BlondinStella & TuffaDoris

Direktlänk till inlägg 19 mars 2009

Funderar på att bli olydig

Av Lotta - 19 mars 2009 20:29

I dag var det ju dags för dejt med brorsan, matte föreslog längst upp på Björbo, kan säga att det var ingen bra idé, människorna hade behövt skridskor, rena blankisen, nästan runt hela rundan. Promenaden tog en halvtimme längre än vanligt, jag och Rocky klagade INTE!!


Det var en jädra fart på oss hundar, värre var det för de tvåbenta


Rocky för låna min spagrop


Blöta o fina, vi springer mot nästa pöl


Skynda, skynda, Rocky är på språng!


Smutsig men fin är han!



Jag sov gott på jobbet medans matte jobbade, vi kom hem, ingen hemma, men ganska snart så ringde det på dörren, Lena och Flisa ville ut på promenad de med och jag ställer ju alltid upp! Det blev en runda i Sjömarkenskogen


Fina Flisa (än så länge)


 En väldigt duktig Lagotto



 Lite fart fanns det kvar i mig



 Så vackert!!!



 Jag sätter mig och solar



 En skitig Flisa, hon luktade värre än värst!!



 En ren Stella


Jag var så duktig i skogen, kom varje gång matte ropade så det blev inga eftermiddagsdopp för min del, tänkte att nu blir jag rikligt belönad...

Flisa hittade en hög med skit som hon rullade sig i, det var ingen vacker syn vill jag lova!!! Hon luktade (enligt mattarna) för jäkligt, de ville inte gärna vara nära henne, tyvärr kom jag lite för nära, så jag fick ytterst lite skit på mig, ja, det blev duschen när vi kom hem, med schampo och allt, det är tacken för att man är duktig, undra om jag hade sluppit duschen om jag satt mig i hörnet när vi kom hem, ni vet talesättet; bättre lite skit i hörnet.....


Max har spelat fotbollsmatch i kväll, de vann med 11 - 0, bra jobbat!! Det har packats här i kväll, barnen ska till Milou i morgon. Nu sitter de och mumsar på pizza, ska se om jag kan tigga till mig en kant i alla fall...


Go natt på er!


 
 
Torsten

Torsten

19 mars 2009 21:01

Duschen igen!!! Tack o lov att vi har mycke' snö kvar här, man håller sej åtminstonde ren!

Tänk så fort en vecka går...tyckte att Max o Moa just kom...Puss till dom!!!

Sov så gott min rena, fina Stella!

http://www.prinstorsten.bloggagratis.se

 
Ville och Marie

Ville och Marie

19 mars 2009 21:35

Jag kan skicka en morot till dig Stella...matte köpte en stor påse.
Du har ju haft gör skoj idag...men duscha igen!!
Jag bävar för mitt vårbad och matte kommer säkert att lägga ut bilder på mig...
Nospuss från Ville

http://marno.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Tosca

19 mars 2009 21:57

Härlig parfym Flisa fixade:) Min matte suckade lite och log när hon läste din blogg... Vi brukar inte heller få behålla den typen av parfym utan det blir dusch med dubbla omgångar av schampo... Trist!
Ha det gott!

 
Ingen bild

Mia

19 mars 2009 22:04

Åh vad han är fin din brorsa!
Usch, bajsparfym luktar ju inte gott (för oss två beningar iallafall!)

Puss på dig badar´n

 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

19 mars 2009 22:46

Ja, du skulle satt dej i hörnet. Men vad gör man inte för sina kompisar, jo man delar med sej. Hur många omgångar bad fick Flisan utstå?
Fin brorsa du har.
pussar

http://lagottoflickorna

 
Tessan och pälsbollarna

Tessan och pälsbollarna

19 mars 2009 22:57

hi hi ja lite skit i hörnen...då skulle Acke få sitta där ofta!

Natti natt!

http://www.lagottokrullisarna.bloggagratis.se

 
'♥♥♥♥L med Juni o Cola♥♥♥♥

'♥♥♥♥L med Juni o Cola♥♥♥♥

19 mars 2009 23:23

hihi..goa ni e :)men jag blir aaaavis på allt det gröna, snöfria ytorna ni har...ghaa, ni har ju snart sommar!!!föressten klart man får säga söt om pojkar. det säger jag till alla mina 3 varje dag;)

http://juniocola.bloggagratis.se

 
Ludde

Ludde

19 mars 2009 23:41

Kan inte vara bra med så mycket shampo... Verkar bättre med hörnet. Pussar får du ändå, Ludde

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
kulan

kulan

20 mars 2009 01:58

Jasså nu har du fått i brorsan i spat oxå :-),han är så söt ändå men men..
Och Flisa hon skulle behövt bada efter bajsrullningen , hon är mycket för exotisk parfym den damen:-)kan inte låta bli att skratta, men jag tror nog inte att Lena är så glad. Ja härligt har ni ju haft det som vanligt och du Stella, du är så fin på motljusbilden. Puss på den rena vovven
kulan

http://www.sykulan.se

 
Molle&Litzi

Molle&Litzi

20 mars 2009 09:31

Du är en riktig kompis Du som följer ut och visar spagropar. had et la´gott;)

http://lagottokrullet.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 15 mars 2014 14:58


Eller ja, i vår vanliga skog men det låter ju inte så spännande      Det var länge sedan vi fick leta tryffel så det var extra roligt. Matte har köpt tryffel från Gotland, hon brukar ta med 4 små bitar ut, de ligger i små filterpåsar, hon binder ...

Av Lotta - 11 februari 2014 19:01

Ja matten är hopplös, när det blir för mycket med jobb och renovering så glömmer hon bloggen :-( men vi ska väl vara glada att hon inte glömmer oss....Sen sist har Dorran varit krasslig, matten har varit krasslig, det har jobbats mycket, det har reno...

Av Lotta - 17 januari 2014 22:03

Fredagar brukar vara bra dagar, matte försöker se till att vi slutar tidigt, så var inte fallet idag! Hon jobbade och jobbade.... Till slut märkte vi att hon började bli klar, äntligen dags för hemgång, eller INTE! Hon började plocka av ett skrivbord...

Av Lotta - 12 januari 2014 21:05

...... Med nytt kök?Det är inte mycket som är roligt tycker vi fyrbenta, det skruvas, hamras, borras och framför allt väsnas mest hela tiden. Just det, glömde att det svärs något väldigt oxå... Doris trivs inte alls, blir alldeles paralyserad oc...

Av Lotta - 5 januari 2014 00:33

Ja vi har inte börjat det nya året med raketfart direkt...Grått o trist ute och renovering inne, ja ja det blir nog bra, en vacker dag är köket färdigt och snart våras det för våren :-)Vi slöar vidare så länge Ha en riktigt trevlig Tre...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards