, mys på!
Pussar o kramar // Prinsen

http://www.prinstorsten.bloggagratis.se

 
'♥♥♥♥L med  Juni o Cola♥♥♥♥

'♥♥♥♥L med Juni o Cola♥♥♥♥

15 mars 2009 21:51

å sicken kulig grej:)kommer det godis i den?har du lyckats få nåt? det där har inte tjejerna här hemma testat!nyfikna:)

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Totti

Totti

15 mars 2009 22:00

Åh så mycket roligt du gjort i helgen, lekt med trevliga kompisar, badat, fikat och fått presenter - nästan som födelsedag i kubik!

http://www.tottskrutten.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Mia

15 mars 2009 23:33

Jo du Stella, ibland kan man tappa huvudet,jag gör det ganska ofta!!Åh vad kul o mysigt vi hade det igår.Du behöver inte vara avis på Kelly för du har alltid en alldeles speciell plats i mitt hjärta ialla fall:)

Puuuzzzz

 
Ingen bild

Tessan och pälsbollarna

15 mars 2009 23:38

Hello!!

Jag ska fråga Kicki om ngn bra bok...men det är ju svårt att läsa sig till, jag har en bok ( minns just nu ej namnet, av svartenberg tror jag) men när jag köpte den så trodde jag ALDRIG att jag skulle fatta ett jäkla dugg om spår, för dom gör ju allt mycket krångligare en det är! Sök måste ni ju vara ett gäng, och där är det JÄTTE viktigt att man gör rätt och ej forcerar fram. Så läsa sig till är inte en bra ide. Min kompis Kicki har talat om för mig ( du nämde ju ngt om att du ville spåra i ett annat inlägg) att hon kan köra en helgkurs hos er ( bo kunde hon göra var somhelst;) )och där ni kan samla ihop ett gäng på ca 5 pers. Är du intresserad maila mig på ackebus@comhem.se

För det är jätte skoj och spåra kan man ju göra helt själv med sin hund...och det är super bra aktivering för våra "nos smarta" Lagotto!
Kramis

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 15 mars 2014 14:58


Eller ja, i vår vanliga skog men det låter ju inte så spännande      Det var länge sedan vi fick leta tryffel så det var extra roligt. Matte har köpt tryffel från Gotland, hon brukar ta med 4 små bitar ut, de ligger i små filterpåsar, hon binder ...

Av Lotta - 11 februari 2014 19:01

Ja matten är hopplös, när det blir för mycket med jobb och renovering så glömmer hon bloggen :-( men vi ska väl vara glada att hon inte glömmer oss....Sen sist har Dorran varit krasslig, matten har varit krasslig, det har jobbats mycket, det har reno...

Av Lotta - 17 januari 2014 22:03

Fredagar brukar vara bra dagar, matte försöker se till att vi slutar tidigt, så var inte fallet idag! Hon jobbade och jobbade.... Till slut märkte vi att hon började bli klar, äntligen dags för hemgång, eller INTE! Hon började plocka av ett skrivbord...

Av Lotta - 12 januari 2014 21:05

...... Med nytt kök?Det är inte mycket som är roligt tycker vi fyrbenta, det skruvas, hamras, borras och framför allt väsnas mest hela tiden. Just det, glömde att det svärs något väldigt oxå... Doris trivs inte alls, blir alldeles paralyserad oc...

Av Lotta - 5 januari 2014 00:33

Ja vi har inte börjat det nya året med raketfart direkt...Grått o trist ute och renovering inne, ja ja det blir nog bra, en vacker dag är köket färdigt och snart våras det för våren :-)Vi slöar vidare så länge Ha en riktigt trevlig Tre...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards